MBA Tourism Strategic Management
Turiba University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Riga, Latvia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 3 550 / per year *
Søknadsfrist
31 Jul 2024
Tidligste startdato
29 Sep 2024
* for EU/EØS, Sveits, CIS-land, Georgia og Ukraina-borgere; 3330 EUR/år for borgere fra andre land
Introduksjon
- Grad tildelt: Profesjonell mastergrad i bedriftsøkonomi (MBA)
- Tildelt kvalifikasjon: Leder for virksomheter og institusjoner
- Internship: Latviske eller utenlandske reiselivs- og gjestfrihetsbedrifter, turistattraksjoner og destinasjonsadministrasjonsorganisasjoner
- Studievarighet: 2 studieår
- Studiespråk: på engelsk
Innenfor rammen av studiet "Turism Strategic Management" vil du lære å diskutere komplekse aspekter ved reiselivsledelse på en rimelig måte, utvikle bedrifts- og institusjonsstrategier i dagens skiftende miljø, finne løsninger på komplekse og uforutsigbare driftsforhold for reiselivsbedrifter, forskning , analysere og sammenligne reisemål i Latvia og forstå samspillet mellom turisme og andre felt.
Det profesjonelle mastergradsprogrammet "Tourism Strategic Management" gir en bred kunnskapsbase om turisme og gjestfrihetsledelse og gir et strategisk perspektiv på global reiselivsutvikling. Studiet er stolt av sine lecalt="turers - fremragende bransjeutøvere som representerer reiseliv og relaterte felt - hotelldrift, reiselivspolitisk planlegging på nasjonalt nivå, og restaurantvirksomhet. I løpet av studieprosessen utvikler studentene levedyktige strategier for utvikling av nye turistdestinasjoner som gir mulighet til å lære om strategisk reiselivsplanlegging i praksis Studentene får uvurderlig innsikt i utviklingen og trendene i den globale reiselivsnæringen ved å delta på verdens største IT-utstilling, ITB Berlin, som også er en verdifull plattform for internasjonale kontakter .
Nyttig
- 50% av studentene kommer fra land som hittil kun har innført via kart. Nå har du mulighet til å bli kjent med mennesker, kulturer og forståelse av disse landene!
- Det har vært rundt 1 milliard internasjonale reiser i år 2014
Profesjonell masterstudie Strategisk ledelse i turisme har oppnådd den prestisjetunge UNWTO - UN World Tourism Organization TedQual akkreditering til maksimal sikt - fire år, frem til år 2022.
akkreditering
Turismeprogrammer har blitt tildelt den prestisjetunge UNWTO – United Nations World Tourism Organization TedQual-akkreditering. Turiba University er det eneste universitetet i de baltiske statene og Nord-Europa som har denne prestisjetunge akkrediteringen.
Opptak
Læreplan
1. studieår | 2. akademisk år |
Valgfrie studieretninger
|
|
Galleri
Programresultat
I det første studieåret tilegner studentene seg metoder og regulariteter for turismestrategisk ledelse, planlegging og prosjektering. Du vil bli introdusert til det internasjonale reiselivsmiljøet og dets nåværende trender. Et av kursmålene vil være å gjennomføre forskningsoppgaver innen reiselivsplanlegging og markedsføring. Under studieturer vil du besøke reisemål; du vil bli introdusert for vellykkede opplevelser i reiselivsnæringen på internasjonalt nivå og møte fagfolk på feltet.
I 2. studieår skal teoretisk kunnskap styrkes i praksis i reiselivs- og serveringsbedrifter. Du vil utføre kreative og uavhengige forskere som integrerer kunnskap om ulike områder og løser aktuelle problemer i bransjen og bedrifter. Ved å bruke kunnskap tilegnet i de tidligere kursene og erfaring fra pre-masterpraksis, vil du utvikle en masteroppgave.
Karrieremuligheter
- Leder for reiselivs- og gjestfrihetsbedrifter i Latvia eller i utlandet
- Reiselivsutvikling og forskningsprosjektleder
- Reiselivsspesialist i kommuner, reiselivsinformasjonssentre
- Overordnet leder i statlige eller kommunale institusjoner