MBA in
MBA i internasjonal virksomhet ISC Paris Business School

Stipend
Introduksjon
Hovedpoengene til MBA ISC Paris :
- 16-måneders heltidsprogram (6 måneders praktisk prosjekt)
- AACSB akkreditert
- Et nettverk av offisielle partnere (RALPH LAURENT, GALERIE LAFAYETTE, HAVAS EVENTS, PEPSICO, RENAULT, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILE etc)
- Bedriftsrelasjoner og 60 000 jobber hvert år
- Alumni nettverk (mer enn 16.000 medlemmer)
- Internasjonal dimensjon: høyt kulturelt mangfold og profiler, internasjonalt fakultet på høyt nivå
- Full engelsk
- Campus: Paris
Opptakskrav
- minimum 3 års yrkeserfaring
- minimum 3 år av høyere utdanning
Karriere- og jobbmuligheter
Eksporter Business Manager, International Product Manager, International Marketing Analyst, Internasjonal Trader
MÅL
Smart markedsføring driver fortjeneste, produktlevetid og merkevare lojalitet: alt selskapene er ute etter. Som de fleste forretningspartnere ser på å ta sine merker inn i nye markeder og kanaler, utforsker MSc International Business Marketing markedsføring på global skala og gir studentene et systemisk og globalt perspektiv av organisasjonen i sitt miljø. Ved å blande strategisk ledelse, markedsføring og internasjonal virksomhet, gir MSc IBM studentene mulighet til å søke ferdigheter og kunnskaper på følgende områder: branding, markedsundersøkelser, forbrukeradferd, nytt produkt, markedsutvikling og internasjonal forretningsforvaltning.
VIKTIGE PUNKTER
- 100% kurs på engelsk
- Deltakere som kommer fra hele verden blander akademisk
- legitimasjon med industrielle erfaringer
- Unik blanding av akademisk og praksisorientert undervisning:
- Case studier seriøse spill, in-company prosjekter
- Tre dager med kurs hver uke
- Karriere og profesjonell prosjekt coaching av kjente headhunters.
PROGRAM DETALJER
Ledelse (felles kjerne)
- Internasjonal uke
- Ledelsesimulering - Alvorlig spill
- Ledelse og prosjektledelse
- Strategisk ledelse
- Etikk og bærekraftig ledelse
- Regnskap og forretningsplanlegging
Markedsføring (felles kjerne)
- Markedsundersøkelser
- branding
- Strategisk markedsføring og casestudier
- Digital markedsføring
- Relasjonsmarkedsføring & CRM
INTERNASJONAL VIRKSOMHET
- Interkulturell ledelse
- Internasjonal markedsføring
- Læring Business ved å gjøre forretninger
Alvorlig spill
- Salgsstyrke optimalisering
- Internasjonal forretningsforhandling
- Strategiske beslutninger i internasjonal handel
- Gjør forretninger i nye markeder
- Big data & data mining - Business Intelligence
- Global Integrated Supply Chain Management
- Internasjonal prosjektledelse
- In-company prosjekt
- Profesjonell avhandling og metodikk
- Individuell karriereplanlegging og jobbsøking