Keystone logo

IPADE Business School

Om IPADE

IPADE er en institusjon med fokus på kunnskapsskaping og utveksling. Vi er en organisasjon som stadig utvikler seg og endrer seg for å gjenspeile den moderne verden.

Våre programmer er fokusert på å svare på utfordringene i en stadig skiftende, globalisert verden. IPADE er ikke begrenset til teknisk ekspertise eller til et enkelt forretningsområde. Vi er en utdanningsinstitusjon i jakten på kunnskap, sannhet og fremme av et grunnleggende menneskelig fokus i bedriftslederne vi trener.

Ved å bruke Case-metoden og en studentsentrert undervisningsmodell fremmer vi analyse-, diagnostikk- og planleggingsevnene som lar ledere reflektere over virksomhetene sine og på seg selv for å effektivt ta beslutninger og lede organisasjoner på en human måte.

IPADE i et øyeblikk

Historie

IPADE Business School ble grunnlagt i 1967.

171561_1.png

171563_2.png

Fakultet

Våre 11 akademiske avdelinger deltar i utdanning av deltakere fra de ulike IPADE-programmene.

Alumni

Over 37 000 studenter har uteksaminert fra IPADEs klasserom. Det er en utvalgt gruppe forretningsfolk fra ulike sektorer med ulike interesser, som deler IPADE som et knutepunkt; for IPADE utgir kandidatene den viktigste verdien.

akkrediteringerIPADEs kvalitet og konsistens har gjort det mulig å skaffe tre av de internasjonale akkrediteringer som tildeles verdens viktigste handelsskoler.Rådgivende utvalgIPADE Business School har fremmet den internasjonale dialogen ved å involvere to av de mest prestisjetunge handelshøyskolene i verden: Harvard Business School og IESE Business School.

metodikk

Ved hjelp av Case Method, fullfører deltakerne sine ledelsesmessige ferdigheter ved å utøve deteksjon, analyse og diagnostisering av virkelige forretningsproblemer.

Saksmetoden bruker faglige materialer (forretningssaker) basert på virkelige organisatoriske utfordringer analysert fra ulike perspektiver. Denne prosessen er delt inn i tre faser: personlig studie, samarbeid og en plenarmøte ledet av en ekspertprofessor.

Ved å tegne saken og tilhørende tekniske notater, får deltakerne den nødvendige kunnskapen om grunnleggende for virksomhetsledelsen. Gjestens høyttalere og besøkeprofessorer gir ekstra praktisk innspill, kompetanse og livserfaring.

1. Personlig studie

Deltakerne bruker sin personlige erfaring med situasjonen skissert for å vurdere problemene og lage en handlingsplan.

2. Samarbeid

Teamet av deltakerne kombinerer sin personlige og plenaranalyse for å ta beslutninger som om de var selskapets styre.

3. Plenarforsamling

Saken analyseres ved hjelp av innspill fra hele klassen under veiledning av en ekspertprofessor.

171569_8.png

Sosialt arbeid

El Peñón Foundation og Colegio Montefalco er to utdanningsinstitusjoner for dårlige familier som bor i østlige Morelos-staten. Begge skolene er en del av IPADEs samfunnsansvar. Institutional Development Department knytter både deltakere og alumner til de spesifikke tiltakene som skolene fremmer for å støtte opplæring av barn, ungdom og deres familier.

  • Mexico City

    Floresta No. 20 Col. Clavería, Del. Azcapotzalco Mexico City, C.P. 02080, , Mexico City

  • Monterrey

    Blvd. Díaz Ordaz No. 100, Col. Privada Sta. María, Monterrey, N.L., C.P. 646550, , Monterrey

Programmer

Spørsmål

IPADE Business School