
MBA in
MBA luksus- og moteledelse og markedsføring ESLSCA Business School

Introduksjon
MBA Management and Marketing of Luxury and Fashion er i dag, etter 15 års eksistens, kjent og anerkjent som en av de beste måtene å integrere de forskjellige luksussektorene på.
Det tar sikte på å gi studentene en bakgrunn med kunnskap og verktøy for å analysere de økonomiske, kunstneriske og kulturelle sektorene for luksus. Det gir også de nødvendige ferdighetene for å ha en profesjonell lederaktivitet på dette feltet.
Studentene er også opplært i motemarkedsføring innen områder som kreasjon, trender og samtidskunst. Programmet undersøker trender innen design og mote fra historiske, geografiske og sosiologiske aspekter.
Opplæringen er også fokusert på Digital, en fremvoksende sektor som fremmer ferdighetene som bedrifter etterspør i dag.
En 3-dagers studietur til Italia står også på programmet for å oppdage italienske håndverkere og Made in Italy (en målestokk innen mote).
MBA Management and Marketing of Luxury and Fashion er DEN tverrgående opplæringen som dekker alle områder innen luksus og markedsføring.
Opptak
Læreplan
Kursprogram
Modul 1: Grunnleggende om ledelse og virksomhetsledelse
- SMB - Disruptive Innovation
- Forretningsplaner, budsjetter
- Ledelse, Teamledelse
- Forretningsstrategi
- CSR
- SMB, Disruptiv innovasjon
- Digital transformasjon
- Smidig prosjektledelse
- VBA - Visual Basic for Application (Excel, koding)
Modul 2: Utvikle en markedsførings- og forretningsutviklingsstrategi
- Luksusinnkjøp og logistikk
- Design tenkning
- Distribusjonsstrategier
- Høye smykker, møbler, luksusbiler (EN)
Modul 3: Ledelse av markedsførings- og salgsteam
- Motehistorie
- Varemerke og immaterielle rettigheter
- Luksus og CSR
- Luksus og forfalskning
- Kosmetikk - Strategier og praksis
Modul 4: Design og styring av markedsføringsstrategien for produkter og tjenester
- Kundeopplevelse i luksus
- Emballasje og visuell merchandising
- Adobe Suite (dybdegående)
Modul 5: Utvikling av digital synlighet av produkter og tjenester
- Workshops: Oppgavecoaching
- Muntlig forretningsengelsk
- Offentlig tale, engelsk for luksusindustrien
- Digital strategi, nettverk
- Bedriftsspill - Marketstrat
- Tid for personlig utvikling, autonomi
Modul 6: Utvikling og budsjettering av markedsplanen
- Krisemarkedsføring, E-omdømmehåndtering
- Internasjonal markedsføring
- Bedriftsledelse, dashbord
- Markedsplan
Modul 7: Sosiale ferdigheter
- Sektorbesøk, workshops, butikker, Epernay, etc.
- Myke ferdigheter
Modul 8: Avhandling
- Avgangsoppgave
Modul 9: Yrkeserfaring
- Support CV + følgebrev
- Coaching, casestudier
Pedagogisk metode
Dette programmet kombinerer overføring av ferdigheter, kunnskap og læringsteknikker for refleksjon for å spesialisere seg i luksus. Grunnleggende om bedriftsledelse, ledelse og ledelse blir også undervist for å ha et komplett program.
Digitale teknologier er kjernen i leksjonene. Opplæringen undervises med leksjoner, men også praktiske casestudier, klasseromspresentasjoner og gruppediskusjoner.
Rangeringer
10. i Eduniversal 2021-rangeringen i kategorien "Luksusadministrasjon".
Programresultat
Mål
- Skaff deg grundig opplæring i teknisk ekspertise innen ledelse og markedsføring brukt til luksus- og motesektorene.
- Utvikle solid kunnskap om markedspraksis i en kontekst der virksomheter er i utvikling.
- Tilegne seg nødvendig kunnskap, både med hensyn til det økonomiske og digitale miljøet, nærings- og konkurranserett, logistikk, samt ledelses- og markedsføringsteknikker for styring av team og prosjekter.
- Vedta en omfattende og tverrgående tilnærming til bransjen: selskaper, yrker, risikoer og muligheter.
- Skaff deg ekspertisen for å få tilgang til markedssjefstillinger i luksus- og motesektorene.
- Skaff deg ferdighetene til teamarbeid og lederskap for å utvikle potensialet ditt.
ferdigheter
- Forstå miljøet ditt og organisasjonens utfordringer.
- Utvikle en markedsplan, sette opp implementering og oppfølging av den
- Administrer, motiver, tren og utfordre salgs-, markedsførings- og kommunikasjonsteam
- Utføre kvalitative/kvantitative studier, designe og administrere 360° kommunikasjonsstrategien
- Design og administrer selskapets digitale strategi, nettkommunikasjon, sosiale nettverk, styring av kvalifisert trafikk, og nettsalg
- Administrer en virksomhet, dashbord, bygg, utfordre og overvåk et budsjett, og engasjer med alle interessenter i prosjektmodus
- Myke ferdigheter, mellommenneskelige og tekniske ferdigheter, team- og prosjektledelse i smidig modus
- Gjennomfør en forskningsstudie, gi en løsning fra en ny vinkel til et problem
- Bruk den akkumulerte kunnskapen til bedriften
Karrieremuligheter
MBA Management and Marketing of Luxury and Fashion gjør det mulig å integrere den profesjonelle verden i stillinger som:
- Produktsjef, Produkteier
- Salgssjef, butikksjef,
- Markedsføring, kommunikasjon, digital, PR-ansvarlig
- Merchandising & e-merchandising manager,
- Studieleder, konkurranseetterretning, forretningsanalytiker,
- Gallerisjef, gründer,
- Community manager, CRM manager, kundeservice...
Aktivitetsområde
- Mote- og tekstilmerker (hurtigmote, premium, luksus)
- Luksusboliger, alle sektorer
- Kommunikasjonsbyrå, presse, digitalbyrå
- Konsulentfirmaer som spesialiserer seg på luksus og mote