IPADE Business School

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Om IPADE

IPADE Business School ble grunnlagt i 1967 av en gruppe fremtredende forretningsmenn med det formål å utvikle fremtidige ledere med evnen til å drive sosial og økonomisk vekst, forankret i personlig integritet, samfunnsansvar og global visjon.

IPADE i et øyeblikk

Historie

IPADE Business School ble grunnlagt i 1967.

Fakultet

Våre 11 akademiske avdelinger deltar i utdanning av deltakere fra de ulike IPADE-programmene.

Alumni

Over 37 000 studenter har uteksaminert fra IPADEs klasserom. Det er en utvalgt gruppe forretningsfolk fra ulike sektorer med ulike interesser, som deler IPADE som et knutepunkt; for IPADE utgir kandidatene den viktigste verdien.

Rankings

IPADE har hatt en fremragende tilstedeværelse i ulike internasjonale og innenlandske rangeringer, publisert av Financial Times, Forbes og CNN Expansion som vurderer og vurderer de beste handelshøyskolene og deres programmer.

akkrediteringer

IPADEs kvalitet og konsistens har gjort det mulig å skaffe tre av de internasjonale akkrediteringer som tildeles verdens viktigste handelsskoler.

Rådgivende utvalg

IPADE Business School har fremmet den internasjonale dialogen ved å involvere to av de mest prestisjetunge handelshøyskolene i verden: Harvard Business School og IESE Business School.

studie~~POS=TRUNC

IPADE har tre hovedområder i Mexico City, Monterrey og Guadalajara. For å møte behovene til samfunn i mindre byer i landet, tilbyr IPADE sine programmer i midlertidige satellitt-campuser i hele Mexico.

metodikk

Ved hjelp av Case Method, fullfører deltakerne sine ledelsesmessige ferdigheter ved å utøve deteksjon, analyse og diagnostisering av virkelige forretningsproblemer.

Saksmetoden bruker faglige materialer (forretningssaker) basert på virkelige organisatoriske utfordringer analysert fra ulike perspektiver. Denne prosessen er delt inn i tre faser: personlig studie, samarbeid og en plenarmøte ledet av en ekspertprofessor.

Ved å tegne saken og tilhørende tekniske notater, får deltakerne den nødvendige kunnskapen om grunnleggende for virksomhetsledelsen. Gjestens høyttalere og besøkeprofessorer gir ekstra praktisk innspill, kompetanse og livserfaring.

1. Personlig studie

Deltakerne bruker sin personlige erfaring med situasjonen skissert for å vurdere problemene og lage en handlingsplan.

2. Samarbeid

Teamet av deltakerne kombinerer sin personlige og plenaranalyse for å ta beslutninger som om de var selskapets styre.

3. Plenarforsamling

Saken analyseres ved hjelp av innspill fra hele klassen under veiledning av en ekspertprofessor.

Sosialt arbeid

El Peñón Foundation og Colegio Montefalco er to utdanningsinstitusjoner for dårlige familier som bor i østlige Morelos-staten. Begge skolene er en del av IPADEs samfunnsansvar. Institutional Development Department knytter både deltakere og alumner til de spesifikke tiltakene som skolene fremmer for å støtte opplæring av barn, ungdom og deres familier.

Steder

Mexico City

Address
Floresta No. 20 Col. Clavería,
Del. Azcapotzalco
Mexico City, C.P. 02080

Mexico City, Mexico City, Mexico

Monterrey

Address
Blvd. Díaz Ordaz No. 100,
Col. Privada Sta. María,
Monterrey, N.L., C.P. 646550

Monterrey, Nuevo Leon, Mexico

Guadalajara

Address
Av. Carlos Llano Cifuentes No. 3000,
Fracc. El Río Country Club,
El Arenal, Jalisco, C.P. 45350

Guadalajara, Jalisco, Mexico

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Akkrediteringer