Keystone logo
DigiPen - Institute of Technology Singapore

DigiPen - Institute of Technology Singapore

DigiPen - Institute of Technology Singapore

Introduksjon

Hos DigiPen Institute of Technology Singapore, vil du oppleve en streng utdanning designet for å forberede deg på spennende jobbmuligheter innen den globale digitale økonomien. Gjennom studiene dine vil du utvikle teoretiske rammer og grunnleggende kunnskap som vil være relevant og nyttig gjennom hele din karriere.

I tillegg til de vanlige kursoppgavene og oppgavene dine, bruker du kunnskapen din til praktiske teamprosjekter som utnytter kommunikasjon og tverrfaglig samarbeid. Dette prosjektbaserte fokuset utfordrer deg til å løse vanskelige problemer når du jobber sammen for å lage original programvare, spill, animasjoner og mer i et akademisk miljø som gjenskaper et profesjonelt produksjonsstudio. Når du oppgraderer, vil du ha et sterkt grep om grunnleggende kunnskap innen ditt felt, muligheten til å innovere nye løsninger og en portefølje av arbeid som kan hjelpe deg med å skille deg ut mot potensielle arbeidsgivere.

VÅR HISTORIE

DigiPen ble grunnlagt av Claude Comair i 1988 i Vancouver, Canada, som et datasimulerings- og animasjonsselskap. Etter hvert som etterspørselen etter arbeid økte, sto Comair overfor vanskeligheter med å finne kvalifisert personell som ikke bare hadde en grunnleggende forståelse av informatikk, men som var kjent med den nyeste digitale teknologien. Som sådan begynte DigiPen å tilby et eget treningsprogram innen 3D datamaskinanimasjon. Like etter samarbeidet DigiPen med Nintendo of America for å etablere et sertifiseringsprogram innen programmering av videospill.

Da videospill utviklet seg fra enkel 2D-grafikk til sofistikerte 3D-verdener, fortsatte bransjens behov for kvalifiserte medarbeidere med avansert utdanning innen digital kunst, design og programvareteknikk å utvide. I påvente av dette økende behovet utviklet DigiPen og begynte å tilby verdens første bachelorgrad i videospillutvikling (Bachelor of Science in Computer Science in Real-Time Interactive Simulation) som ville forberede studentene på de unike utfordringene med å lage profesjonell 3D-spill og simulering programvare. DigiPen flyttet campus til Redmond, Washington, USA, i 1998 og åpnet dørene som DigiPen Institute of Technology.

Det som begynte som en banebrytende tilnærming til simulering og spillutvikling, har utviklet seg til å omfatte nye programmer innen digital kunst og animasjon, datateknikk, spilldesign, musikk- og lyddesign og andre informatikk innen informatikk. I dag tilbyr DigiPen ni bachelorgrader og to masterstudier på Redmond campus. DigiPen tilbyr også gradsstudier på to internasjonale studiesteder i Singapore og Bilbao, Spania, samt gjennom samarbeidende pedagogiske partnerskap med skoler i Sør-Korea og Thailand.

DigiPen-forskjellen

Studentene velger DigiPen (Singapore) av mange forskjellige grunner - det være seg spesialiserte programmer, vekt på teamprosjekter og anvendt læring, eksepsjonelle alumni-nettverk og bransjeforbindelser, eller erfarne fakulteter. Dette er bare noen få av egenskapene som definerer både hvem vi er og hva vi gjør.

fokusert

Ved å oppgi studieområdet ditt når du søker, hopper du rett inn i de mest relevante fagfagene. Ved slutten av studiene vil du ha et avansert kunnskapsnivå og være klar til å gjøre et hopp inn i din nye karriere.

Hands-On

DigiPen lærer deg å være en problemløser og innovatør gjennom virkelige prosjekter. Ved å bruke akademiske prinsipper på konkrete årelange teamprosjekter, får du og dine jevnaldrende praktisk kunnskap til å bli skapere - ikke bare brukere - av teknologi.

Tilkoblet

Våre sterke forbindelser til teknologisektoren i Singapore lar deg benytte deg av en dyp brønnopplevelse og begynne å bygge ditt profesjonelle nettverk fra de første dagene på campus. Vi jobber tett med en rekke respekterte industripartnere - inkludert Ubisoft Singapore, Autodesk, Koei Tecmo, Continental Automotive og mer - for å gi profesjonell vekst og karrieremuligheter for studentene våre.

kjent

DigiPen-studenter har vunnet 57 priser på Independent Games Festival - mer enn noen annen skole i verden. Og i 10 år på rad har The Princeton Review rangert DigiPen blant de fem beste skolene for spilldesign.

Opplevde

Vi ansetter innholdseksperter i verdensklasse fra ledende akademiske institusjoner og bransjegiganter, som Microsoft, Nintendo, Disney, Pixar, Bungie og Sony. Våre fakultetsinstruktører bringer den kollektive opplevelsen av prisbelønnet akademisk forskning, nyskapende programvareutvikling, triple-A videospillproduksjon og bransjelederskap direkte til klasserommet.

Steder

  • Singapore

    PIXEL Building, 10 Central Exchange Green,

    Programmer

      Institusjonen tilbyr også:

      Spørsmål