
South Orange, USA
VARIGHET
5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2025
STUDIEAVGIFT
USD 1 520 / per credit
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Markedsføring topper mange lister over de best betalende og mest etterspurte karrierene, og det er ikke rart – markedsføringsproffene er ansvarlige for mye av en bedrifts omdømme og kommersielle suksess.
Programmet vårt forbereder deg til å bli markedsleder og gir også en omfattende generell forretningsutdanning. Vi blander en sterk kjerneplan med valgfag som lar deg kartlegge din egen vei, og vi holder det hele strømlinjeformet til bare 40 studiepoeng.
Kåret til en Princeton-anmeldelse "Best Business School", tar vi imot både full- og deltidsstudenter og tilbyr små og fleksible klasser for å imøtekomme timeplanen din både på campus og online. Campusen vår i South Orange, NJ, ligger bare 14 miles fra Manhattan og New York City, noe som gjør muligheter hos toppbyråer og selskaper en kort tur med tog, buss eller bil.
Er en MBA i markedsføring riktig for deg?
Å bestemme om en MBA i markedsføring er riktig for deg krever en nøye evaluering av dine interesser, karriereambisjoner og ferdighetene du ønsker å tilegne deg. Hvis du brenner for å forstå forbrukeratferd, legge strategier for kampanjer eller utforske det stadig utviklende digitale markedsføringslandskapet, kan denne spesialiseringen passe godt. En MBA i markedsføring går dypt inn i emner som merkevareledelse, markedsundersøkelser og reklame, og gir både teoretisk kunnskap og praktisk anvendelse. Hvis du ser for deg en karriere der du leder markedsføringstiltak, lanserer produkter eller driver en bedrifts vekst gjennom kundeengasjement, kan denne graden tilby de nødvendige verktøyene og innsiktene. Den er også ideell for de som søker allsidighet i rollene sine, ettersom markedsføringsferdigheter kan brukes på tvers av bransjer, fra teknologi til mote, og fra startups til multinasjonale selskaper. Hvis du er forpliktet til å dykke dypt inn i markedsføringsverdenen på et strategisk nivå og streber etter lederroller i dette domenet, kan en MBA i markedsføring være det rette valget for deg.
Opptak
Læreplan
Med fokus på en etikksentrert utdanning, starter vår MBA med en kjerneplan som dekker regnskap, økonomi, atferds- og kvantitative vitenskaper og de funksjonelle forretningsområdene. I hvert kurs kan du forvente små klassestørrelser og dynamiske diskusjoner med jevnaldrende og professorer.
Det er mange veier å følge. Med et markedsføringsfokus vil du velge mellom ulike kurs, inkludert:
- Ny produktplanlegging og utvikling
- Internasjonal markedsføring
- Reklamestrategi
- Markedsundersøkelse
- Detaljhandelsdrift og strategier
På slutten av programmet har du muligheten til å søke om kunnskapen som er oppnådd og konsultere en faktisk klient i vår MBA-konsulentkurs.
Programresultat
mål
- Funksjonell kunnskap om forretningsforetak - å demonstrere en grunnleggende forståelse av funksjonelle områder i virksomheten og en dypere forståelse av ens konsentrasjon; å kunne anvende denne kunnskapen på en integrativ måte for å effektivt utvikle løsninger for bedrifter
- Analytisk og kritisk tenkning - for å kunne identifisere relevante problemstillinger, bruke kvalitative og kvantitative problemløsningsverktøy og anbefale passende handlinger for å analysere forretningsproblemer
- Endringsledelse - for å kunne forutse, identifisere og svare på endringer i globale, lokale og interne forretningsmiljøer; å utnytte kreftene til skiftende muligheter strategisk.
- Kommunikasjon - å kunne skrive, snakke og presentere effektivt og overbevisende i et bredt spekter av forretningsmiljøer med forskjellige målgrupper
- Teamarbeid og lederskap - å kunne jobbe samarbeidende og effektivt i et mangfoldig og multifunksjonelt teammiljø; å gjøre studenter i stand som ledere som kan inspirere andre til å oppnå sitt fulle potensial
- Teknologi - for å forstå hvordan teknologi brukes til å støtte forretningsbeslutninger og systemapplikasjoner; å være dyktig i bruk av informasjonsteknologiske ressurser
- Etikk og sosialt ansvar - å være klar over etiske og sosiale ansvarsspørsmål og deres implikasjoner på forretningsbeslutninger; å utvikle et etisk tankesett; å proaktivt identifisere, evaluere og adressere etiske utfordringer.