Et mål om global og bærekraftig ytelse, til tjeneste for organisasjoner, samfunn og enkeltpersoner.
Montpellier Business School , en Grande Ecole, er arving etter en lang tradisjon for undervisning basert på behovene til virksomheter og markeder. Skolen ble grunnlagt i 1897 av Chamber of Commerce and Industry i Montpellier, og har lyktes med kontinuerlig å foredle sin spesialiserte undervisning i ledelsesvitenskap for å tilpasse kursene sine til stadige endringer i lokale og globale økonomiske miljøer.
Institusjonens strategi er “å være en ledende European Management School i Occitanie-regionen, internasjonalt anerkjent for verdiene den fremmer, dens faglige dyktighet angående ledelsesinnovasjon og entreprenørskap og bekymring for globalt ansvar og ytelse, som kjennetegner dens drift, interessenter og resultater ”.
For å oppnå dette strategiske målet om global og bærekraftig ytelse, har Montpellier Business School , som posisjonerer seg innen fagområdene ledelsesinnovasjon og entreprenørskap takket være sine aktiviteter, tatt i bruk kjerneverdiene etikk, mangfold, åpenhet, ansvar og global ytelse, alt inspirerende for sitt oppdrag, som er “å trene ledere som er styrket av sitt mangfold, bevisst sitt globale ansvar, i stand til å utnytte sin følelse av innovasjon og bedriftskultur i utførelsen av deres profesjonelle aktiviteter gjennom høyere utdanningsprogrammer. og tilpasse seg stadige endringer i lokale, nasjonale og internasjonale miljøer. ”
Kvaliteten på strategien og resultatene er internasjonalt anerkjent. Den tredoble internasjonale akkreditering (AACSB, AMBA og EQUIS), sin plassering på Financial Times Ranking av verdens beste Master in Management-programmer, så vel som sin plass i den franske rangeringen, vitner om sitt utmerkede internasjonale omdømme.
Vårt oppdrag
Montpellier Business School oppgave er å "trene, gjennom høyere utdanningsprogrammer, ledere som er styrket av sitt mangfold, bevisst sitt globale ansvar i å utføre sine oppdrag og være i stand til å tilpasse seg endringer i lokale, nasjonale og internasjonale miljøer".
Våre verdier: et engasjement som ligger til grunn for enhver handling
På Montpellier Business School veileder tre store familier av institusjonelle verdier alle aspekter ved skolens funksjon og undervisning og gjenspeiles hver dag i alle sine handlinger og forpliktelser:
Etikk: kapasitet til å delta i kritisk tenkning om reglene for menneskelig oppførsel, uansett hva de måtte være; det vil si å konstant stille spørsmål ved generelle handlinger gjennom entall handlingen for å definere den "rette tingen å gjøre", basert på verdiene ærlighet, rettferdighet og integritet.
Åpenhet og mangfold: kapasiteten til å håndtere mangfold i alle dens former, enten frivillig eller ufrivillig, uten demagogisk hensikt, med intelligensen om positiv åpenhet.
Globalt ansvar og ytelse: konstant søk etter økonomisk, sosial og miljømessig effektivitet i ens handlinger, en skarp bevissthet om deres innvirkning på alle interessenter sammen med en vilje til å rapportere dem på en transparent måte.
Implementeringen av disse verdiene anerkjennes av strenge etiketter:
- EESPIG
- Mangfold
- Profesjonell likestilling
- FNs kompakt
- Global Compact
Vår utdanning
Innovasjon i hjertet av programmer
Montpellier Business School baserer sin forskning og undervisning på ledelsesinnovasjon og entreprenørskap samt samfunnsansvar.
Forskningsarbeidene ved Fakultetet for Montpellier Business School , som er sammensatt av mange faste lærere-forskere, hjelper til med å sikre at undervisningen forblir oppdatert i det særlig endringsrike feltet innen ledelsesvitenskap.
Innovative undervisningsmetoder tar dessuten sikte på å utvikle en følelse av ansvar og kritisk tenkning som fremmer studentenes innovasjon og entreprenørånd.
Montpellier Business School er også forpliktet til bærekraftige partnerskap innen forsknings- og utdanningsfelt.
På universitetet i Montpelliers campus
- Medlem av COMUE LR-U, Montpellier Business School er medlem av ledelseslaboratoriet «Montpellier Recherche en Management» som samler mer enn 200 forskere og spiller en viktig rolle på nasjonalt nivå i ledelsesvitenskapelig forskning.
- Montpellier Business School er sammen med SupAgro og University of Montpellier også et sentralt medlem av Labex Entreprendre, det eneste “Laboratory of Excellence” som er dedikert til entreprenørskap i Frankrike.
Men også på nasjonalt og internasjonalt nivå
- Eksisterende samarbeid med mer enn 50 universiteter og handelshøyskoler i Frankrike.
- Aktivt samarbeid med mer enn 25 land (hovedsakelig i Europa, men også i USA, Canada og Kina).