
MBA in
MBA luksuriøs merkevaremarkedsføring og internasjonal ledelse Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE

Introduksjon
Rangert som nummer 1 i 30 år og anerkjent som den beste opplæringen for og av sektoren, er MBA Luxury Brand Marketing and International Management en opplæring helt designet av fagpersoner og spesialister i aktivitet. Oppdrag og saker som er betrodd av selskaper, tillater studenter å praktisere kunnskapen som er tilegnet under kursene.
Det første året lar deg mestre verktøyene som er viktige for å forstå markedsføring og virksomhet i sektoren Luksusmerker og hus. Det går fra september til juli, med ett semester på gang og ett semester i praksis.
Tidsplanen for andre året i kveldsklassen gir fremtidige prisvinnere muligheten til å fortsette sin profesjonelle aktivitet eller å fullføre en eller flere praksisplasser i bedrifter for å konsolidere sin kunnskap om denne sektoren.
Dette programmet gir tittelen markedsførings- og salgssjef i luksusprodukter, registrert i RNCP ved dekret av 27/12/2018 publisert i EUT av 04/01/2019 NSF kode 312m profesjonell sertifisering nivå I.

Opptak
Læreplan
Første året
- Generell og sektoriell luksuskultur
- Grunnleggende om luksusmarkedsføring
- Kommunikasjon av luksusmerker
- Forretningsgrunnlag
- Driftsadministrasjon
- Teamledelse
- Personlig utvikling
- Fremmedspråk
- Årlig prosjekt
- 6 måneders praksisplass
Andre år
- Strategi
- Geopolitikk / geostrategi
- Konkurransedyktige strategier i luksusindustrien
- Identitet og kommunikasjon
- Trendanalyse og kreativitetsledelse
- Markedskommunikasjon
- markedsføring
- Spesifikasjoner for kommunikasjon i luksus
- digitalt
- Ledelse og administrasjon
- Distribusjon og logistikk
- Internasjonal handel
- salg
- Ledelse / økonomi
- høyre
- Etikk og styring
- Generell kultur
- Historie om luksus
- coaching
- Yrkesliv og personlig utvikling
Noen kurs kan være på engelsk.