
MBA dobbel grad Clermont-Ferrand
Paris, Frankrike
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk, Fransk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 11 000 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* EUR 200 - søknadsgebyr
Introduksjon
ISMAC og ESC Clermont Ferrand går sammen for å tilby studentene utmerket opplæring på BAC+5-nivå: MBA Marketing France-Asia fra ISMAC og Master of International Business fra ESC Clermont. Sammen tilbyr de to skolene elevene banebrytende og ettertraktede ferdigheter for å jobbe med Asia. Se Master of International Business fra ESC Clermont – Doing Business in Asia
ESC Clermont-gruppen er en AACSB-akkreditert Grande Ecole of management og rangert blant de 100 beste av Financial Times og QS verdensrangeringer.
ISMAC er en fransk-asiatisk handelshøyskole. Spesialisert i internasjonale markedsføringsyrker, har den sterke ferdigheter i Asia og et betydelig nettverk i Asia.
MBA Management Marketing France-Asia har som mål å trene studenter til lederstillinger innen handel, markedsføring og kommunikasjon, i forhold til Asia. Studentene går dypere inn i kulturelle aspekter (språk, historie osv.) og faglige aspekter (markedsføringsmetoder, markedsspesifisiteter osv.). Opphold i Asia (språkkurs, utveksling eller praksis) forsterker deres erfaring. Ved å velge et alternativ på Kina, Korea eller Japan kan du gå videre i kunnskapen din om disse landene. Denne doble faglige og kulturelle ekspertisen gir studentene våre fantastiske ressurser til å dra nytte av jobbtilbud relatert til Asia. Vårt nettverk av franske og asiatiske bedrifter åpner for et internship eller jobbmuligheter på slutten av kurset.
Lærerpersonale
Våre lærere er alle universitetsutdannede med yrkeserfaring i faget de underviser i og er også operative i privat sektor. De kommer fra ulike bakgrunner, og de fleste har jobbet i utlandet. Mangfoldet i våre læreres og elevers bakgrunn oppmuntrer oss til å åpne opp internasjonalt. Våre nære forbindelser med Asia gjør oss i stand til å tilby studenter studie- og praksismuligheter i Kina, Korea og Japan.
Asia: et kontinent du ikke bør gå glipp av
Asia er det største og mest folkerike kontinentet i verden med mer enn 4,5 milliarder mennesker. Denne demografiske vekten, assosiert med den raske utviklingen i mange land på kontinentet, genererer sterk økonomisk makt og et uunngåelig skifte i det globale økonomiske tyngdepunktet fra Atlanterhavet til Stillehavet. Asia har blitt en viktig økonomisk partner for Europa og Frankrike. Denne vekten vil fortsette å øke, og multiplikasjonen av handel vil skape nye muligheter for europeiske og asiatiske selskaper. Disse landene nøyer seg ikke med å imitere vestlige økonomier og teknikker, men gjenoppfinner modeller og metoder. Mulighetene for unge doktorgradsstudenter er enorme, men krever grundig opplæring i kulturen og praksisen i disse landene.
Turnus
For alle MBA-programmer har studentene valget mellom et arbeidsstudieprogram eller et obligatorisk praksisopphold. For studenter som ikke er påmeldt et arbeids-studieprogram, kreves det 4 måneders praksis første år (M1) og 6 måneders praksis i andre år (M2).
Galleri
Opptak
Læreplan
Kursform
- 20 timers kurs per uke
- Ansikt til ansikt kurs med unntak av unntak
Program
markedsføring
- Internasjonal markedsføring
- Innovasjon
- Digital markedsføring
- Kommunikasjon
- Markeds strategi
Ledelse
- Forsyningskjede
- Forretningsplan
- Menneskelige ressurser
- Økonomi-ledelse
Miljø
- Økonomi
- geopolitikk
- Business lov
Kultur
- asiatisk språk
- Asiatisk kultur
- Personlig utvikling
Alternativ for land
- Dybdestudie av spesifisitetene til landet: Språk, kultur, markedsføringsmetoder og praksis
Bedriftspraksis 4 måneder minimum i 1. år, 6 måneder i 2. år
- Bedriftspraksis i Asia (Kina, Korea, Japan, Singapore, Taiwan)
evaluering
- Kontinuerlige kontroller
- eksamener
- praksisplasser
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Asiatiske eller franske selskaper i forhold til Asia. Utlandsmuligheter.
- Innkjøpsfunksjoner
- Logistikk funksjon
- Eksportfunksjon, internasjonal markedsføring
Gjennomføring av programmet
Format:
2 dager med klasseromsopplæring
Varighet:
2-års syklus
Rute:
2 dager - 20 timer/uke
Undervisningsspråk:
fransk/engelsk