Rome City Institute
Master i Business & Administration
Rome, Italia
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Vår 1-årige MBA i ledelse, markedsføring & Finans gir de mest oppdaterte ferdighetene og verktøyene innen kommunikasjon, ledelse og økonomi. MBA tar sikte på å utvikle kunnskapen og kompetansen som kreves for å operere i leder- og entreprenørroller i selskaper, organisasjoner og institusjoner. En Master i Business Administration ved Rome City Institute har som mål å utdanne studenter til profesjonell fremgang og livslang læring på internasjonalt nivå.
Program læringsutbytte
Ledelse
- Foreslå strategier i sammenheng med nasjonal og internasjonal virksomhet for å løse problemer eller dra nytte av muligheter i innenlandske og verdensomspennende markeder
- Spesifiser organisasjoner, avtaler, traktater og reguleringer som favoriserer eller hindrer driften av internasjonal virksomhet; samt måten å dra nytte av dem til fordel for organisasjonens mål
- Få tilgang til virkningen av internasjonal virksomhet i forskjellige land over hele verden som en effekt av globalisering og verdenstrender, som krever smidig og effektiv strategisk ledelse
- Sett pris på det menneskelige, økonomiske og kulturelle mangfoldet som finnes i internasjonal virksomhet som i betydelig grad påvirker beslutningstaking og utfordringene som organisasjoner må møte i et globalt marked
Markedskommunikasjon
- Design markedsføringsplaner og forretningsmodeller gjennom analyse av informasjon, anvendelse av teknikker og bruk av teknologier, som favoriserer suksessen til implementeringen i nasjonale og internasjonale markeder
- Velg verktøyene, teknikkene og metodikkene som markedsføring gir for å fremme kreativ, innovativ og entreprenøriell tenkning for å ta ledelsesbeslutninger innenfor en kontekst av etisk og sosialt ansvar
- Foreslå innovative kommunikasjonsstrategier, med bruk av tradisjonelle eller digitale medier, mot generering av verdiforslag for organisasjonen og rettet mot å tilfredsstille behovene til forbrukere og deres psykologi
Finansiere
- Utforme strategier gjennom en adekvat og informert anvendelse av de forskjellige investerings- og finansieringsalternativene, med tanke på gjeldende regelverk og rettet mot å generere verdi i organisasjonen
- Foreslå økonomiske modeller ved bruk av kvantitative og teknologiske verktøy, som gjør det mulig å forutsi forretningsscenarier og utføre nødvendig analyse for å støtte beslutningsprosessen
- Vurder hovedvariablene som påvirker den økonomiske situasjonen og strukturen til en organisasjon som tillater effektiv styring av finansielle produkter og tjenester, med bruk av teknologi og i samsvar med etiske standarder.