Master of Business Administration (MBA) - Spesialisering Ledelse
Swiss UMEF (University of Applied Sciences Institute)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Geneva, Sveits
Språk
Engelsk, Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CHF 18 900 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* semesteravgift
Introduksjon
Dette programmet gir studenten verktøyene som er uunnværlige for transformasjonen av deres karakter og oppførsel, slik at hun/han kan bli en aktør i transformasjonen av hans sosio-profesjonelle miljø. Opplæringen er basert på prinsippene for ledelse, som først og fremst er opptatt av å oppfylle organisasjonens mål og full utvikling av menneskene som ledes.
Mål:
På slutten av opplæringsprogrammet vil studentene ha mestret verktøyene innen ledelsesvitenskap (finans, produksjon, markedsføring, menneskelige ressurser, informasjonssystemer, etc.). De vil være i stand til å kommunisere, animere og motivere et team, og designe og lede prosjekter for å møte målene samtidig som de motiverer teamet.
Programresultat
Læringsutbytte:
- Kursene er laget slik at hver kandidat, etter vellykket gjennomføring av programmet, vil ha lært kritisk tenkning, effektiv problemløsning, effektiv kommunikasjon, emosjonell intelligens, strategisk planlegging og tenkning, kvantitative ferdigheter, innovasjon og kritisk analyse.
- Studentene vil være i stand til å forstå industriell og innenlandsk forbrukeratferd, og dermed utvikle en salgsfremmende blanding, produkter og tjenester for å møte deres forventninger.
- Studentene skal gjennomgå bedriftens økonomiske miljø som står overfor organisasjonen og gi systematiske og logiske løsningsstrukturer.
- Studentene vil være i stand til å utvikle total kvalitetsledelse samhandlingsprosesser for ledere og arbeidslag som er involvert i beslutningstakingen i organisasjonen, og sikrer et forbedret arbeidsmiljø.
- Studentene vil være i stand til å ta økonomiske og ledelsesbeslutninger som vurderer globale økonomiske situasjoner siden forretningsenheter er påvirket av en rekke eksogene faktorer utenfor ledernes kontroll.
- Studentene vil være i stand til å forstå virkningen og effekten av enhver vedtatt lederstil og tilnærminger i organisasjonen.
- Studentene skal lære historien om ledelsesteorier og -praksis, og hvordan lederskapsmodeller blir satt ut i praksis individuelt, lokalt og globalt.
- Studentene skal forstå hvordan etikk, moral og verdier relaterer seg til deres lederdilemmaer og vil være i stand til å integrere sine levde erfaringer i deres lederutviklingsprosess.
- Studentene vil utvikle en følelse av selvtillit og tro på seg selv og ideene sine, og selvtilliten vil tillate dem å bli utfordret uten å føle seg minimert og å omfavne tvetydighet.
Læreplan
Første år 60 studiepoeng (ECTS)
- Markedsføringsledelse
- Human Capital og Talent Management
- Forretningskommunikasjon
- Regnskap for ledere
- Organisatorisk oppførsel
- Ledelse, Teamledelse
- Bedriftsøkonomi
- Digital transformasjon
- Strategisk ledelse
- Prosjektledelse og beslutningstaking
Andre år 60 studiepoeng (ECTS)
- Avhandlingsmetodikk
- Forhandlingsferdigheter og taktikk
- Lederskapspsykologi
- Lederstiler og lederutvikling
- Performance Management
- Avhandling eller praksis
Karrieremuligheter
Lederstillinger i internasjonale organisasjoner og offentlige og private virksomheter.