Mastergrad i Bedriftsøkonomi (MBA)
Universidad de Murcia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Murcia, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 37 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Pris per kreditt. I 1. påmelding: € 37.11. I 2. registrering: € 60,32. I 3. registrering: € 69,59. I fjerde eller på rad: € 69,59
Introduksjon
Master-fil
Senter: | Fakultet for økonomi og næringsliv |
Type undervisning: | Ansikt til ansikt |
Språk: | spansk |
Varighet: | 1 år |
Studiepoeng: | 60 |
Nye opptaksplasser: | 30 |
Master in Business Administration MBA tar sikte på å trene fagpersoner innen de forskjellige nøkkelområdene innen bedriftsledelse og ledelse, i å påta seg ansvar og i utviklingen av de viktigste lederegenskaper. Læreplanen inkluderer fag knyttet til virksomhetsledelse, bedriftsstrategi, bedriftsglobalisering, ledelse, markedsføring, budsjettstyring, økonomisk analyse og andre juridiske og teknologiske aspekter. Innholdet som omhandles i disse fagene - undervist av professorer fra Universidad de Murcia og fagpersoner og ledere fra forskjellige selskaper og institusjoner - er en ekte refleksjon av de aktuelle problemene og de mest avanserte teknikkene innen forretningsadministrasjon og ledelse.
I tillegg kan studentene spesialisere seg i en av disse to banene: Business Management (avansert strategisk markedsføring, operativ økonomi, driftsledelse og avanserte regnskapskurs) eller Business Creation and Management (forretningsmuligheter, forretningsplan, kurs for forretningsadministrasjon). familiebedriften og informasjonsteknologi for ledelse).
Studenten fullfører sin opplæring med eksterne praksisplasser i bedrifter. Deres mål er å tilby et eksperimentelt komplement gjennom reell kunnskap om driften av et selskap, dets arbeidsmetoder og dens organisering.
Beskrivelse
begrunnelse
Studiene fra Master of Business Administration (MBA) utgjør de mest avanserte studiene, fra et profesjonelt og akademisk perspektiv, i retning og ledelse av selskaper over hele verden. Navnet MBA har blitt en standard for å referere til disse ledende studier og magasiner og publikasjoner innen det profesjonelle forretningsområdet ledelse, som The Economist, Financial Times eller Business Week, som årlig tilbyr rangeringer av de beste programmene i hele verden.
De nye utfordringene i det forretningsmessige og sosiale miljøet etterspør allsidige kandidater som er i stand til å skape og styre dynamiske og innovative selskaper. Med bevissthet om denne virkeligheten, søker den offisielle universitetets mastergrad i bedriftsledelse MBA ved Universidad de Murcia , som er foreslått her, å trene fagpersoner innen de forskjellige viktige områdene i retning og ledelse av et selskap, i sin prosess med å opprette og utvikling, i ansvarsfordelingen og i utviklingen av de viktigste lederkompetansene.
For dette foreslår Master MBA et lærings- og fordypningsprogram i beste ledelsespraksis og i utvikling av nødvendige ferdigheter og holdninger som letter beslutninger og løsning av forretningsproblemer. Denne mastergraden inkluderer et internship-program i selskaper som gjør det mulig å komplementere den teoretiske kunnskapen som er tilegnet med reell erfaring i selskaper.
kompetanser
Følgende spesifikke kompetanser er utviklet og etablert for denne tittelen:
- CE1 - Evne til å kjenne til og vurdere aspektene ved den generelle ledelsen i et selskap og bestemme de strategiske målene og organisering av ressursene og kapasitetene i organisasjonen i henhold til mulighetene og truslene som blir presentert for den.
- CE2 - Evne til å integrere seg i et av de funksjonelle områdene i selskapet og utføre de nødvendige lederoppgaver.
- CE3 - Evne til å utgi rådgivende rapporter om situasjoner for selskaper, markeder og funksjonsområder.
- CE4 - Evne til å anvende profesjonelle kriterier basert på håndtering av tekniske instrumenter til analyse av selskapets problemer.
- CE5 - Evne til å forstå de grunnleggende juridiske rammene for selskapet og kjenne til og vurdere de juridiske og skattemessige forhold som påvirker selskapet.
- CE6 - Ha kommunikasjons-, forhandlings- og lederegenskaper for mennesker og team.
- CE7 - Evne til å identifisere de aspektene knyttet til kultur og etikk og deres innvirkning på forretningsorganisasjoner.
- CE8 - Evne til å identifisere virkningen av makro- og mikroøkonomiske variabler i forretningsorganisasjoner, som verdivurdering, investeringsvalg, finansieringskilder, finanspolitikk eller finansmarkeder.
- CE9 - Evne til å lære å lære, identifisere hvordan, når og hvor nye personlige og organisatoriske ferdigheter er nødvendige.
- CE10 - Evne til å håndtere endring.
- CE11 - Evne til å gi råd om teknologier og informasjonssystemer som er tilpasset selskapets behov innen de forskjellige funksjonsområdene.
- CE12 - Lederkapasitet i koordineringen av de funksjonelle, forretnings- og bedriftsbeslutningene og strategiene til selskapet.
- CE13 - Evne til å utføre en styring av menneskelige ressurser i samsvar med selskapets strategi og organisasjonsstruktur, dets funksjoner, ressurser og evner.
- CE14 - Evne og avansert mestring av kommersielle og distribusjonsaspekter i selskapet.
- CE15 - Kapasitet for utdyping og utforming av selskapets strategi
- CE16 - Evne til å utarbeide og tolke regnskap og regnskap i samsvar med gjeldende nasjonale og internasjonale forskrifter.
- CE17 - Evne til å utarbeide og tolke uttalelser og revisjonshandlinger fra selskaper og forretningsgrupper.
- CE18 - Evne til å identifisere kommersielle og markedsføringsproblemer i selskapet og foreslå løsningsstrategier.
- CE19 - Evne til å evaluere og utforme de økonomiske strategiene til selskapet.
- CE20 - Evne til å evaluere og lede fondets og kredittpolitikken til selskapet.
- CE21 - Evne til å kommunisere med alle ledelsesnivåer og administrasjon.
- CE22 - Evne til å sette pris på mangfold og multikulturalisme i virksomheten.
- CE23 - Kjenne og vurdere de spesifikke problemene i retning og styring av SMB og familiebedrifter
- CE24 - Evne til å anvende kunnskap til praksis