
MBA i entreprenørskap
Paris, Frankrike
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk, Fransk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 5 500 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* EUR 200 - søknadsgebyr
Introduksjon
Entreprenørskap er ikke bare et buzzword, det er motoren som driver innovasjon og økonomisk vekst. I en verden i rask endring, hvor smidighet og tilpasningsevne er viktigere enn noen gang, gir vår MBA i entreprenørskap deg verktøyene til å skape, vokse og skalere din egen virksomhet, eller innovere i en eksisterende virksomhet.
Menneskelig kapital: Mentorer, ikke bare lærere
Lærerne våre er erfarne entreprenører som har navigert i det stormfulle vannet av forretningsoppretting. Deres erfaring går langt utover teori; de vil gi praktiske råd om finansiering, produktutvikling og markedsstrategi samtidig som de hjelper deg med å unngå de vanlige fallgruvene som fanger selv de mest kunnskapsrike gründerne.
Utfordringer og muligheter: Entreprenørskap i disrupsjonstiden
Entreprenørskapslandskapet er fullt av utfordringer, spesielt rundt bærekraft, sosialt ansvar og tilpasning av ny teknologi. Et sentralt tema er digital transformasjon, som har jevnet konkurransevilkårene og tillatt startups å konkurrere med store selskaper. Nyutdannede fra dette programmet vil være i forkant av denne utviklingen, bevæpnet med ferdighetene til å skape robuste og innovative virksomheter.
Turnus
For alle MBA-programmer har studentene valget mellom et arbeidsstudieprogram eller et obligatorisk praksisopphold. For studenter som ikke er påmeldt et arbeids-studieprogram, kreves det 4 måneders praksis første år (M1) og 6 måneders praksis i andre år (M2).
Galleri
Opptak
Læreplan
Kursmodaliteter
- 20 timers kurs
- Personlige klasser unntatt i spesielle tilfeller
Over 2 år. Hvert år inkluderer et semester med intensive kurs for 2 dager per uke og 4 til 6 måneders internship, eller et 2-årig arbeidsstudieprogram med RNCP-tittelen. Kurs og gjesteforelesninger ved eksterne foredragsholdere.
Avansert markedsførings- og handelsprogram
Grunnleggende kurs
- Markedsføring og salgsstrategi
- KPI-styring
- Forretningsplanstyring
- Innkommende markedsføring
- Forhandling
- Kontrakt og digital lov
- Rekrutterings- og HR-lovgivning
- Nettverk
- RFPer og komplekse salg
- Rute til markedsprosess
- Optimalisering av verdikjede
- Oppstartsfinansiering og forretningsoppretting
Våre fordeler
- Konsulentverksteder, utvikle et forretningsprosjekt, opprette en aktivitet, etablere et selskap i et marked, eller åpne et salgssted (markedstilpasning) for en ekte bedrift, helt nedsenket og i kontakt med lederen, med presentasjon av en leveranse;
- Engelsk (og fransk) kurs basert på nivå (3 nivåer av engelsk);
- Asiatiske språkkurs (japansk, koreansk, kinesisk) (4 til 5 nivåer) 4 til 6 timer per uke, avhengig av nivå;
- Mulighet for de som ikke velger RNCP-tittelen til å følge kurset fra utlandet;
- Mulighet til å gjøre et internship i utlandet, spesielt i Korea, Japan eller Kina for alle studenter.
evaluering
- Løpende vurderinger
- eksamener
- praksisplasser
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Det er mange muligheter for MBA Intercultural Marketing i Frankrike, spesielt i nye yrker.
- Direktør for internasjonale menneskelige ressurser (HR)
- Interkulturell ledelseskonsulent
- Direktør for internasjonale operasjoner
- Interkulturell kommunikasjonssjef
- Internasjonal prosjektleder
- Direktør for internasjonal strategi
- International Business Development Manager
- Spesialist for internasjonale relasjoner
- Internasjonal salgsdirektør
- Internasjonal entreprenør
Gjennomføring av programmet
Format:
2 dager med klasseromsopplæring
Type kontrakter:
Profesjonalisering og lærekontrakter er tilgjengelige.
Varighet:
443 timer/år
2-års syklus
Tidsplaner: 2 dager - 18 til 20 timer/uke
Undervisningsspråk:
fransk/engelsk