MasterPhDLawBachelorHealthcareCoursesOnline
Keystone logo

Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada (UGM) ble offisielt etablert 19. desember 1949 som et nasjonalt universitet. Ansett som et av de eldste universitetene i Indonesia, fungerer UGM som en søyle for pedagogisk oppvåkning i Indonesia og utgir seg for å være en forsvarer og formidler av Pancasila. Nå har UGM 18 fakulteter, en forskerskole (Magister og doktorgrad) og en yrkesskole. De fleste fakultetene i UGM består av flere institutter og studieprogram. De akademiske aktivitetene til Universitas Gadjah Mada kommer til uttrykk i form av hjørnesteinene i Tri Dharmas høyere utdanningsverdier bestående av utdanning og undervisning, forskning og samfunnstjeneste.

UGM har mer enn 50 000 studenter, 1 212 studentprestasjoner, 2 635 åndsverk, 339 professorer, 606 førsteamanuensis, 839 adjunkter og 684 forelesere. UGM har blitt ansett for å være et av de mest prestisjefylte universitetene i Indonesia som implementerte et utdanningssystem i verdensklasse for alle. Den spesielle regionen Yogyakarta, hvor UGM ligger, er en av de minste provinsene i Indonesia og har vært viden kjent som et senter for javanesisk kultur så vel som et læringssenter. Den har 3 689 000 innbyggere, hvorav 511 000 er bosatt i byen Yogyakarta. Dens betegnelse som et læringssenter er preget av eksistensen av 110 statlige og private utdanningsinstitusjoner, med en studentpopulasjon på over 300 000.

Visjon og misjon

Visjon Å være et utmerket og innovativt universitet i verdensklasse gjennomsyret av nasjonens kulturelle verdier basert på Pancasila som statsideologi og dedikert til nasjonens interesse og menneskelighet.

Misjon Å drive utdanning, forskning og samfunnstjeneste samt bevaring og utvikling av kunnskap som er utmerket og nyttig for samfunnet

Les mer på institusjonens hjemmesider

Accommodation

For å bevare det beste miljøet for å oppnå den beste akademiske prestasjonen, tilbyr Universitas Gadjah Mada også innkvartering med fulle fasiliteter for studenter påmeldte så vel som gjesteforelesere fra andre universiteter med det formål vitenskapelig, kunstnerisk og kulturell utveksling, opplæring, fakultetsgjester, studieprogrammer, institusjoner, og studiesentre som er direkte eller indirekte knyttet til universitetet.

Derfor tilbyr UGM 5 (fem) hybelenheter (Darmaputera Baciro, Darmaputera Karanggayam, Ratnaningsih Bulaksumur, Ratnaningsih Kinanti og Ratnaningsih Sagan) som kan huse mer enn 1500 personer for permanent bolig og 5 (fem) overnatting for de som har midlertidige enheter. De har ikke funnet sin permanente bolig ennå, bestående av 2 (to) enheter med hjemmeopphold, Wisma MM UGM , University Club Hotel og Wisma Kagama UGM .

Facilities

For å øke det akademiske fellesskapets velferd ved Universitas Gadjah Mada , investerer vi kontinuerlig i nye og eksisterende fasiliteter, opplæring og teknologi. Når de er registrert i UGM , vil hver student være utstyrt med en wifi-konto og student-ID-kort eller et internasjonalt student-ID-kort. Det vil være et obligatorisk legitimasjonskrav for å få tilgang til alle fasiliteter som tilbys.

Det akademiske fellesskapet til UGM har tilgang til bibliotekene våre på alle fakulteter og avdelinger, så vel som hovedbiblioteket vårt som er utstyrt med et komplett utvalg av trykt materiale, et datastyrt automasjonssystem og IT-støtte som lar besøkende ha full tilgang til mer enn 24 000 online journaler. Dessuten kan studenten også få tilgang til alle formelle og uformelle studierom, spisesal og minimarked på hvert fakultet, 'sepeda kampus' for lokal transport innenfor UGM , non-profit helsesenter (GMC Health Center), universitetssykehus, universitetsturer og reiser (Gamawisata), etc. Når det gjelder tjenester, vil UGM gi sitt akademiske miljø et omfattende nettverk av støttetjenester for å sikre at studenten kan få hjelp og råd om alle aspekter av universitetslivet, inkludert akademiske, personlige, økonomiske og praktiske behov.

Alle fasiliteter som tilbys støttes av et integrert IT-system som tilbyr gode og integrerte IT-løsninger basert på programvareutvikling og informasjonssystemer, rådgivning og utvikling av datakommunikasjonsinfrastruktur.

    Graduate student opptak til University of Gadjah Mada utføres i henhold til universitetets forskrifter. Opptaket skjer online gjennom 3 kanaler; vanlig, partnerskap og internasjonalt. Opptaket gjøres to ganger i året som er i første semester (mai-juli) og andre semester (november-desember).

    Søkerkrav

    Vanlig (indonesisk)

    • Bachelordiplom av relatert/godkjent hovedfag
    • Transkripsjon med minimum GPA på:
      • ≥2,50 av 4,00, for nyutdannede fra et A-akkreditert program
      • ≥2,75 av 4,00, for nyutdannede fra et B-akkreditert program
      • ≥3,00 av 4,00, for nyutdannede fra et C-akkreditert program
      • Bachelorprogrammets akkrediteringsbevis
      • Sertifikat for akademisk potensialprøve
      • English proficiency certificate
      • Anbefalingsbrev fra forrige foreleser, sjef
      • Health certificate
      • Søkere projeksjon
      • Studietillatelse fra søkers arbeidsplass

    Partnerskap (indonesisk)

    • Bachelordiplom av relatert/godkjent hovedfag
    • Transkripsjon med minimum GPA på:
      • ≥2,50 av 4,00, for nyutdannede fra et A-akkreditert program
      • ≥2,75 av 4,00, for nyutdannede fra et B-akkreditert program
      • ≥3,00 av 4,00, for nyutdannede fra et C-akkreditert program
      • Bachelorprogrammets akkrediteringsbevis
      • Sertifikat for akademisk potensialprøve
      • English proficiency certificate
      • Anbefalingsbrev fra forrige foreleser, sjef
      • Health certificate
      • Søkere projeksjon
      • Studietillatelse fra søkers arbeidsplass
      • MoU for stipendmottakeren

    International

    • Bachelordiplom av relatert/godkjent hovedfag
    • Avskrift med minimum GPA på 3,00 av 4,00
    • Offisielt fotografi i passstørrelse
    • Farget skanning av pass (kun forside og personlig informasjonsside)
    • Offisiell akademisk transkripsjon, utstedt av din akademiske institusjon
    • Engelsk ferdighetstest (IELTS/TOEFL ITP/TOEFL IBT-sertifikat), minimumsscore 500 eller tilsvarende. Poengsummen er høyere hvis studenten tar en dobbel mastergrad (se kravene)
    • Personal Statement
    • Økonomisk støtteerklæring
    • Anbefalingsbrev fra hjemmeuniversitet
    • Student ID-kort (fra hjem/tidligere universitet)

    Disse kravene er nødvendige for å sikre at fremtidige studenter er i stand til å oppnå den tiltenkte kompetansen til programmet. Studiet vurderer søkerens utdanningsbakgrunn for å sikre at fremtidige studenter er i stand til å følge gjennom læringsprosessen. Søkere med utdanningsbakgrunn fra religions- eller språkfag har ikke anledning til å søke fordi det er innenfor de ulike kunnskapsfeltene med by- og regionplanlegging. Søkere er ikke pålagt å ta en fagspesifikk opptaksprøve. Etter utvelgelsen av dokumentene må søkerne gjennom et intervju angående søkerens kunnskap om byplanlegging og deres romlige evner.

    Opptaksresultatet sendes via e-post av DPP til hver søker. Søkere som ikke oppfyller programmets krav vil ikke bli akseptert. Disse søkerne kan registrere seg på nytt ved neste planlagte opptak. Søkere som blir tatt opp vil få en faglig orientering før studietiden starter for å gi studentene grunnleggende kunnskaper om arealplanlegging.

    Selection Process

    Steg for steg

    • Studentene søker på programmet
    • Etter å ha mottatt søknadsdokumentene dine, vil Office of International Affairs (OIA)-medlem og fakultetsmedlem behandle det til en utvelgelsesprosess

    Søkere vil bli vurdert mot følgende kriterier:

    • Akademisk kompetanse
    • Potensielt utfall, inkludert bidrag til utviklingsresultater i hjemlandet ditt
    • Profesjonelle og personlige lederegenskaper
    • Hvis du blir valgt ut som en av studentkandidatene til UGM , vil du motta et tilbudsbrev (LO) via e-post som ber deg om å gjøre opp ikke-refunderbar betaling for skolepenger og eventuelle andre avgifter.
    • Når betalingsprosessen er bekreftet av banken, vil OIA behandle dokumentene for et akseptbrev (LoA)
    • Du vil motta LoA og annen informasjon knyttet til kursene som tilbys, faglige forskrifter, studentkompis, etc
    • Office of International Affairs ved UGM vil behandle søknadsdokumentene til Directorate of Higher Education of Indonesia for en studietillatelse. Det tar vanligvis to måneder å få utstedt studietillatelse
    • Når studietillatelsen er tilgjengelig, vil OIA hjelpe deg med å sørge for godkjenning fra immigrasjonskontoret i Jakarta for visum for begrenset opphold (VITAS/Visa Tinggal Terbatas). Det vil ta minst tre/fire måneder å ordne både studietillatelse og VITAs godkjenning
    • Deretter vil du motta VITAS (Begrenset opphold Visa/Visa Tinggal Terbatas) i e-posten din direkte fra OIA
    • Studenter med opphold på mer enn 4 måneder må behandle et VITAS (Student Visa)
    • Du må kontakte OIA ikke mer enn en uke etter at du ankommer Indonesia. Videre vil du motta andre instruksjoner fra OIA for å fylle ut dokumentene for oppholdstillatelse for din sikkerhet og bekvemmelighet

    Studietillatelse

    Studietillatelse er utstedt av departementet for forskning, teknologi og høyere utdanning som sier at du får tillatelse til å studere i Indonesia. Det bør ta en til to uker å sende inn en studietillatelse via departementets offisielle side (det kan gjøres tidligere hvis det ikke er ufullstendige/feilaktige dokumenter). Studietillatelse er et av kravene for å søke om telexvisum, forlenge visum og forlenge ITAS.

    Telex Visa

    Visumautorisasjon eller telexvisum er et forhåndsgodkjenningsbrev fra det indonesiske generaldirektoratet for immigrasjon.

    Bostedsbrev

    Et bostedsbrev utstedes av din lokale landsby (Kelurahan) som sier at du midlertidig bor på den nevnte adressen på kortet. Dette brevet er et av kravene for å søke om ny ITAS, ny SKTT og utvidet SKTT. For å få dette brevet må du få godkjenning fra huseieren din, sjefen for nabolagssamfunnsenheten (RT & RW) og sjefen for landsbyen (Kelurahan).

    Midlertidig boligkort (SKTT)

    Et midlertidig boligkort (Surat Keterangan Tempat Tinggal/SKTT) er et identifikasjonskort utstedt av det lokale avdelingen for befolkning og sivilregistrering (Disdukcapil). SKTT er et av kravene for ITAS-utvidelse.

    Brev om politiregistrering

    Police Registration Letter (Surat Tanda Melapor/STM) er et brev som er utstedt av indonesisk politi for å registrere utlendingers opphold i Indonesia. STM brukes til å forlenge studietillatelser, søke om ny SKTT, forlenge SKTT og søke om førerkort.

    I forpliktelse til å være et universitet i verdensklasse, prøver Universitas Gadjah Mada å gi best mulig tilgang for internasjonale studenter til å få stipend. Gadjah Mada International Fellowship Program-stipend gis til utvalgte studenter (Fulltids Masters Degree, Dual/Double Degree Masters, Full-time Doctoral Program). Dette stipendet dekker forsikring, skolepenger, levepenger, avhandlinger og avhandlingsforskning, bolig osv. I tillegg til samarbeid med departementet for forskning, teknologi og høyere utdanning, Kunnskaps- og kulturdepartementet og andre institusjoner; UGM gir studenter KNB-stipend, JICA AUN/Seed-Net, Darmasiswa-stipendprogram etc. Vi oppfordrer på det sterkeste potensielle studenter fra lavinntektsland til å søke om dette stipendet.

    Eligibility

    1. Må aksepteres for opptak til masterprogrammet eller doktorgradsprogrammet (vanlig, undervist i Bahasa Indonesia) i UGM for studieåret 2021/2022 (starter i august 2021)
    2. Ha en bachelorgrad for en masterprogramsøker eller mastergrad for en doktorgradssøker innen ingeniørfag, naturvitenskap, medisin/helse, geografi, landbruk, skogbruk, husdyrvitenskap, økonomi, juss, samfunnsvitenskap og humanitet, eller relaterte felt
    3. Utmerket akademisk rekord for bachelorgrad (GPA på minst 3,0 på en 4,0 GPA-skala eller andre dokumenter som beviser kandidatens tilstrekkelige akademiske kvalifikasjoner) for masterprogramsøkere
    4. Gode ferdigheter i engelsk (TOEFL-poengsum på minst 400 for å søke om mastergrad eller 450 for å søke på et doktorgradsprogram
    5. Avhandlingsforslag for doktorgradsprogramsøker
    6. Gi nødvendige støttedokumenter

    How to Apply

    Alle søknader gjennomføres online på UGM opptakssystem (admission. UGM .ac.id) ved å fylle ut og laste opp følgende dokumenter:

    1. Fargeskanning av pass
    2. Fargeskanning av passdekselet
    3. Offisielt fotografi i passstørrelse
    4. Kopi av akademiske poster og eksamensbevis
    5. Curriculum Vitae
    6. God helseerklæring fra søkers lege
    7. Bevis på engelskkunnskaper (ITP TOEFL, IBT TOEFL eller IELTS)
    8. Personlig erklæring (last ned mal fra denne nettsiden)
    9. Motivation letter
    10. Two academic references
    11. Avhandlingsforslag for doktorgradsprogramsøker

    Som et ledende indonesisk universitet ønsker Universitas Gadjah Mada å fremme dyktighet innen utdanningsaktiviteter, forskning og samfunnstjeneste med interesse for det indonesiske samfunnet og å delta i indonesisk sosiokulturell utvikling. Derfor tar vi sikte på å utstyre studenten med kunnskap og ferdigheter for å lykkes i sin valgte karriere i et konkurransedyktig globalt marked.

    Student Activities

    Ikke bare med fokus på akademiske og forskningsaktiviteter med bemerkelsesverdige prestasjoner, støtter Universitas Gadjah Mada også sine påmeldte studenter til å delta i 51 'Unit Kegiatan Mahasiswa - UKM' (studentaktivitetsenheter), og 8 forskjellige fellesskap for å utvikle studentkreativitet gjennom direkte involvering.

    Som et forbildeuniversitet leverer Universitas Gadjah Mada Student Community Service-Community Empowerment Learning, et obligatorisk program som bør gjennomføres av bachelorstudenten i lik 3 studiepoeng. Det er ment å skape likestilling i sosial velferd i hele Indonesia. UGM sender alle sine integrerte studenter til 34 provinser i 4 perioder hvert år. Studenter oppfordres til å styrke indonesere i nød til å utvikle, innovere og bygge et bedre sosialt miljø for alle indonesere.

    Campuskultur

    Studenter tatt opp til Universitas Gadjah Mada kommer fra alle provinser og byer i Indonesia, oversjøiske land og regioner i verden. Derfor har det skapte kulturelle mangfoldet blitt integrert og eksistert i harmoni som UGM identitet. For å bevare den tradisjonelle livsstilen for hver region i Indonesia, viser UGM deg et mini Indonesia sammen med dets skikker, tradisjoner, interaksjoner og kommunikasjonsstil.

    • Special Region of Yogyakarta

      Bulaksumur, Caturtunggal, Kec. Depok, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Indonesia, 55281, Special Region of Yogyakarta

    Programmer

    Spørsmål

    Universitas Gadjah Mada