MBA i kommunikasjon og PR
EU Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 7 300 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Mar 2024
* Barcelona studieavgift. For München er studieavgiften € 22.500. Undervisning i Genève/Montreux er 37 800 CHF per år. Nettundervisning er € 17 400 per år
Introduksjon
Bli en Game Changer!
Bli med på vår online informasjonsøkt - Registrer deg nå!
Ferdighetene som kreves for kommunikasjon og PR, har blitt drastisk omdefinert i takt med sosiale og digitale medier. Fagfolk på området må koordinere stadig mer komplekse PR-kampanjer og definere intrikate strategier og mikromål for å sikre at organisasjonens viktigste meldinger når sine viktigste målgrupper. Dette programmet vil gi studentene den kunnskapen de trenger for å holde seg foran dagens trender og anvende de nyeste teknologiene og kommunikasjonsstrategiene.
- Varighet : Tre semestre/ett år (90 studiepoeng)
- Steder : Barcelona, Genève, Montreux, München, Online
- Undervisningsspråk : engelsk
- Startdatoer : oktober/januar/mars
- Opptak: Året rundt
Grad tildelt
- For studenter som studerer på våre campus i Barcelona og Sveits, er en stats-anerkjent, universitets-MBA-grad akkreditert av Universidad Católica de Murcia (UCAM), Spania.
- En EU Business School privat og internasjonalt akkreditert MBA -grad i Sveits.
Galleri
Opptak
Læreplan
MBA i digital kommunikasjon (90 stp) er en ettårig, tre-siktig grad. Studentene fullfører fem til seks kursmoduler per semester som er kombinert med blant annet seminarer, bedriftsbesøk, gjesteforedragssamlinger og casestudier. For å oppgradere må studentene fullføre en modul for ledelsesforskningsmetoder og en avhandling. Dette programmet er også tilgjengelig som en to-årig, seks-term, deltidsgrad.
År 1
Term 1 (18 Ch | 23 ECTs)
- Transformasjonsledelse og ledelse
- Organisatorisk oppførsel
- Finansiell rapportering og analyse
- Markedsføring i en digital verden
- Dataanalyse for ledere
- Forhandling
- Konsulentlab
- Business Immersion Week
Termin 2 (21 Ch | 27 ECTS)
- Bedriftsfinansiering
- People & Talent Management
- Global økonomi for ledere
- Strategi og beslutningstaking
- Management Information Systems
- Kommunikasjon for suksess
- Juridiske spørsmål og forretningsetikk
- Business Immersion Week
- Business Strategy Simulation
Termin 3 (15 ch | 20 ECTs)
- Offentlig tale og offentlig kommunikasjon i en digital æra
- Interessenter Digital kommunikasjonsstrategi
- Organisatorisk digital kommunikasjonsstrategi
- Digital mediestrategi, planlegging og jus
- Utnytte merkevareverdi i en digital kontekst
Eksamen (krav)
Dissertation
Programresultat
Læringsutbytte
MBA i digital kommunikasjon er designet for å gi studentene en grunnleggende forståelse av virksomheten og de relevante og moderne faglige ferdighetene som trengs av profesjonelle innen markedsføring og kommunikasjon i dagens digitale verden. Studentene vil lære effektiv strategisk beslutningstaking innen moderne markedsføring og kommunikasjon.
- Utforsk en integrert markedsføringsplan som en nøkkelkomponent i en forretningsplan
- Presentere muntlige og skriftlige rapporter basert på erfaring
- Oppdag hvordan gjensidig fordelaktige relasjoner skapes i virksomheten
- Støtt beslutningstaking med kostnad-volum-profit-forhold og inkrementell analyse.
Stipend og finansiering
Flere stipendalternativer er tilgjengelige. Vennligst sjekk instituttets hjemmeside for mer informasjon.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
MBA med hovedfag i digital kommunikasjon gir studentene forretningsferdigheter så vel som avansert kunnskap innen kommunikasjons- og PR-arenaen. Nyutdannede fra dette MBA-programmet kan være interessert i følgende karrierer.
Leder for bedriftskommunikasjon
Leder for bedriftskommunikasjon er ansvarlig for en organisasjons eksterne kommunikasjon. Disse fagpersonene har i oppgave å skrive og redigere bedriftsmateriell på vegne av toppledelsen, inkludert pressemeldinger om finansiell informasjon. De sikrer at bedriftens budskap er enhetlige for sammenheng og troverdighet og er nøkkelen i krise- og omdømmehåndtering. De kan bli organisasjonens talsperson og representere toppledelsen på arrangementer. Markedsførings- og reklamesjefer kan ta kontakt med denne profesjonelle for å sikre at budskapene samsvarer. Intern kommunikasjon kan også falle inn under denne fagpersonens ansvar.
Disse fagpersonene er gode skriftlige og muntlige kommunikatorer med sterke mellommenneskelige ferdigheter. De er selvsikre programledere.
Fundraising Manager
Innsamlingsledere har ansvar for å samle inn midler fra publikum og givere, de har gode kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter. De kan kontakte nøkkeltall for å finansiere aksjoner og føre tilsyn med innsamlingsaktiviteter og frivillige. De vil administrere strenge kontoer for mottatte penger for å sikre at de oppfyller rapporteringsstandarder. De har også i oppgave å skrive innsamlingssøknader og bud.
Fundraising ledere har utmerket kommunikasjon, presentasjon og mellommenneskelige ferdigheter. De er svært organiserte.
Direktør for PR
Direktører for PR er ansvarlige for å skape og føre tilsyn med implementeringen av strategier for å etablere, fremme og opprettholde et positivt bilde av en organisasjon. Disse fagpersonene danner relasjoner med nøkkelpersoner i myndigheter, media og offentligheten for å sikre at et selskap har støtte for sine aktiviteter. PR vil overvåke opinionen og iverksette tiltak for å sikre at den er positiv. I motsetning til reklame, vil de dra nytte av en organisasjons nyheter og aktiviteter for å markedsføre selskapet uten betaling. Event management kan falle innenfor dette området.
Direktører for PR er dyktige formidlere og programledere. De har sterke mellommenneskelige og organisatoriske ferdigheter.
Media direktør
Mediedirektører vil sikre den optimale mediemiksen for en organisasjons betalte annonseringsaktiviteter for å nå organisasjonens mål. Med ansvar for store budsjetter på tvers av off- og online medieplattformer, planlegger og velger disse profesjonelle medier som passer best til organisasjonens mål og målgruppe. De har i oppgave å forhandle med medieselgere og bør ha gode analytiske ferdigheter når de skal definere medieplanen og analysere ytelsen. De vil koordinere med markedsavdelingen for reklamemateriell og for å kjenne til nøkkelaktivitetene som skal promoteres gjennom året og vil rapportere resultater til ledelsen.
Mediedirektører har sterke analytiske, numeriske, forhandlings- og rapporteringsevner.
Arbeidsområder
MBA med hovedfag i digital kommunikasjon gir studentene forretningskunnskap og nødvendige ferdigheter for å jobbe innen kommunikasjon og PR. Nyutdannede fra dette MBA-programmet kan være interessert i å jobbe i følgende sektorer og/eller fagområder.
- Kommunikasjon i ideelle organisasjoner
- Kommunikasjon i regjeringen
- Krisehåndtering
- Digital kommunikasjon