MBA i luksus merkevareledelse
Glasgow Caledonian University, London (GCU London)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 16 800 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* fulltid
Introduksjon
Dette innovative MBA -programmet svarer på en økende etterspørsel etter dyktige ledere med en grundig forståelse av strategier og verktøy for luksusmerke.
Programmet bygger på suksessen til MBA Luxury Brand Marketing og fortsetter å tilby en enestående plattform for å utforske utviklingen av det globale luksusmarkedet.
MBA Luxury Brand Management -programmet er designet for å utstyre kandidater som har relevant ledererfaring med spesialisert avansert kunnskap og ferdigheter til å gå videre til neste nivå i karrieren.
Utformingen av programmet vil hjelpe studentene til å få en dyp forståelse av kompleksiteten i ledelse i sammenheng med luksusorganisasjoner, spesielt ettersom luksusmarkeder fortsetter å bli mer konkurransedyktige og flerdimensjonale, og luksusforbrukere blir mer polariserte.
Det er en sterk vekt i hele programmet på innsamling og analyse av data for å støtte komplekse beslutninger. Studentene skal utvikle de analytiske ferdighetene som er nødvendige for å undersøke et bredt spekter av spørsmål som påvirker luksussektoren og evnen til å konstruere kreative løsninger. Aktiv erfaringslæring vil gjøre det mulig for elevene å utvikle strategisk tenkning, ledelse, mellommenneskelige og gruppeferdigheter og et dypere gründerperspektiv. Problemløsningsevner vil også bli dyrket gjennom casestudier, forretningsspill og live briefs-prosjekt, opprettet i samarbeid med ledende luksusorganisasjoner.
Luksusmerker vil fortsette å lykkes gjennom nøkkelelementene autentisitet, eksklusivitet og håndverk, men i dag må disse balanseres med 24/7 tilgang og umiddelbarhet og gjenspeile fremskritt innen digital teknologi og forbrukerens økende kraft. MBA Luxury Brand Management undersøker hvordan luksusmerker trenger å finne innovative måter å håndtere den klassiske avveiningen mellom sjeldenhet og global ekspansjon.
Opptak
Læreplan
Kjernemoduler
Luksusperspektiver og praksis
Designet for å kritisk vurdere kompleksiteten til luksuskonseptet og utviklingen av den globale luksussektoren. Studentene skal analysere hvordan oppfatninger av luksusverdi utvikler seg på tvers av ulike produkt-/markedskontekster og vil undersøke hvordan individuelle forbrukeres egenskaper, sosiale dynamikk og merkerelaterte faktorer påvirker beslutninger om å kjøpe luksusprodukter og -tjenester.
Finans og formuesforvaltning
Utvikler en kritisk bevissthet om moderne formuesforvaltning og bygger på studentenes tidligere eksponering for økonomistyringsprinsipper og -teknikker. Modulen vil fokusere på alle de tre hovedaspektene ved formuesforvaltning, som vil være: verdiskaping, formuesbevaring og formuesoverføring.
Luksusdistribusjon og detaljhandel
Gir en kritisk analyse av ledelsestrender og utvikling med hensyn til detaljhandel og distribusjon av luksusvarer og tjenester. Dimensjonene til den luksuriøse detaljhandelsopplevelsen vurderes - med spesiell vekt på å skape differensielle fordeler gjennom opprettelse av butikkbilde og kundeservice.
Strategi Ledelse og samfunnsansvar
Gjør studentene i stand til å kritisk analysere rollene som ledere spiller i å formulere, implementere og evaluere strategi i organisasjoner i luksussektoren. Studentene oppfordres til å reflektere over viktigheten av lederskap for å utvikle, beskytte og utnytte strategiske evner i organisasjoner. Modulen er designet for å hjelpe studentene til å ta på seg en betydelig lederrolle i deres fremtidige karrierer i luksussektoren.
Strategisk merkevareledelse
Utforsker produktets natur og rolle fra perspektivet til merkevarelevering og opplevelse på tvers av en rekke luksussektorer. Den fremhever viktigheten av effektiv merkevarestyring i luksusvare- og tjenestesektoren gjennom en detaljert vurdering av den relative litteraturen, støttet av kontekstuelle eksempler.
Juridiske aspekter ved merkevareledelse
Fokuserer på og kontekstualiserer nisjeaspekter av loven for å være tilgjengelige for de uten forutgående juridiske studier av immaterielle rettigheter eller reguleringer. Den legger grunnlaget for kritisk, analytisk og juridisk kreativ tenkning samtidig som den utforsker juridiske spørsmål knyttet til varemerker, domenenavn, avgang, designrettigheter, patentrettigheter, opphavsrett og spørsmål knyttet til reklamestandarder.
Forskningsprosjekt: Design og metoder
Introduserer studentene til forskningstilnærminger og tidsstyringsferdigheter, avgjørende for forskningsprosjektet deres. Modulen gir viktig kunnskap om forskningsdesign på tvers av sentrale områder og tar et kritisk perspektiv i å sammenligne og kontrastere alternative forskningsmodeller.
Avhandling
Det siste elementet i programmet er avhandlingen, som gir deg en mulighet til å designe og gjennomføre et stykke original forskning i et selektivt område innen luksusmerkemarkedsføring. Som en del av forskningen har studentene mulighet til å anvende teorier, begreper, teorier og rammeverk introdusert i modulene som tidligere ble undervist. Avhandlingen kan anta en av tre former: et anvendt forskningsprosjekt, et forespørselsprosjekt eller et forretningskonsulentprosjekt.
Undervisning og læring
Studenter som studerer MBA Luxury Brand Management vil være en del av en liten og fokusert klasse, en blanding av lokale og internasjonale studenter som deler ledelseskompetanse og drar nytte av undervisning av professorer i verdensklasse, med forskning og yrkeserfaring samt nære koblinger til industrien.
Mangfoldet og erfaringen som bringes til klassen av hver enkelt person er en av hovedstyrkene til MBA i GCU London . Programmet er utformet for å fremme uformell kollegastøtte og kunnskapsdelingsnettverk, og hjelpe dem til å bli effektive, uavhengige, livslange elever. Internasjonale akademikere fra Frankrike, Spania, Italia, Taiwan, Kina og USA har besøkt GCU London for å få innsikt i undervisningen vår.
Karrieremuligheter
Graduate muligheter
Tidligere MBA-kandidater har bygget sterke karrierer innen globalt anerkjente organisasjoner. Våre internasjonale kandidater har fått jobb i sine hjemland i Europa, India, Pakistan, Nigeria, Canada, Mexico, Indonesia og Kina.