MBA - Master Of Business Administration
Geneva, Sveits
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jan 2025
STUDIEAVGIFT
CHF 39 240
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Introduksjon
Gjennom kunnskapen om organisasjonens formål og dens vellykkede strategiske anvendelse, lærer MBA ved Webster University Geneva studentene forretningskompetansen som trengs for å utvikle og implementere verdiskapende ideer og løsninger samtidig som de bygger de personlige ferdighetene som er nødvendige for å oppnå sine profesjonelle ambisjoner.
akkreditering
Webster University har både amerikansk akkreditering som et universitet (institusjonsomfattende), så vel som en spesifikk ACBSP-akkreditering for våre forretningsprogrammer, som sikrer langsiktig anerkjennelse av graden din over hele verden
Galleri
Læreplan
The MBA is a 12-course sequence, delivered by a combination of research professors and practitioners who are at the forefront of their field in areas ranging from organizational behavior and behavioral finance to strategic management and leadership.
Studenter kan velge å delta med ett av to alternativer: Live Virtual (utenfor campus) eller ansikt til ansikt (på campus)
De innovative metodene for levering av pensum kombinerer ukentlig nettbasert læring gjennom WorldClassroom (Canvas) med tre timers direkte søknad og diskusjonsøkter, enten ansikt til ansikt eller praktisk talt i 8 ukers perioder. Klassetidene tilpasses elevkullet som nå er påmeldt. Vanlige alternativer inkluderer to hverdagskvelder fra kl. 18.00 eller lørdager fra kl. 11.00 med spesielle arrangementer/nettverk også innebygd i vilkårene. Ta kontakt med oss for å diskutere dine preferanser.
Webster tilbyr fem slike terminer per år (høst 1 og høst 2, vår 1 og vår 2 og en 8-ukers sommertermin).
This allows busy professionals to attend, and for those who may be seeking employment or internships to keep an open daytime schedule.
Curriculum
The following are required courses in the MBA Degree:
Foundation courses (4)
- Business 5000 *
- Value Creation
- Quantitative Methods for the MBA *
- Marketing Analysis and Business Planning
Value Creation (CORE) Components (5)
- Adding Value through Human Capital
- The Financial Value of Capital Projects
- Providing Value to Customers
- The Supply Chain and Business Processes
- Information Support for Decision Making
Value Creation in Practice (2):
- Cases in Value Creation
- Walker Consulting Project
Elective(s):
*Studenter med en tidligere ACBSP (eller tilsvarende) akkreditert grad eller studenter som består en fritakseksamen kan erstatte et valgfag med BUSN 5000.
Walker Joint MBA Program
Studenter som har fullført et ACBSP-akkreditert bachelorprogram ved Webster i løpet av de siste 10 årene, kan frafalle 6 studiepoeng med valgfag, og redusere antall obligatoriske kurs til 30 studiepoeng. Graden kan da fullføres på så lite som ett kalenderår.
Emphasis Options
MBA med hovedvekt på Corporate Finance
39 til 45 kreditttimer
MBA med vekt på bedriftsfinansiering må inneholde følgende kurs:
- FINC 5000 Finance* (3 timer) (forutsetninger: BUSN 5760 og BUSN 5600)
- FINC 5100 Financial Modeling (3 hours)
- FINC 5810 Kapitalbudsjettering og bedriftsinvesteringer (3 timer)
- FINC 5880 Advanced Corporate Finance (3 hours)
- FINC 5890 årsregnskapsanalyse (3 timer)
- FINC 6100 Corporate Finance Emphasis Exit Exit Exit (0 timer)
*FINC 5000 kan erstatte MBA 5200. FINC 5000 og BUSN 5760 kan erstatte MBA 5020.
MBA med hovedvekt på cybersikkerhet
42 til 45 kreditttimer
The MBA with an emphasis in cybersecurity must include the following courses:
- CSSS 5000 Introduction to Cybersecurity (3 hours)
- CSSS 5120 Cybersecurity Infrastructures (3 hours)
- CSSS 5210 Cybersecurity Law and Policy (3 hours)
- CSSS 5220 Cybersecurity Threat Detection (3 hours)
MBA with an Emphasis in Digital Marketing Management
42 til 45 kreditttimer
The MBA with an emphasis in digital marketing management must include the following courses:
- MRKT 5740 Management of Digital Marketing (3 hours)
- MRKT 5895 Marketing Analytics (3 hours)
- MRKT 5750 Management of Social Media (3 hours)
- MRKT 5790 Digital Marketing Strategy (3 hours)
Alternativ for to grader: MBA/MA
Alternativ for to grader: MBA/MA i ledelse og ledelse
48 to 51 Credit Hours
- BUSN 5000 Business (3 hours)
- MBA 5010 verdiskaping (3 timer)
- MBA 5020 Kvantitative metoder for MBA (3 timer)
- MBA 5030 Markedsanalyse og forretningsplanlegging (3 timer)
- MBA 5200 Den økonomiske verdien av kapitalprosjekter (3 timer)
- MBA 5300 gir verdi til kunder (3 timer)
- MBA 5400 Forsyningskjeden og forretningsprosesser (3 timer)
- MBA 5500 Informasjonsstøtte for beslutningstaking (3 timer)
- MBA 5910-saker i verdiskaping (3 timer)
- MBA 5920 Walker Consulting Project: Tilfører verdi til organisasjoner (3 timer)
- MNGT 5000-administrasjon (3 timer)
- MNGT 5590 Organizational Behavior* (3 hours)
- HRMG 5000 Managing Human Resources (3 hours)
- MNGT 5650 Management and Strategy (3 hours)
- MNGT 5670 Managerial Leadership (3 hours)
- HRDV 5630 Organization Development and Change (3 hours)
- MNGT 6000 Integrated Studies in Management (3 hours)
*MNGT 5590 kan erstatte MBA 5100.