
MBA in
MBA (Master of Business Administration) Grenoble Ecole de Management

Introduksjon
Oversikt
- Programvarighet: Ett akademisk år (på campus) + Final Management Project (kan fullføres eksternt mens du jobber)
- Opptakskrav: Bachelorgrad i alle fag. Flytende i engelsk. Minst tre års fulltidsarbeidserfaring
- Campusplasser - MBA på heltid: Grenoble
Campusplasser - MBA på deltid: Tbilisi - Språk: Engelsk
- Anerkjennelse: AMBA Accredited Program. det franske arbeidsdepartementet. Frankrike Kompetanse nivå 7 – EQF
Mål
- Å tilby et internasjonalt ledelsesprogram av høy kvalitet.
- Å følge den personlige og profesjonelle utviklingen til programdeltakere.
- Å skape en gruppe dynamiske elever med et mangfold av yrkeserfaring og av kulturell opprinnelse.
Hvorfor velge MBA-programmet?
- Følg en intensiv, stimulerende akademisk læreplan.
- Øke internasjonal eksponering og nettverk.
- Styrke både "harde" og "myke" lederegenskaper.
- Skreddersy utdanningen din til dine faglige mål med et bredt utvalg av valgfag.
- Få fart på karriereutviklingen din med dedikerte workshops.
- Gjennomføre et omfattende ledelsesprosjekt av høy faglig standard.
- Få graden din fra en trippel-akkreditert institusjon.
Fremmedspråk
Programmet undervises på engelsk, men gir mulighet til å lære et fremmedspråk samtidig. Det kreves ingen forkunnskaper i fransk for å delta på programmet. Å lære et fremmedspråk er et anbefalt programalternativ for alle studenter som ønsker å jobbe internasjonalt. Ikke-fransktalende har muligheten til å studere fransk (nybegynner til avansert nivå), et anbefalt alternativ for studenter som ønsker å jobbe i Frankrike etter studiene. Fransktalende kan velge mellom en rekke andre språk på nybegynnernivå.
Global ledelsesutfordring
Studentene vil delta i denne teamsimuleringen – et høydepunkt på programmet. Sterkt motiverte og kulturelt mangfoldige team konkurrerer om de beste resultatene for selskapet deres.
MBA Networking og Grenoble Discovery Week**
GEM MBA-studenter er invitert til å delta på denne ukelange økten i Grenoble, noe som gjør det mulig for studenter fra campus i Grenoble og Tbilisi å komme sammen for å nettverk og delta på seminarer og konferanser om sentrale ledelsesspørsmål. Uken inkluderer bedriftsbesøk, nettverksarrangementer og en alumnikveld. Emner og hendelser som dekkes inkluderer vanligvis konfliktløsning, intervjuteknikker, radikal karriereendring, lønnsforhandlinger og effektive lederskap.
Studietur**
Heltidsprogrammet i Grenoble inkluderer en ukes studietur organisert med våre partnere i Berlin, som normalt finner sted i juni mot slutten av programmet. Det er bedrifts- og akademiske foredragsholdere, bedriftsbesøk noe kulturell sight-seeing, og et GEM post-graduate Alumni meet-up. Oppgaver for Strategi- og HRM-moduler er knyttet til noe av Studietur-innholdet. Fly og hotellovernatting er inkludert i programmets avgifter for Grenoble.
Studieturer er kun tilgjengelig for Grenoble-studenter.
** Internasjonal studiereise er betinget av globale forhold og reiserestriksjoner
Opptak
Læreplan
Program
Det første året av MBA er et heltidsår i Grenoble. Kursmodulene undervises over ett studieår fra september til slutten av juni. Klasseøktene finner sted med jevne mellomrom fra mandag til fredag. Etter vellykket gjennomføring av disse modulene vil deltakerne begynne sitt endelige ledelsesprosjekt. Studenter jobber normalt del- eller heltid i denne fasen og kan være basert hvor som helst i verden.
Programinnhold*
År 1 - Campusår
Programmet er balansert og utfordrende, og utstyrer deltakerne med numeriske og analytiske ferdigheter, kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter, pluss innsikt i aktuelle ledelsesspørsmål innen geopolitikk, makroøkonomi og styring. Gjennom jevnlig gruppearbeid med saker og individuelle oppgaver om ledelsesdilemmaer skal studentene utvikle sin kompetanse innen budsjett- og økonomistyring samt innen personalledelse. Strategisk analyse og forhandlingsferdigheter utvikles gjennom ansikt-til-ansikt team-forhandlinger for å løse autentiske og komplekse saker.
* Programinnholdet kan endres
Fase 1 - Kjernekurs
Introduksjonsseksjon
- Teambuilding og lederskapsarrangementer
- Moodle e-læringsplattform
- Bibliotek og datatjenester
- Nettverks-, karriere- og alumniforeninger
Det internasjonale miljøet
- Global virksomhet og makroøkonomi
- Geopolitikk
Regnskap og revisjon
- Lederregnskap
- Internasjonalt finansregnskap
- Revisjon
Internasjonal ledelse
- Interkulturell ledelse
- Internasjonale forhandlinger
Bærekraft og ledelse
- Bærekraft og CSR
- Risikostyring
Verktøy for beslutningstaking
- Ledelsesøkonomi
- Kvantitative metoder
Administrere organisasjoner
- Strategisk Human Resource Management
- Organisasjoner og endringsledelse
- Lederskap og teambuilding
Teknologiledelse
- Innovasjonsledelse
- Driftsadministrasjon
- Internasjonal forretningsrett
- Internasjonal markedsføring
- Corporate Finance
- Strategisk ledelse
- Digitale transformasjoner
- Integrativ kasusstudie
Den integrative casen markerer avslutningen av den underviste delen av programmet, med en bredt anlagt business case eller case over en 15-timers periode. Dette er en mulighet for studentene til å vise hva de har tilegnet seg i løpet av den underviste delen av programmet ved å analysere case fra ulike funksjonsområder.
Fase 2 – Spesialiseringer**
Fra en meny med opptil 8 alternative valg kan studentene tilpasse MBA-programmet sitt for 20 % av de totale timene. Heltids- og deltidsstudentene fra forskjellige MBA-steder går sammen i internasjonale grupper fra Grenoble, Moskva og Tbilisi. Innholdet er fokusert på profesjonell ledelsesaktivitet eller ledelse i en rekke funksjonsområder. For mange deltakere vil spesialiseringsvalget også avgjøre fokuset til Final Management Project: for eksempel kan valg av et finansvalg føre direkte til et prosjekt innen finansområdet.
Valg av en spesialisering (valgfag) sammensatt av 3 intensive en ukes økter:
- Management Consulting (Grenoble)
- Internasjonal forretningsutvikling (Grenoble)
- Entreprenørskap (Grenoble)
- Smart og bærekraftig virksomhet (Grenoble)
- Finans og digital bank (Grenoble)
- Digital markedsføring (Paris)
- Prosjektledelse (Grenoble)
- Luxury Brand Management (Paris)
**Spesialiseringer krever et minimum antall deltakere.
År 2 - Avsluttende ledelsesprosjekt
I løpet av det andre året av programmet kan studentene være basert hvor som helst i verden og må fullføre et endelig ledelsesprosjekt på omtrent 15 000 ord, under veiledning av en veileder. Prosjektet skal være forretningsorientert og i samsvar med programmålene. Studentene er pålagt å ta opp et bestemt forskningsspørsmål eller velge et emne basert på profesjonell aktivitet eller en gründervirksomhet.
Program undervisningsavgift
Galleri
Akkrediteringer
Karrieremuligheter
Workshops for personlig og faglig utvikling
I tillegg til kjernekursene har studentene muligheten til å delta på workshops for personlig og faglig utvikling ledet av fagfolk, industri- og fageksperter. Disse vil styrke ansettbarhetsprofilene til nyutdannede for å hjelpe dem med å nå sine karrieremål. Studentene vil også ha tilgang til individuelle veiledningsøkter, samhandling med bedriftspartnere og nettressurser med jobber og praksismuligheter, samt tilgang til spesifikke interne sektorielle karrierefokuserte samfunn.