MBA in
MSc Internasjonal virksomhet og markedsføring ISC Paris Business School

Stipend
Introduksjon
De viktigste punktene i MSc ISC Paris :
- 24 eller 12 måneders heltidsprogram (6 måneders praktisk prosjekt)
- AACSB, AMBA og EPAS akkreditert
- Nettverk av offisielle partnere (RALPH LAURENT, GALERIE LAFAYETTE, HAVAS EVENTS, PEPSICO, RENAULT, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILE etc)
- Bedriftsrelasjonsavdeling og 60 000 jobbtilbud hvert år
- Alumni -nettverk (mer enn 16 000 medlemmer)
- Internasjonal dimensjon: høyt kulturelt mangfold og profiler, internasjonalt fakultet på høyt nivå
- Full engelsk
- Campus: Paris
Opptakskrav
- minimum 3 års høyere utdanning
Karriere og jobbmuligheter
Export Business Manager, International Product Manager, International Marketing Analyst, International Trader
Mål
Smart markedsføring driver fortjeneste, produktets levetid og merkevarelojalitet: alt bedrifter leter etter. Når de fleste forretningsspillerne ser på sine merker til nye markeder og kanaler, utforsker MSc International Business Marketing markedsføring på global skala og gir studentene et systemisk og globalt perspektiv på organisasjonen i sitt miljø. Ved å blande strategisk ledelse, markedsføring og internasjonal virksomhet gir MSc IBM studentene mulighet til å anvende ferdigheter og kunnskap på følgende områder: merkevarebygging, markedsundersøkelser, forbrukeratferd, nytt produkt, markedsutvikling og internasjonal forretningsstyring.
Viktige punkter
- 100 % kurs i engelsk
- Forelesere kommer fra hele verden og blander akademisk
- legitimasjon med industrielle erfaringer
- En unik blanding av akademisk og praksisrettet undervisning:
- Casestudier seriøse spill, prosjekter i bedriften
- Tre dager med kurs hver uke
- Karriere og profesjonell prosjektcoaching av anerkjente hodejegere.
Programdetaljer
LEDELSE (FELLES KJERNE)
- Internasjonal uke
- Ledelsessimulering - Serious Game
- Ledelse og prosjektledelse
- Strategisk ledelse
- Etikk og bærekraftig ledelse
- Regnskap og forretningsplanlegging
MARKEDSFØRING (FELLES KJERNE)
- Markedsstudier
- Merkevare
- Strategisk markedsføring og casestudier
- Digital markedsføring
- Relasjonsmarkedsføring og CRM
INTERNASJONAL FORRETNING
- Interkulturell ledelse
- Internasjonal markedsføring
- Lære virksomhet ved å gjøre forretninger
Seriøst spill
- SalesForce -optimalisering
- Internasjonal forretningsforhandling
- Strategiske beslutninger i internasjonal handel
- Å gjøre forretninger på nye markeder
- Big data og data mining - Business Intelligence
- Global Integrert Supply Chain Management
- Internasjonal prosjektledelse
- In-company prosjekt
- Profesjonsoppgave og metodikk
- Individuell karriereplanlegging og jobbsøk