Keystone logo
Michael F. Price College of Business, University of Oklahoma

Michael F. Price College of Business, University of Oklahoma

Michael F. Price College of Business, University of Oklahoma

Introduksjon

HISTORIE En læreplan i virksomhet fag ble først tilbudt i 1913 gjennom en underordnet skole i College of Arts and Sciences kalt School of Commerce and Industry. De første sertifikater i handel og industri ble innvilget i 1915. Navnet ble endret til School of Public and Private Business i 1917. I juni 1923 styret i Regents etablert en skole av virksomheten som et eget toårig skole til universitetet og autorisert det å gi graden Bachelor of Science in Business. Den første Bachelor of Science in Business grader ble overdratt i 1924. Året etter School of Business ble innlagt på medlemskap i Foreningen til Advance Collegiate Schools of Business (AACSB International), den internasjonale accrediting byrå for bachelor- og mastergrader i næringslivet. For å tjene og beholde akkreditering, må disse studieprogrammene gjennomgå en grundig innledende evaluering og revurderes med jevne mellomrom. Disse programmene av høgskolen har vært fullt akkreditert siden 1926. I tillegg har programmer som fører til bachelor og mastergrader i regnskap møtte separate AACSB International akkreditering standarder spesielt for regnskapsprogrammer. I 1929 har styret i Regents endret School of Business til College of Business Administration. I 1997 annonserte alumnus Michael F. Price et bidrag på $ 18 millioner til College of Business. OU Regents offisielt omdøpt til College of Business Administration Michael F. Pris College of Business. Prisen midlene brukes strategisk til områder av fortreffelighet. Dette legat har etablert utrustet fakultet posisjoner, bibliotek begavelse, stipend og utdannet assistant, en student support senter, og gir støtte for en rekke andre tiltak. MISSION Oppgaven til høgskolen er “Å fremme oppdagelsen og overføring av kunnskap om skapelsen, fungerende, administrasjon og løpende tilpasning av organisasjoner i et skiftende globale forretningsmiljø.” Våre kandidater vil gripe muligheter til å se hvordan separate biter av en virksomhet puslespill bringes sammen for å skape en ny bedrift eller bransje. Konseptuell tenkning og den virkelige verden trening gir dem mulighet til å løse komplekse problemer innen en bedrift eller bransje. Høgskolens strategi for Excellence integrert med at ved Universitetet hjelper høgskolen nå sine mål om økt kvalitet og bidrag til økonomien i staten, nasjonen og verden. MÅL Å fremme sin misjon, gir høgskolen studieprogrammene ved Baccalaureate, master- og doktorgradsnivå, med sikte på å tilby karrieremuligheter i et bredt spekter av profesjonelle og entreprenørskap roller. Mens de fleste nyutdannede vil finne sysselsetting i privat sektor, vil en Michael F. Price College of Business utdanning gi en generell forståelse og takknemlighet for, ledelsesprosesser som gjelder i offentlig sektor og ikke-for-profit institusjoner også. I tillegg til teknisk kompetanse på områder av spesialitet, forventer universitetsutdannet for å oppnå et nivå av forståelse og takknemlighet for, liberal arts og samfunnsfag. Målet er å gi et pedagogisk base som graduate kan bygge ikke bare teknisk, men også sosiale evne gjennom en levetid på fortsatt vekst og utvikling. Hovedvekten er like mye på dannelsen av holdninger og forståelse av komplekse problemstillinger som på oppnåelsen av kunnskap og ferdigheter. Siden formell utdanning kan ha en tendens til å bli abstrahert fra realitetene i praksis, søker høgskolen å opprettholde nære bånd med den profesjonelle samfunnet som helhet. Internship muligheter for studenter, deltakelse ved å praktisere profesjonelle ledere i klasserommet, rådgivning og forskning ved fakultetet, styrene rådgivere til høgskolen, konferanser og lignende som involverer folk fra utenfor universitetet gi muligheter for å fortsette samspill med verden av organisasjoner. Samtidig opprettholde en praktisk, relevant perspektiv, søker fakultetet å fremme grensene av kunnskap gjennom forskning, både anvendt og teoretisk. Denne forskningen er grunnleggende for den generelle fortreffelighet av undervisningen funksjon. Studenter på alle nivåer kan forvente å bli utsatt ikke bare veletablerte kunnskap, men også til ideer og problemstillinger som er i forkant av forskning og eksperimentering. Som et supplement til studieprogrammene, inkluderer høgskolen etter- og ledelsesutviklingsprogram for praktiserende fagfolk. Gjennom lang rekke pedagogiske programmer og i sin forskning og offentlig service mål, arbeider høgskolen for å opprettholde standarder for forskning i tråd med universitetets rolle som en av de ledende institusjoner for høyere utdanning i landet.

Opptakskrav til programmet

Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.

Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.

Steder

  • Norman

    Michael F. Price College of Business, 207 Adams Hall,

    Spørsmål