Keystone logo
Zhongnan University of Economics and Law - MBA School

Zhongnan University of Economics and Law - MBA School

Zhongnan University of Economics and Law - MBA School

Introduksjon

En kort introduksjon av Zuel

Zhongnan University of Economics and Law, et universitet av humaniora og samfunnsfag med økonomi, ledelse og jus som sine tre kjerne disipliner, koordinert med fem andre disipliner, inkludert litteratur, historie, filosofi, vitenskap og teknikk, er en institusjon for høyere utdanning direkte under Kunnskapsdepartementet og et av universitetene sponset av "Prosjekt 211" samt en av de viktigste universitetene i "985 Project" Advantage Disiplin Innovation Platform. Universitetet har to campuser-South Lake Campus og Shouyi Campus, med den tidligere være lokalisert ved den vakre South Lake og sistnevnte nær den berømte historiske området av byen Wuhan, Yellow Crane Tower.

(1) Solid Historical Foundation

Institusjonen forgjenger, Zhongyuan University, ble grunnlagt av den Zhongyuan Bureau av sentralkomiteen i kommunistpartiet i Kina med Deng Xiaoping som den første sekretær og den andre sekretær Chen Yi som direktør for den forberedende komité. I 1953, under restrukturering av nasjonale institusjoner for høyere utdanning, Zhongnan Institute of Finance og økonomi og Zhongnan Institute of Politics and Law ble grunnlagt henholdsvis basert på Institutt for finans og økonomi og Institutt for politikk og lov av Zhongyuan University, integrere programmene av økonomi og ledelse og Institutt for politikk og lov av Sun Yat-Sen University, Jinan University, Guangxi University, Universitetet i Hunan, Henanuniversitetet etc i seks provinser i Sentral Sør-Kina. I 1958 ble Zhongnan Institute of Finance og økonomi, Zhongnan Institute of Politics and Law, Zhongnan Politiske Utsendte skole, og Department of Law of Wuhan University kombinert i Hubei University. I 1971 Hubei University ble omdøpt til Hubei Yrkes School of Finance og økonomi.

I Jan.1978, ble ovennevnte skole omdøpt til Hubei Institute of Finance and Economics med godkjenning av Hubei Provincial regjering og det var inkludert på listen over den første gruppen av høyere utdanningsinstitusjoner som fikk tillatelse til å melde studenter og postgraduates nasjonalt. I januar 1979 ble med godkjenning av Statsrådet, Hubei Institute of Finance og økonomi plasseres under tilsyn av både Finansdepartementet og Hubei-provinsen, med den tidligere tar ledelsen. I desember 1984, basert på Institutt for Law of Hubei Institute of Finance og økonomi, Zhongnan Institute of Politics and Law ble restaurert under ledelse av Justisdepartementet. I september 1985 ble Hubei Institute of Finance og økonomi omdøpt Zhongnan University of Finance og økonomi. Deng Xiaoping innskrevet navnet på universitetet i person. I februar 2000, etter godkjenning av Statsrådet i Kina, Zhongnan University of Finance og økonomi og Zhongnan Institute of Politics and Law slått sammen til ett-Zhongnan University of Economics and Law, som ble offisielt stiftet på 26 mai 2000. For detaljer, se Figur 2-1 Utvikling av Zuel. Siden fusjonen har Institution gjort store prestasjoner i infrastruktur, lærere, forskning og service til samfunnet. I september 2005 ble Zuel et av universitetene sponset av "Prosjekt 211". I oktober 2012, Kunnskapsdepartementet, Finansdepartementet, og Hubei provinsmyndighetene i fellesskap inngått en avtale om å samarbeide konstruere universitetet.

(2) høyt kvalifiserte fakultetet team

Universitetet består av 20 skoler, for eksempel MBA School, School of Economics, School of Business Administration, School of Accounting (inkludert MPAcc Center), School of Finance og skatteloven, School of Finance, School of lov, og School of Public Administration (inkludert MPA sentrum), etc. Den har mer enn 20 administrative organer, som for eksempel Universitetet Office, Human Resource Office, Development and Planning Office, Undervisning Affairs Office, Scientific Research Office, International Communication Office, finans og regnskap Office, Information Administration kontoret , Logistikk Office, karriereplanlegging Veiledning Kontor, etc. Den har også mer enn 10 organer under sin direkte ledelse, for eksempel bibliotek, Fil Administration Office, Experimental Teaching Centre of Economics and Management, den Rettsvitenskap Experimental Teaching Centre, etc.

Det er en full-time undervisning og administrativt ansatte på 2600 medlemmer på Zuel, inkludert 1.600 lærere, hvorav det er mer enn 200 professorer, 500 førsteamanuenser og 160 doktorgrads veiledere. Den har en gruppe av lærde, som har fått prestisje i den akademiske verden av humaniora og samfunnsvitenskap både hjemme og i utlandet. Av denne gruppen, er det en professor som er i Cheung Kong Scholars Program og nitten professorer som er i Chu Tian Scholars Program. Førti-syv lærere nyte spesielle regjeringen kvote fra staten Council, mens tretten andre lærere nyte spesielle statlige tilskudd fra Hubei-provinsen, og trettito lærere ble tildelt tittelen "Unge Eksperter i Hubei-provinsen med Fremtredende Bidrag". Siden den tiende fem års plan, har to lærere blitt tildelt som "utmerket unge lærere" av Kunnskapsdepartementet; ni lærere har vært i Unge Lærere Aid Plan, sponset av Kunnskapsdepartementet; tjuefire lærere har vært i New Century gode talenter Aid Plan av Kunnskapsdepartementet; fire lærere har vært medlemmer av New Century Hundred-Thousand-Ten-tusen talenter Prosjekt av Kina; en lærer har vært i Cross-Century 111 Talenter Prosjekt av Hubei-provinsen; og tretti lærere har vært medlemmer av New Century High Level Talenter Prosjekt i Hubei-provinsen. Siden 2000 har mer enn 800 viktige forskningsprosjekter på statlig og provinsnivå er oppnådd ved Zuel fakultetet medlemmer, hvorav 200 var prosjekter av National Social Science Fund, National Natural Science Fund og sentrale prosjekter av Kunnskapsdepartementet; og 600 ble sponset av Kunnskapsdepartementet, Finansdepartementet og Justisdepartementet. Mer enn 20.000 forskningsresultater er oppnådd, inkludert over 900 monografier, over 1000 lærebøker, og over 17.000 teser, hvorav over 600 ble publisert i utlandet.

(3) Komplett skoleverk

Zuel har mer enn 20.000 heltidsstudenter, mer enn 6000 post-akademikere, 900 doktorgrads og 9000 voksenopplæring studenter, og registrerer mer enn 400 utenlandske studenter hvert år også. Det kan skryte av tre sentrale disipliner, nemlig økonomi, jus og ledelse. Disiplin integrasjon, konkurransedyktige disipliner, kvalitet majors, flaggskip kurs, forseggjorte lærebøker, og dyktige lærere er kombinert for å skape et godt utdanningssystem. Frem til nå har Zuel vært i Experimental Program for Undergraduates 'Innovasjon i tre år.

(4) Utmerket undervisning kvalitet

Universitetet legger stor vekt på kvaliteten på undervisningen. Det former utdanning filosofi med "Student-orientert undervisning", "Total Quality Control", "Special Competitiveness", og "Koordinert Development" ved å følge prinsippet om "Talent-Fostering First". I mellomtiden fremhever det sine fordeler i å fremme talenter "Innovative, integrerte, og International". For eksempel, gir universitetet studenter med følgende kurs som representerer sitt særpreg, engelsk of Law, journalistikk of Law, journalistikk of Economics, Judicial regnskap, økonomisk etikk, Economics of Law, Economic Investigation, for å nevne noen. Det også nasjonalt initiert følgende tre offentlige compulsories: "Fundamentals of Economics", "Fundamentals of Law", og "Fundamentals of Management", slik som å presse frem integrering og fusjon av de tre viktige disipliner. Som en av de største basene for å dyrke økonomiske og finansielle talenter, Universitetet arvet og båret på sine fine tradisjoner og holdt reformere i det siste mer enn et halvt århundre, og dermed forme oppfatningen av "Running First-Grade Education med særpreg" og modusen for talent fremme tilsvarende. Som et resultat, er kjernen konkurranseevnen til elevene slipt. Sysselsettingen av studenter holder rangering topp nasjonalt med jobber av høyere gradene.

(5) Aktiv Sosialtjeneste

Med utholdenhet i å kombinere forskning med bygging av modernisering, gir Zuel full spille til de tre funksjonene, nemlig veiledning funksjon av filosofi og samfunnsvitenskap, rådgivning funksjon av mange forskningsarbeider, og servicefunksjon som tilbys av fakultetet medlemmer. Zuel har formulert Strategy of "Double-orientering" (som betyr jakten på teoretiske prestasjoner i grunnleggende forskning og virkelige verden opprykk i anvendt forskning) og begrepet "Nasjonal visjon med Hubei fokus, Aktiv deltakelse med særpreg". Guidet av strategi, Zuel, drar nytte av sine utestående disipliner, bestreber seg på å bygge opp en tankesmie innen finans og jus, skape en intellektuell tjeneste Logo kompatibel med den nasjonale strategien for "The Rise of Central China" i det 21. århundre ". Som et resultat, vil Zuel endelig gjøre det mulig selv å tilby kraftig intellektuell støtte for å fremme nasjonal åndsverk strategi, bygging av lov og utvikling av økonomien.

(6) raskere utvikling av internasjonalisering.

I internasjonale faglig utveksling, har Zuel utviklet verdensomspennende samarbeids forskning og faglig utveksling relasjoner med universiteter og forskningsinstitutter i mer enn tjue land og områder i Amerika, Europa, Asia og Oseania. Universitetet har kjørt felles programmer i Visual Communication Design (orientering av animasjon og spill) og filmvitenskap (orientering av bildeinnhold) med Dongseo University i Korea. Det har grunnlagt den Konfuciusinstituttet i State University of New York at Stony Brook (SBU), og har programmer for utvekslingsstudenter med Universitetet i Lund i Sverige, Université de Cergy-Pontoise i Frankrike, Calais Høy Business School i Frankrike, Université Jean Moulin- Lyon i Frankrike, ESC Saint-Etienne i Frankrike, Oita University i Japan, og SBU. Universitetet har felles programmer med Cardiff University og University of Glasgow of Britain, University of West Georgia i USA, Canterbury University of New Zealand og Curtin University of Australia. Utenlandske studenter kommer fra mer enn 70 land. Universitetet årlig registrerer mer enn 400 internasjonale studenter. Å utvide internasjonal visjon av fakultetet og forbedre sin forskningskompetanse, har Universitetet vært å implementere "Million Project" (tildeling 1 million yuan årlig) til å sponse de unge backbone lærere til å motta opplæring i utlandet. I løpet av 2007-2012 ble 153 lærere sendt til utlandet forbedring for opphold på 6-24 måneder. I de siste årene, universitetet, i mellomtiden, intensifies bringe i utmerket utenlands fakultet. I dag er det er også mer enn 60 lærere som fikk doktorgrader fra utenlandske universiteter.

(7) Gode Skolegang betingelser

Universitetet, som dekker et område på mer enn 461 dekar med bolig område på mer enn 1.110.000 kvadratmeter, er en av de 100 universiteter i Kina som først utstyrt med intranett. Den er utstyrt med gode undervisningsfasiliteter, inkludert multi-media klasserom, språklaboratorier, spesialiserte laboratorier, moot domstol og Forensic Science Identifikasjon Centre ved Criminal Justice School, og Experiment sentre ved School of Business Administration, School of Accounting, School of Information and Safety Engineering og School of Journalism og Massemedia, etc. Biblioteket har mer enn 3 millioner mengder av bøker, mer enn 2,8 millioner e-bøker, og tiår med databaser for faglitteratur med søke- og hel-tekst-bruke funksjoner.

I det siste mer enn 60 år siden den ble grunnlagt, universitetet, å følge sitt motto "Lært, Rational, dydige, og Devoted" og gjennomføring av sin pedagogiske filosofi "Self-dyrking, Integritet, innovasjon, og Perfection", suksessivt viste seg ca 300.000 kandidater på alle nivåer for landet. De er svært anerkjent og hyllet innenfor deres samfunn for sin høye kaliber og gode kvaliteter, i ulike fagretninger og grader. Mange av disse kandidatene har blitt embetsmenn, akademiske eliter og forretningsmagnatene.

I 2013 ble rekken av universitetsledelsen gradvis ferdig. Den nye Målet er satt som følger: "bygge en første-klasse forskningsrettet universitet for humaniora og samfunnsvitenskap med særpreg". Det er forventet å realisere koordinert utvikling av multi-disipliner med å bevare fordelene i tre viktige disipliner-økonomi, jus og ledelse. I de siste årene, ifølge den samlede nasjonale utplassering av Kunnskapsdepartementet, gir universitetet topp prioritet til utvikling av profesjonelle masterprogrammer inkludert MBA og EMBA. Det er forventet at i de kommende fem år, vil den totale innmelding av profesjonelle masterstudenter ta opp 50% av totalen. Universitetet har gjort gunstige politikk på Profesjonelle masterprogrammer i form av innmelding plan, internship og praksis, fakultet utvalg, og økonomisk støtte.

Status for MBA skole

Zuel var blant de andre parti av universiteter i Kina for å tilby MBA-programmet i 1994; og i 2002 var det en av første batch av universiteter i Kina til å tilby EMBA-programmet. Zuel har lagt stor vekt på sin MBA-utdanning og som sådan, lagt frem retningslinjer for "Utvikling MBA utdanning med hele institusjonens støtte". Så i 2000, Zuel sette opp MBA Education Center, gir det en skole status. I 2004, basert på den vellykkede drift av senteret, som ble grunnlagt Zuel MBA Skole og autorisert det å være eneste skolen som tilbyr MBA og EMBA programmer. Som en handelshøyskole i et universitet som spesialiserer seg på finans og økonomi, går det MBA utdanning ved å insistere på å representere funksjoner og fordeler av sine finansielle og juridiske fag.

MBA School, ansvarlig for undervisning, forskning og forvaltning, har satt opp MBA Kontor, Financial Kontor, MBA programkontoret, EMBA programkontoret, EDP programkontoret, Career Development Office Alumni serviceavdeling, International Exchange Office, International Accreditation Kontor , 19 Åpne Undervisning Profiler og tre forskningssentre inkludert Senter for komparativ forskning av kinesiske og utenlandske MBA Education, "kinesisk Finance" Management Cases Forskning Senter og Senter for Corporation Verdi Research.

Skolen tilbyr i dag en fulltids MBA-program, en deltid MBA-program, en deltid EMBA program og en ikke-graders EDP program. The School er utstyrt med uavhengige fasiliteter, inkludert klasserom, referanse rom, studentboliger og så videre, utelukkende for MBA og EMBA studenter. Ved utgangen av 2013 hadde skolen konferert MBA grader på mer enn 2500 studenter og EMBA grader på mer enn 1500 studenter.

Etter mer enn 20 år med leting og utvikling, omdømme og verdien av skolen har blitt anerkjent av samfunnet. I desember 2009, professor Wang Haisu, tidligere dekan ved School, ble belønnet "National Utestående Administrator av MBA Education". Ifølge 2012 MBA Education and Employment Guideline utstedt av QS (Quacquarelli Symonds) of Britain, den totale innmelding og nyutdannede henholdsvis rangert som den åttende og den femte i Kina fastlandet. I samsvar med "2013 mest innflytelsesrike MBA Billboard of China" utstedt av magasinet "Verdens Entreprenører" under paraplyen av World sjef Group, EMBA-programmet ved School rangert som den åttende på listen over "mest innflytelsesrike EMBA programmer i Kina "og MBA rangert som den 12. på listen over" mest innflytelsesrike MBA programmer i Kina ". I Aug. 2011, passerte MBA skole AMBA akkreditering, noe som ytterligere forbedrer driftsnivå MBA og EMBA programmer ved Universitetet forbedrer utdanning kvalitet og internasjonalisering av skolen og dets programmer. Av AMBA akkreditering, School, corporating den avanserte MBA utdanning standard med disiplinær kjennetegn ved universitetet, skaper en ny tilnærming til MBA-utdanning som både er internasjonalisert og dypt forankret i forretningsskikk av den kinesiske bedrifter.

Kort introduksjon av MBA fakultet

Fra 2010 til 2013 har det totale antallet MBA skolens MBA og EMBA kurslærere og avhandling veiledere nådd 227. Blant dem, 173 lærere tjene som selvfølgelig lærere og avhandling veiledere i MBA-programmer, mens 122 er i EMBA programmer. Noen lærere jobber for begge programmene. Det er fem heltidsansatte lærere i MBA skole og 44 lærere fra utenfor institusjon, resten blir lærere fra andre skoler av Zuel. Skolen forvalter fakultetet medlemmer gjennom de åpne undervisnings seksjoner. Fra tabell 1 til 2, er høyeste grader og yrkestitler av fakultetet medlemmer oppført. Tabell 3 og 4 er lister av MBA og EMBA kjerne fakultetet medlemmer.

National Experimental Teaching Centre of Economics and Management

Universitetet besitter en "National Experimental Teaching Centre of Economics og ledelse". Det omfatter et økonomisk styring Undervisning Research Institute og over seksten laboratorier, inkludert finans og skatt, offentlig økonomi, Makroøkonomisk analyse, bank og verdipapirer, Financial engineering, Investering og prosjekt, Forsikring og aktuar, Anvendt statistikk, Elektronisk beregning, Manuell Labour, E- handel, Omfattende simulering, Moderne logistikk, Merchandising og Science of Technology, UF og Kingdee ERP laboratorier. Det totale området av laboratoriene er ca 3860 kvadratmeter. Den har 1899 sett med apparater og enheter til en verdi av RMB 15 millioner og seksten suiter av programvare. Senteret gjennomfører undervisning, eksperiment og internship aktiviteter for studenter i relevante kurs som E-handel, økonomi, menneskelige ressurser, logistikk ledelse, markedsføring og internasjonal økonomi og handel. Senteret er åpent for alle ansatte og studenter i institusjon, som gir åpen stil eksperimenter.

Business Administration Experimental Centre

I 2013, å tilpasse seg informinization av MBA utdanning og avstand MBA utdanning, School investert mer enn 3 millioner yuan for å bygge "Business Administration Experimental Teaching Centre" for å tilfredsstille IT-orientert og distanse kurs. Oracle og HAND Enterprise Solutions Co., Ltd, et nasjonalt privilegert IT konsultasjon selskap, co-konstruerer Lab med skolen. ERP programvare fra Oracle er installert for co-utvikling "simulert Omfattende Ledelse Experimental Course".

Informasjonsteknologi Support

Som en av de første 100 universiteter i Kina for å utvikle sitt intranett, tilbyr Zuel en stabil og rask intranett service til studenter i hver dorm, slik at elevene til å søke etter oppdaterte faglige ressurser i en tidsriktig og praktisk måte. Alle studenter ved universitetet kan ikke bare gå bibliotek faglige ressurser eller e-databaser på campus, men også kan ha et besøk fjernt av kontonummer.

MBA School, ved å gjøre bruk av informasjonsteknologi, har bygget følgende plattformer, for eksempel Financial Management Platform, MBA Omfattende Management Platform, EMBA pedagogisk plattform, Student Online Communication Platform, Student Learning Platform, Alumni Service Platform, etc. Skolen har også utstyrt sine klasserom og bibliotek med IT-anlegg for å gi effektiv administrativ service og praktisk læring og kommunikasjon mellom lærere og studenter.

Steder

  • Wuhan

    182# Nanhu Avenue, East Lake High-tech Development Zone

    • Wuhan

      SHOUYI Campus: 114 Wuluo Road , 430060, Wuhan

      Spørsmål