
MBA (Master i Business Administration)
Madrid, Spania
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 25 579 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* hvis du er en alumner, har du rett til 10% rabatt
Introduksjon
Hva er den offisielle mastergraden i bedriftsadministrasjon (MBA)?
Den offisielle mastergraden i forretningsadministrasjon (MBA) administreres av Fakultet for økonomi og forretningsadministrasjon (ICADE) ved Universidad Pontificia Comillas.
MBA -programmet åpner dørene til en vellykket profesjonell karriere innen ledelse av selskaper gjennom praktisk undervisning i de grunnleggende konseptene for bærekraftig ledelse av virksomheter (ledelse, strategi, innovasjon, økonomi, markedsføring, teknologi, menneskelige ressurser og drift). Det tilbyr en omfattende opplæringsopplevelse som utsetter studentene for og forbereder dem på realitetene i en forretningsverden som er i konstant endring.
Denne MBA gir muligheten til å spesialisere seg i ledelse, finans og markedsføring eller teknologi
Det er et program designet for å gjøre det mulig for studentene å tilegne seg og implementere ferdighetene som er nødvendige for å være en del av det voksende europeiske økosystemet for bedriftsinvesteringer og innovasjon. Det gir muligheten til å spesialisere seg i Management, Finance og Marketing eller Technologies , med TechMBA , som utforsker bruken av data og muligheter i den digitale sektoren. Alternativt har kandidater også muligheten til å følge et Executive Program i Business Analytics .
Dette kurset tilbyr utenlandske studier og muligheten til å forfølge ekte konsulent- eller entreprenørskapsprosjekter som en del av sluttprosjektet. Det er også mulig å fullføre arbeidserfaring i løpet av studieåret.
Teknisk MBA
Teknologien har forvandlet bedriftens økosystem dypt. For å takle dette "innovasjonsgapet" er det nødvendig å utdanne nye ledere som er i stand til å kombinere ny teknologi med organisering av mennesker, og fremme talent kreativt. Universidad Pontificia Comillas tilbyr en Tech MBA rettet mot de som ønsker å ta fatt på en profesjonell karriere basert på innovasjon samtidig som de utvikler ledelses ferdigheter innen teknologisk miljøer.
Det nye programmet gir de viktigste kognitive, instrumentelle og psykologiske verktøyene for å prestere i lederstillinger og i et miljø med teknologisk innovasjon. Det gir også viktige sosiale nettverk og ressurser. Den nære forbindelsen mellom Universidad Pontificia Comillas og selskaper i forkant i mange sektorer gir TechMBA-studenter muligheten til en ekte prosjektopplevelse som inkluderer de teknologiske og forretningsmessige dimensjonene.
Bli den kreative og innovative lederen som de nye bedrifts- og investeringsøkosystemene trenger
Det nære samarbeidet mellom Comillas ICADE og Comillas ICAI tilfører en forskjellig og virkelig unik verdi til dette programmet. Alt i sammenheng med de teknologiske, etiske og sosiale verdiene til Comillas, et universitet med over hundre års historie og en lang tradisjon for innovasjon.
Hva gjør oss forskjellige

Ideelle studenter
Søkerprofil
Denne offisielle mastergraden i forretningsadministrasjon (MBA) er rettet til høyskolekandidater med mer enn et og et halvt år med yrkeserfaring. Tidligere høyskoleutdanning i alle felt er nødvendig for å få tilgang til denne mastergraden (økonomi, ingeniørfag, helsevitenskap, naturvitenskap, samfunnsvitenskap, kunst, etc.).
Karrieremuligheter
Graduate-profil og profesjonelle muligheter:
Denne offisielle mastergraden i Business Administration (MBA) fremhever sin rolle i opplæringsaktiviteter, sosialt nyttige fagpersoner, som er i stand til å ta ansvar for sine beslutninger og som har bestemt seg for å forfølge en karriere innen ledelse og ledelse av ethvert operasjonsområde innenfor en offentlig eller privat organisasjon , i enhver aktivitetssektor og på alle steder eller land.
Nyutdannede viser disse ferdighetene takket være det faktum at de har tilegnet seg en global og strategisk visjon om bedriftsaktiviteter og deres tilstrekkelighet til miljøet, og integrerer alle operative områder i organisasjonen.
Akademiske karriereveier:
Dessuten gir den offisielle mastergraden i bedriftsøkonomi (MBA) også innehavere mulighet til å få opptak til offisielle doktorgradsprogrammer som fastsatt i kongelig resolusjon 99/2011 av 28. januar, som regulerer offisielle doktorgradsprogrammer.
Galleri
Opptak
Læreplan
Den offisielle mastergraden i bedriftsøkonomi (MBA) omfatter 60 studiepoeng fordelt som følger:
27 studiepoeng (24 obligatoriske, 3 valgfag) undervist i løpet av første semester, designet for å gi studentene høy kompetanse og kunnskap om beslutninger om bedriftsledelse på en tverrfunksjonell måte (lederroller er ikke lukkede områder) og interkulturell (organisasjoner) leve i et globalt miljø).
27 stp opplæring i andre semester, hvorav 12 er obligatoriske og 15 valgfag. Valgfag lar studentene spesialisere seg i teknologi, ledelse, finans, markedsføring eller industri.
6 studiepoeng er spesielt ment for forberedelse av sluttprosjektet, og lar studentene bruke all kompetanse som er oppnådd til en reell opplevelse (konsulentprosjekt, entreprenørskapsprosjekt, forskningsarbeid). Sluttprosjektet utvikles gjennom hele studieåret og det vil være et offentlig forsvar av det samme på slutten av året.
Klassene er planlagt fra mandag til fredag morgen.
1. Term
- Dataanalyse for beslutningstaking3,0 stp
- Organisasjonsatferd og talentledelse3,0 stp
- Regnskap2,0 stp
- Markedsføringsledelse3,0 stp
- Driftsledelse3,0 stp
- Internasjonal økonomi og næringsmiljø3,0 stp
- Etikk, næringsliv og samfunn2,0 stp
- Corporate Finance3,0 stp
- Strategisk planlegging2,0 stp
- Valgfag 3,0 stp
2. semester
- Kommunikasjon for ledelse1,0 stp
- Rådgivning3,0 stp
- Eierstyring og selskapsledelse3,0 stp
- Strategi i handling3.0 stp
- Ledelse og endring2.0 stp
- Valgfag 15,0 stp
Årlige fag
- Masteroppgave6,0 stp
valgfag
Spesialisering: Teknologi
| Spesialisering: Økonomi
|
Spesialisering: Markedsføring
| Spesialisering: Ledelse
|
Programresultat
Generell kompetanse
- CG 01 - Kognitive kapasiteter for analytisk og syntese anvendt i forretningssituasjoner og styrings- og organisasjonsproblemer.
- CG 02 - Håndtering av data og informasjon som nøkkelelementer for beslutningstaking og for identifisering, formulering og løsning av forretningsproblemer.
- CG 03 - Problemløsning og beslutningstaking på et strategisk, taktisk og operasjonelt nivå med hensyn til en virksomhet, med tanke på sammenhengen mellom de ulike funksjonelle og forretningsområdene.
- CG 04 - Bruk av konsepter og teorier på forretningsorganisasjoner for å oppdage nye forretningsmuligheter og få langsiktige konkurransefortrinn.
- CG 05 - mellommenneskelige ferdigheter som å lytte, forhandle, overtale, arbeide i flerfaglige team, for effektivt å takle forskjellige oppgaver, og, når det er relevant, kapasitet til å utøve ledelse i den tilsvarende forretningsorganisasjonen.
- CG 06 - Etisk forpliktelse med en atferd basert på moralske prinsipper og disse prinsippene i organisasjonen når de står overfor moralske dilemmaer og samfunnsansvar.
- CG 07 - Tidsstyringskapasitet med det formål å forbedre personlig og teameffektivitet innen forretningsorganisasjoner, miljøet og ledelsen.
- CG 08 - Kritisk resonnement og argumentasjon i henhold til forståelsen av kunnskap og know-how om bedriftsadministrasjon, deres eksterne kontekst og deres administrasjons- og ledelsesprosesser.
- CG 09 - Autonom læringskapasitet for å tilegne seg mer kunnskap om kunnskap om kognitive ferdigheter og relevant innhold brukt på profesjonelle og forretningsmessige aktiviteter.
- CG 10 - Initiativ, kreativitet og entreprenørskap ved bruk av ledelsesteknikker og relatert kunnskap til ledelse og utvikling av forretningsorganisasjoner.
Spesifikke ferdigheter
- CE 01 - Kunnskap, forståelse og håndtering av verktøy for diagnostisering av konkurranseposisjonen til et selskap, og utforming og gjennomføring av selskapets strategiske plan.
- CE 02 - Kapasitet til å forstå og analysere internasjonal økonomi og internasjonal handel i alle deres økonomiske, sosiale, kulturelle, politiske, juridiske og miljømessige dimensjoner samt deres innflytelse når de definerer, velger og implementerer selskapets strategi.
- CE 03 - Historisk og vitenskapelig kunnskap om selskapsstyring som skal gjøre det mulig for studentene å utforme et effektivt selskapsstyringssystem.
- CE 04 - Konseptualisering av talentstyringsfunksjonen fra en strategisk og integrert tilnærming som skaper verdi i forretningsorganisasjoner.
- CE 05 - Kapasitet til å identifisere nøkkelkonsepter som påvirker og forklarer folks atferd i beslutningsprosesser innenfor organisatoriske kontekster, og til å anerkjenne og håndtere styringsverktøy som hjelper enkeltpersoner og team å nå planlagte organisasjonsmål.
- CE 06 - Evne og disposisjon til å tilegne seg og utvikle kommunikasjons- og forhandlingsevner og evnen til å lede personer og team som trengs for å utøve ledelse av en bedriftsorganisasjon.
- CE 07 - Forstå etiske og moralske verdier som råder i en organisasjon, tilegne seg kapasiteten til å identifisere og løse alle etiske dilemmaer som oppstår i forretningsaktivitet, og anvende alle styrings- og vurderingsinstrumenter fra Corporate Social Responsibility slik at de kan innlemmes i selskapets strategiske planlegging og deres organisasjonsutvikling.
- CE 08 - Kapasitet til å identifisere og etablere den strategiske verdien av produkt- og prosessdesign, av produksjonskontroll og -organisering, av logistikk og kvalitetsstyring i en tjeneste- eller produksjonsbedrift.
- CE 09 - Å kunne analysere problemene til selskapet og dets miljø gjennom forståelse av data og informasjon – deres natur, innsamling, lagring, modellering og utvinning – og gjennom bruk av kvantitative metoder, og å identifisere passende analyse- og modelleringsteknikker og bruke de samme teknikkene til prediktive og simulerende casestudier av virksomhetsledelse.
- CE 10 - Kjenne til og kunne bruke teknikkene for verdivurdering av eiendeler, analysere og velge investeringer, identifisere finansieringskilder og designe og implementere relevante finansielle strategier og teknikker for avansert bedriftsledelse.
- CE 11 - Forstå regnskap i en globalisert kontekst: basert på International Financial Reporting Standards, kapasitet til å designe og analysere konsoliderte regnskaper for å utføre en finansiell diagnose og, når den nåværende situasjonen er etablert, anvende de relevante regnskapsprinsippene (skatter, finansielle instrumenter etc.) som anses mest hensiktsmessig for å optimalisere virksomhetens ressurser og levedyktighet til enkelte prosjekter i virksomhetens beslutningsprosesser.
- CE 12 - Kapasitet for å utarbeide og administrere den økonomiske og regnskapsmessige informasjonen til et selskap ved bruk av avanserte analyseteknikker og kontrollverktøy.
- CE 13 - Kapasitet til å designe og analysere en markedsføringsplan, og til å implantere den og evaluere dens innvirkning på selskapets ytelse ved bruk av avanserte digitale teknikker.
- CE 14 - Å kunne velge et passende teoretisk rammeverk og metodisk tilnærming og identifisere den mest relevante litteraturen for en gitt forskning som skal utføres.