
MBA in
Master of Business Administration (MBA) Internasjonal ledelse
New European College

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Munich, Tyskland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 6 100 / per semester
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
15 May 2023
Introduksjon
Master of Business Administration (MBA) i internasjonal ledelse undervises av et internasjonalt team av forelesere og forskere fra akademia og industri.
MBA i International Management-studiet er rettet mot studenter med bachelor-bakgrunn i næringslivet og ikke-bedriftsøkonomi. Kandidater vil ha minst 3 års erfaring fra å jobbe i bedrifter og organisasjoner i en rolle som leder mennesker, prosesser eller begge deler.
"MBA-studiet er rettet mot å gi nyutdannede ferdigheter og kompetanse til å oppfylle lederstillinger innen bedriftsøkonomi, både i offentlig og privat sektor. Disse stillingene kan inkludere lederstillinger eller politikkutformende stillinger i store organisasjoner, samt lederstillinger i små og mellomstore bedrifter (SMB). Et mål er at studentene er i stand til å kritisk analysere og evaluere ulike utviklinger i en organisasjon, slik at de kan danne, skape og sette i gang politikk, visjoner og mål, og løsninger innenfor den organisasjonen. De bør være i stand til å analysere de strategiske prosessene og visjonen til en bedrift eller organisasjon, og ved å bruke denne analysen, anvende og implementere verktøy for å innovere, optimalisere og (re-)strukturere disse prosessene ved å bruke en integrert tilnærming. Fra et internasjonalt perspektiv skal studentene lære å analysere miljøet de befinner seg i og tilpasse sin atferd og rolle i henhold til makro- og mikromiljøene de befinner seg i.»
Master of Business Administration (MBA) har blitt et akademisk karriereløft for både gründere og bedriftsarbeidere. Globalisering krever MBA-kandidater med virkelig internasjonal forretningsutdanning.
Med vår MBA i International Business vil du få nødvendige ferdigheter og verktøy for å kunne ta over utfordrende stillinger med lederansvar. For studenter uten tidligere utdanning i næringslivet er MBA det perfekte programmet for å kvalifisere dem til lederstillinger.
Vår MBA i International Business kobler teori og praksis og undervises av instruktører med betydelig erfaring i yrket sitt. Små grupper gir mulighet for veldig interaktiv utdanning. Siden våre MBA-studenter først må ha arbeidserfaring for å kunne melde seg på, gjør de individuelle erfaringene og bakgrunnen til hver enkelt student timene enda morsommere. Våre fakultetsmedlemmer bruker aktiverende elementer som casestudier, simuleringer, prosjekter og presentasjoner for å gi hver student en mulighet til enkelt å koble den oppnådde kunnskapen med sine personlige erfaringer.
Entreprenører og intraprenører er vellykkede fordi de raskt kan forstå komplekse situasjoner som krever at de planlegger og tar strategiske beslutninger og jobber med en mengde forretningsideer og prosjekter samtidig. De har en solid forståelse av markedsføringsdesign og implementering. Å kunne utvikle forretningsideer samtidig krever en evne til å bestemme og forstå viktige detaljer, finne alternativer og kontinuerlig evaluere og vurdere forretningsprosesser. Et kjennetegn ved gründere er at de har evnen til å vie og forplikte seg til å nå sine langsiktige forretningsmål og mål, og denne energien blir også direkte oversatt til kortsiktige mål.
En gründer kan selv være pådriver for nye forretningsforetak (entreprenør) eller pådriver for innovasjon og endring i en eksisterende virksomhet (intraprenør).
En gründer krever evnen til å lede gjennom å lede og motivere mennesker. Dette kan skje ved bedriftsetableringer og prosjektlanseringer, men også i tider med endring og innovasjon. Entreprenøren vil forstå behovet for gode kommunikasjonsevner og ha god forståelse for samfunn, økonomi og bærekraft. Entreprenøren vil ha ferdighetene til å selge ideer og produkter, vinne engasjement og presentere og gjennomføre forretningsplaner. Å forstå behovet for stabil og solid ledelse i en bedrift – stor som liten – er viktig. En entreprenøriell forretningsperson i dagens Europa må være i stand til å kommunisere med mennesker over hele kontinentet og over hele verden og krever evnen til å forstå virkningene av nasjonale og internasjonale myndigheter på forretningsforetakene de er involvert i. Entreprenører og Intraprenører krever evnen til å se på problemer og risiko fra et helhetlig perspektiv og finne løsninger og håndtere risiko gjennom innovasjon.
De må ha en god forståelse av økonomi og skattemessige forhold og kunne kommunisere kunnskapsrikt med personer som støtter dem gjennom regnskap, menneskelige ressurser eller informasjonstjenester, og være i stand til å lede disse menneskene.
Opptak
Læreplan
Skoleåret på New European College er delt inn i to terminer – vintertermin og sommertermin, og seks hovedblokker, som varer i seks uker hver. Hver seksukers blokk består av to leksjonsuker, etterfulgt av en prosjektuke, deretter to leksjonsuker til, etterfulgt av en eksamensuke, for å fullføre modulen.
MBA består av 3 faser som gjøres konkrete i 3 semestre.
I semester 1 følger studentene 6 kjerne MBA-moduler. Disse modulene omfatter en rekke klassiske funksjonelle bedriftsøkonomiske områder, som i tillegg til å undervise i klassisk delegering av kunnskap, vil bli grepet av reflekterende læring, dvs. læring der studentene reflekterer over sin tidligere arbeidserfaring i lys av materialet gitt i de ulike moduler.
Semester 1 moduler:
- Regnskap og økonomi
- Markedsføringsledelse
- Forskningsmetoder Introduksjon
- Human Resource Management
- Driftsadministrasjon
- Internasjonal ledelse
- Informasjonshåndtering
Reflekterende læring bidrar til å utvikle kritisk tenkning, selvbevissthet og analytiske ferdigheter. Det involverer et individ i en reflekterende prosess.
Semester 2 ser en serie moduler som lar studentene studere videre i dybden innen områder av globalisering og strategisk ledelse, og også velge spesialiserte valgfag for å utdype kunnskapen sin.
I semester 2 gir hovedmodulene International Corporate Sustainability and Globalization, Society & Culture mer dybde og bredde til programmet, og ser på globale problemstillinger fra et sosiokulturelt perspektiv så vel som en bedriftsadministrasjon. Disse modulene representerer en tverrfaglig tilnærming til læringsprosessen, det vil si at en rekke problemstillinger vil bli studert fra ulike teoretiske perspektiver utviklet i ulike akademiske disipliner. Hovedmodulen Business Statistics ser på anvendelsen av statistiske metoder og data innenfor en bedrift eller organisasjon. Det vil også forberede studentene på deres forskning i sluttprosjektet i den grad statistisk analyse er en del av det. På samme måte, men på en annen måte, inviterer denne modulen studenten til å kombinere informasjon fra ulike disipliner og kilder for å oppnå en full forståelse av bedriftsøkonomiske og sosiale fenomener.
Semester 2 moduler
- Forskningsmetoder (sluttprosjekt)
- Globalisering, samfunn og kultur
- Internasjonal bedriftsbærekraft
- Bedriftsstatistikk
- Strategisk ledelse
- Internasjonal rådgivning
- Prosjektmodul (3 prosjektuker)
Gjennom semester 1 og 2 jobber studentene med en personlig utviklingsplan (PDP)-portefølje som kulminerer i tre sammenkoblede prosjektuker i semester 2, der studentene jobber i team for å gjennomføre et konsulentprosjekt for en regional organisasjon. Det kan være ett eller flere prosjekter, avhengig av hva som er tilgjengelig, og under PDP- og prosjektmodulen blir studentene veiledet av veilederen sin.
Semester 3 er fullstendig allokert til sluttprosjektet, der studentene fullfører et forskningsprosjekt, fortrinnsvis igangsatt av en bedrift eller ikke-bedriftsorganisasjon. Sluttprosjektet (i det minste) vil kombinere teori, forskning og praktisk anvendelse.