
MBA in
Master of Business Administration (MBA) IMSG International Management School Geneva

Introduksjon
Beskrivelse
Det 21. århundre krever opprinnelige tilnærminger som er preget av en ny rase av virksomhetsleder, innovativ, ressursfull, pragmatisk og ujevn. Disse lederne må ha kunnskap og innsikt til kreativt og effektivt å møte morgendagens utfordringer, inkludert de som ikke er åpenbare i dag.
Den Internasjonale Management School Geneva MBA ble opprettet for å møte disse kravene. Engasjerende, fremtidsrettet og responsiv, vi tar sikte på å utdanne en ny generasjon bedriftsledere som også er globale borgere.
Utformet for gode bachelorutdannede og erfarne ledere med ambisiøse karrieremål, tar programmet en nyskapende tilnærming til ledelsen i et utfordrende forretningsmiljø. Il vil forbedre eksisterende kreative tenkning og problemløsning ferdigheter, utvikle ledere til neste nivå av strategi og bedriftsadministrasjon. Dette programmet gir en global tilnærming til ledelse og bedriftsadministrasjon. Det vil åpne døren for entreprenørskap og global innovasjon, og oppfyller kravene til studenter som ønsker å utvikle de nødvendige ferdighetene i ledelse og entreprenørskap.
Etter å ha tatt en Master of Business Administration (MBA), kan du forvente å finne ledende og ledende stillinger i internasjonale organisasjoner.
Pace
Vår MBA er levert over 18 måneder (3 semestre) og rytmen er organisert på en slik måte at våre studenter kan jobbe deltid, noe som baner vei for deres ansettelse. Vår karriere
Validering / avhandling
På slutten av MBA, skal studenten forsvare en avhandling som skal videreføre et av emnene som studeres under programmet.
Innhold
Strategi
- Kvalitetsstyring
- Forretningsplanutvikling (Harvard Business School Publishing)
- Prosjektledelse (Harvard Business School Publishing)
- Prosessforbedring (Harvard Business School Publishing)
- Internasjonal forretningslov
- Strategisk HR-ledelse
- Change Management (Harvard Business School Publishing)
- Beslutningsarbeid (Harvard Business School Publishing)
- Lobbying Crisis Management (Harvard Business School Publishing)
- IT-sikkerhet
- Innovasjonsimplementering (Harvard Business School Publishing)
regnskap
- Statistikk
- regnskap
- Skatt
- Internrevisjon
- Makro
- Bedriftsfinansiering
- etikk
- Global økonomi
- Politisk sosiologi
- Bedriftsetikk
markedsføring
- Strategisk markedsføring - Modeller
- Forbrukerstudier
- Konkurranse lov
- Merkevareledelse
- Prisinnstilling
- Kjernekompetanse - Markedsføring
- Ledende et salgsteam
- Internasjonal markedsføring
- CRM
- Sensorial markedsføring
Annen
- Innovasjonsdag
- Forretningsengelsk
- Snakker med tillit
- metodikk
- Avhandling
evaluering
- Midlertidige eksamener
- Avsluttende eksamener
- Oppgaveforsvar
Lærekspedisjoner
Avhandling
Læreplan
Strategi og generell ledelse
- Kvalitetsstyring
- Utvikling av forretningsplan (Harvard Business School Publishing)
- Prosjektledelse (Harvard Business School Publishing)
- Prosessforbedring (Harvard Business School Publishing)
- Internasjonal forretningsrett
- Strategisk HR-ledelse
- Endringsledelse (Harvard Business School Publishing)
- Beslutningstaking (Harvard Business School Publishing)
- Lobbying Crisis Management (Harvard Business School Publishing)
- IT-sikkerhet
- Implementering av innovasjon (Harvard Business School Publishing)
Regnskap og økonomi
- Statistikk
- Regnskap
- Skatt
- Internrevisjon
- Makro og mikroøkonomi
- Bedriftsøkonomi
- Etikk og profesjonelle standarder
- Global økonomi
- Politisk sosiologi
- Bedriftsetikk
Markedskommunikasjon
- Strategisk markedsføring – modeller
- Forbrukerstudier
- Konkurranse lov
- Merkevareledelse
- Prisinnstilling
- Kjernekompetanse – Markedsføring
- Leder et salgsteam
- Internasjonal markedsføring
- CRM og salgsledelse
- Sensorisk markedsføring
Annen
- Innovasjonsdagen
- Forretningsengelsk
- Snakker med selvtillit
- Metodikk
- Avhandling
Evaluering
- Midtgående eksamener
- Avsluttende eksamener
- Forsvar av oppgave
Læringsekspedisjoner
Avhandling