
MBA in
Master of Business Administration (MBA) (europeiske og amerikanske akkrediteringer) International Institute in Geneva

Introduksjon
Vær forberedt på å bli en toppleder spesialisert i forretningsadministrasjon, i multinasjonale selskaper, internasjonale organisasjoner og myndigheter
Designet for karrierer innen Business Management.
Master of Business Administration (MBA) er designet for unge fagfolk som er interessert i å forfølge en karriere innen bedriftsledelse. MBA gir en omfattende introduksjon til dagens globale forretningsmiljø: hva er de viktigste utfordringene selskaper står overfor? Hvordan lykkes bedrifter på internasjonalt nivå? Hvorfor er forretningsetikk og samfunnsansvar avgjørende?
Hovedfordeler
- Læring i et dynamisk miljø i Sveits med en flerkulturell studentmasse og fakultet med erfaring fra den virkelige verden;
- Å gi praktiske ferdigheter for å fremme personlige og profesjonelle mål;
- Utforske de siste forretningsteoriene og -praksisene;
- Få innsikt i globale virksomheter, deres ledelse og drift.
Opptak
Læreplan
Programdetaljer
I tillegg til kjernevirksomhetskurs med fokus på kvantitativ problemløsning, trener MBA unge fagfolk til å være fremtidige toppledere med kurs i teori og praksis: drift og prosjektledelse, ledelse og organisasjonsatferd, globalt entreprenørskap og venture-initiering, strategisk økonomistyring og bedriftens samfunnsansvar.
Master of Business Administration består av 14 emner tatt over ett år.
År 1
1. trimester
- ECO 607 – Global økonomi
- ACC 514 – Regnskap
- QMB 513 – Kvantitative metoder i næringslivet
- MGT 605 – Strategisk forsyningskjedestyring
2. trimester
- NEG 615 – Internasjonale forhandlinger
- MGT 657 – Drift og prosjektledelse
- MGT 610 – Lederskap og organisasjonsatferd
- FIN 510 – Corporate Finance
3. trimester
- MGT 666 – Small Business Management
- ACC 622 – Management Accounting
- MKG 667 – Internasjonal markedsføring
- MGT 645 – Corporate Governance
4. trimester
- MGT 650 – Digital transformasjon
- BUS 698 – Bedriftsstrategi (Capstone Course)