MasterPhDLawBachelorHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Institut Supérieur de Management et Communication MBA i digital markedsføring
Institut Supérieur de Management et Communication

MBA i digital markedsføring

Paris, Frankrike

2 Years

Engelsk, Fransk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Sep 2025

EUR 5 500 / per year *

På universitetsområdet

* EUR 8 000 - MBA med RNCP-tittel og selskapssats | EUR 11 000 - MBA med dobbel grad ESC Clermont

Introduksjon

Digital markedsføring tilbyr en kraftig tilnærming til å engasjere og samhandle med kunder på tvers av nettkanaler som nett, sosiale medier og mobilapper. Denne metoden lar bedrifter målrette potensielle forbrukere nøyaktig ved å levere personlig tilpassede reklamemeldinger.

Som et resultat kan bedrifter øke sin online synlighet, øke nettrafikken og bygge merkevaregjenkjenning. I tillegg har digital markedsføring en bemerkelsesverdig økonomisk fordel i forhold til tradisjonelle metoder, noe som gjør den spesielt populær blant små bedrifter og startups.

Lærerpersonale

Våre lærere er alle universitetsutdannede med yrkeserfaring i faget de underviser i og er også operative i privat sektor. De kommer fra ulike bakgrunner, og de fleste har jobbet i utlandet. Mangfoldet i våre læreres og elevers bakgrunn oppmuntrer oss til å åpne opp internasjonalt. Våre nære forbindelser med Asia gjør oss i stand til å tilby studenter studie- og praksismuligheter i Kina, Korea og Japan.

Forbereder fremtidige globale markedsføringsspesialister

I dagens verden er det avgjørende for en markedsfører å nå sitt publikum der de er, og i disse dager er det store flertallet av forbrukerne tilstede på nettet. Sosiale medieplattformer og søkemotorer som Google er deres vanlige destinasjoner. Som et resultat kan bedrifter enkelt nå sin målgruppe gjennom ulike strategier som innholdsmarkedsføring, annonsering i sosiale medier og SEA/SEO-tilnærminger, uten å være begrenset av geografi.

Digital markedsføring gir bedrifter muligheten til å nå et stort publikum på rekordtid. Geografiske grenser er nå visket ut, noe som betyr at produkter og tjenester kan selges i ulike internasjonale markeder. I tillegg ligger den store fordelen i selskapets kontinuerlige tilgjengelighet 24/7, noe som skaper konstant salgspotensial. Et marked av gigantisk skala åpner seg dermed for bedrifter.

Kostnaden for tilgang til digital markedsføring er betydelig lavere for bedrifter sammenlignet med tradisjonelle metoder. Utgiftene er mindre betydelige enn en reklamekampanje på TV eller radio, kanaler som ofte er utenfor rekkevidde for VSE-er og SMB-er. De økonomiske fordelene er merkbare fra starten med mulighet for å starte selv med et beskjedent budsjett.

I tillegg hjelper det innebygde auksjonssystemet med å kontrollere kostnadene. Men i svært konkurranseutsatte sektorer kan budsjettene være betydelige. Digital markedsføring er avhengig av effektive og responsive metoder. Å lage en oppkjøpskampanje på Google krever bare noen få klikk, noe som gjør denne tilnærmingen tilgjengelig for nesten alle.

Mange ressurser og veiledninger er tilgjengelige for å lære hvordan du designer og administrerer disse kampanjene. En av de største styrkene er tilgjengeligheten av presise beregninger for å evaluere effektiviteten til kampanjer. Disse dataene gjør det mulig å optimalisere handlinger og forbedre fremtidig ytelse. Beregninger gir også detaljert informasjon om målgrupper og deres atferd, noe som letter mer presis målretting. Gratisverktøy som Google Analytics og Search Console er avgjørende for å spore og analysere nettmarkedsføringskampanjer.

Kort sagt, digital markedsføring har blitt viktig for de fleste bedrifter i disse dager. Med sitt potensial for rekkevidde, rimelighet og respons, skiller den seg ut som en viktig strategi for å øke tilstedeværelse på nettet, drive trafikk og oppnå forretningsmål.

Turnus

For alle MBA-programmer har studentene valget mellom et arbeidsstudieprogram eller et obligatorisk praksisopphold. For studenter som ikke er påmeldt et arbeids-studieprogram, kreves det 4 måneders praksis første år (M1) og 6 måneders praksis i andre år (M2).

Opptak

Læreplan

Program undervisningsavgift

Karrieremuligheter

Gjennomføring av programmet

Om skolen

Spørsmål