
MBA i digital markedsføring
Paris, Frankrike
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk, Fransk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 5 500 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* EUR 8 000 - MBA med RNCP-tittel og selskapssats | EUR 11 000 - MBA med dobbel grad ESC Clermont
Introduksjon
Digital markedsføring tilbyr en kraftig tilnærming til å engasjere og samhandle med kunder på tvers av nettkanaler som nett, sosiale medier og mobilapper. Denne metoden lar bedrifter målrette potensielle forbrukere nøyaktig ved å levere personlig tilpassede reklamemeldinger.
Som et resultat kan bedrifter øke sin online synlighet, øke nettrafikken og bygge merkevaregjenkjenning. I tillegg har digital markedsføring en bemerkelsesverdig økonomisk fordel i forhold til tradisjonelle metoder, noe som gjør den spesielt populær blant små bedrifter og startups.
Lærerpersonale
Våre lærere er alle universitetsutdannede med yrkeserfaring i faget de underviser i og er også operative i privat sektor. De kommer fra ulike bakgrunner, og de fleste har jobbet i utlandet. Mangfoldet i våre læreres og elevers bakgrunn oppmuntrer oss til å åpne opp internasjonalt. Våre nære forbindelser med Asia gjør oss i stand til å tilby studenter studie- og praksismuligheter i Kina, Korea og Japan.
Forbereder fremtidige globale markedsføringsspesialister
I dagens verden er det avgjørende for en markedsfører å nå sitt publikum der de er, og i disse dager er det store flertallet av forbrukerne tilstede på nettet. Sosiale medieplattformer og søkemotorer som Google er deres vanlige destinasjoner. Som et resultat kan bedrifter enkelt nå sin målgruppe gjennom ulike strategier som innholdsmarkedsføring, annonsering i sosiale medier og SEA/SEO-tilnærminger, uten å være begrenset av geografi.
Digital markedsføring gir bedrifter muligheten til å nå et stort publikum på rekordtid. Geografiske grenser er nå visket ut, noe som betyr at produkter og tjenester kan selges i ulike internasjonale markeder. I tillegg ligger den store fordelen i selskapets kontinuerlige tilgjengelighet 24/7, noe som skaper konstant salgspotensial. Et marked av gigantisk skala åpner seg dermed for bedrifter.
Kostnaden for tilgang til digital markedsføring er betydelig lavere for bedrifter sammenlignet med tradisjonelle metoder. Utgiftene er mindre betydelige enn en reklamekampanje på TV eller radio, kanaler som ofte er utenfor rekkevidde for VSE-er og SMB-er. De økonomiske fordelene er merkbare fra starten med mulighet for å starte selv med et beskjedent budsjett.
I tillegg hjelper det innebygde auksjonssystemet med å kontrollere kostnadene. Men i svært konkurranseutsatte sektorer kan budsjettene være betydelige. Digital markedsføring er avhengig av effektive og responsive metoder. Å lage en oppkjøpskampanje på Google krever bare noen få klikk, noe som gjør denne tilnærmingen tilgjengelig for nesten alle.
Mange ressurser og veiledninger er tilgjengelige for å lære hvordan du designer og administrerer disse kampanjene. En av de største styrkene er tilgjengeligheten av presise beregninger for å evaluere effektiviteten til kampanjer. Disse dataene gjør det mulig å optimalisere handlinger og forbedre fremtidig ytelse. Beregninger gir også detaljert informasjon om målgrupper og deres atferd, noe som letter mer presis målretting. Gratisverktøy som Google Analytics og Search Console er avgjørende for å spore og analysere nettmarkedsføringskampanjer.
Kort sagt, digital markedsføring har blitt viktig for de fleste bedrifter i disse dager. Med sitt potensial for rekkevidde, rimelighet og respons, skiller den seg ut som en viktig strategi for å øke tilstedeværelse på nettet, drive trafikk og oppnå forretningsmål.
Turnus
For alle MBA-programmer har studentene valget mellom et arbeidsstudieprogram eller et obligatorisk praksisopphold. For studenter som ikke er påmeldt et arbeids-studieprogram, kreves det 4 måneders praksis første år (M1) og 6 måneders praksis i andre år (M2).
Galleri
Opptak
Læreplan
Kursform
Hvert år består av et semester med kurs på 2 intensive dager per uke og 4 til 6 måneders internship, eller veksling over 2 år med RNCP-tittelen. Programmet inneholder varierte kurs og eksterne foredragsholdere.
- 20 timer/uke kurs
- Ansikt til ansikt kurs unntatt unntak
Spesialisert program
Over 2 år
- Innkommende markedsføring
- Markedsføring og salgsstrategi
- KPI-styring
- Datainnhenting
- WordPress workshop
- Digital lov
- Forhandling
- Generativ AI
- Nettverk
- Analytics
Våre plusser
- Konsulentverksted, utvikling av undersøkelser, innhold og berikelse av en nettside (tilpasning til et marked) for en ekte bedrift i fordypning og i kontakt med leder, med presentasjon av en leveranse;
- Engelsk (og fransk) kurs i henhold til nivå (3 nivåer av engelsk);
- Asiatiske språkkurs i Japan, Korea og Kina (4 til 5 nivåer) 4t til 6t uke, avhengig av nivå;
- Mulighet for de som ikke velger RNCP-tittelen til å følge kurset i utlandet;
- Mulighet for å gjøre et internship i utlandet, spesielt i Korea, Japan eller Kina for alle studenter.
evaluering
- Kontinuerlige kontroller
- eksamener
- praksisplasser
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Det er mange muligheter for MBA i digital markedsføring i Frankrike, spesielt i nye yrker.
- Fellesskapssjef
- digital markedssjef
- SEO-ekspert
- nettkommunikasjonssjef
- nettstedoppretting
- analytics manager
Gjennomføring av programmet
Format:
2 dager med klasseromsopplæring
Type kontrakter:
Profesjonalisering og lærekontrakter er tilgjengelige.
Varighet:
443 timer/år
2-års syklus
Tidsplaner:
2 dager - 18 til 20 timer/uke
Undervisningsspråk:
fransk/engelsk