
MBA in
MBA ledelse og markedsføring av luksus og mote ESLSCA Business School

Introduksjon
The Luxury and Fashion Management and Marketing MBA er i dag, etter 15 års eksistens, kjent og anerkjent som en av de beste måtene å integrere de forskjellige luksussektorene på.
Det tar sikte på å gi studentene et vell av kunnskap og verktøy for å analysere de økonomiske, kunstneriske og kulturelle sektorene for luksus. Det gir de essensielle ferdighetene for å ha en lederfaglig aktivitet på dette feltet. Studentene er også opplært i motemarkedsføring innen motedesign og -ledelse og kreasjon.
Programmet gjør det mulig å stille spørsmål ved strømningene innen kunst, design og mote... Opplæringen er også fokusert på digital og e-handel, ferdigheter som bedrifter etterspør i dag. En 3-dagers studietur til Italia står også på programmet, for å oppdage italienske håndverkere og utdype Made in Italy (en referanse innen mote). Til slutt, for å tilegne seg den nødvendige åpenheten i verden 2020-2025, vil 2. års MBA-studenter få muligheten til å berike kurset med en internasjonal erfaring i andre semester, med vår partner ROME BUSINESS SCHOOL.
Ideelle studenter
Hvem trener for?
- Til studenter i denne sektoren som ønsker å integrere en utdypning av markedsføringsdelen av luksus og mote som passer til deres valgte sektor.
- Til studenter innen handel, ledelse, finans, som ønsker å tilpasse de historiske, økonomiske og kulturelle determinanter knyttet til disse aktivitetene samtidig med de menneskelige og kunstneriske komponentene i praksis i sektoren, for eksempel detaljhandel, visuell merchandising.
- Til studenter på det vitenskapelige feltet som ønsker å utvikle sin visjon om verden i dens komponenter, både drømmeaktige og økonomiske.
- Til fagfolk med bare delvis erfaring fra de planlagte feltene (bare i et selskap i en gitt sektor og aktivitet) som ønsker å utvide sitt synsfelt og forståelse og berike sine ferdigheter.
- Til fagfolk som hovedsakelig har jobbet i ansvarsstillinger som ønsker å utdype sine kunnskapsområder for sektoren for å styrke handlingspotensialet.
- Til mennesker i omskolering uten direkte erfaring fra yrkesutøvelsen.
Opptak
Læreplan
Kursprogram
Modul 1: grunnleggende om markedsføringsledelse og ledelse
- Digital transformasjon
- Forretningsplan, budsjetter
- Forretningsstrategi
- Entreprenørskap og startups*
- Corporate Social Responsibility (CSR)
- Prosjektledelse i AGILE-modus
- Adobe Suite (Photoshop, Illustrator, Indesign)
- VBA Visual Basic for applikasjon (excel
- Ledelse og teamledelse
- Profesjonell engelsk, TOEIC
Modul 2: Spesialisering i luksus og mote
Modul 3: Luksus, håndverk
Modul 4: Arbeidserfaring
Undervisningsmetode
Dette programmet kombinerer overføring av ferdigheter, kunnskap og læringsteknikker for refleksjon for å spesialisere seg i luksus. Det grunnleggende om bedriftsledelse, ledelse og ledelse blir også undervist der for å ha et komplett program.
Digital teknologi er kjernen i leksjonene. Opplæringen undervises med forelesninger, men også praktiske case-studier, klassepresentasjoner og gruppediskusjoner.
arrangementer
MBA1
- Open Innovation Challenge: Sak gitt av Accenture om et problem med et luksusmerke (drevet av Agorize, 2021-2022)
- Masterclass & gjester – Deling av erfaring fra eksperter fra luksusverdenen (kunstnerisk leder, boutiquedirektør, CSR-ekspert, etc.)
- Besøk på verksteder og luksushus: fine lærvarer, fine smykker, Bonjour Paris
- Besøk av Versailles og møte med håndverkere
- Veiledede casestudier
- Besøk på spesialiserte messer og profesjonelle utstillinger (i henhold til kalender)
- Internship i en bedrift (min 2 måneder)
Rangeringer
11. i Eduniversal 2022-rangeringen - kategorien "Luksusadministrasjon".
Programresultat
Mål
- Skaff deg en solid kultur av luksus- og moteverdenen
- Mestring av det grunnleggende innen luksus
- Utdype markedsførings- og ledelsesteknikker tilpasset luksus og mote
- Skaff deg forretnings- og vekstorientert opplæring i luksus
ferdigheter
- Utvikle autonomi, evne til å ta initiativ
- Utvikle tilpasningsevne, kreativitet og pragmatisme
- Demonstrere lederskap i deres holdninger og atferd
- Tilnærm deg virkeligheten til markedsføring gjennom ulike dimensjoner
Karrieremuligheter
Luxury and Fashion Management and Marketing MBA lar deg integrere den profesjonelle verden i stillinger som:
- Produktsjef, Produkteier
- Salgssjef, butikksjef,
- Markedsføring, kommunikasjon, digital, PR-ansvarlig
- Merchandising & e-merchandising manager,
- Forskningssjef, konkurranseetterretning, forretningsanalytiker,
- Gallerisjef, gründer,
- Community manager, CRM manager, kundeservice
Aktivitetsområde
- Mote- og tekstilmerker (hurtigmote, premium, luksus)
- Luksusboliger, alle sektorer
- Kommunikasjonsbyrå, presse, digitalbyrå
- Konsulentfirmaer som spesialiserer seg på luksus og mote