
MBA i Protokoll, Creation, Design og Event Management
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MBA i PROTOCOL, CREATION, DESIGN OG MANAGEMENT OF EVENTS , fra Escuela Internacional de Protocolo er et svært konkurransedyktig program som forbereder og profesjonelt setter studenten i stand til å utvikle opprettelse, design og ledelse av arrangementer og institusjonelle relasjoner.
Se desarrolla este programa, en base al crecimiento del sector que todas las previsiones indican con el consiguiente aumento del presupuesto que las organizaciones destinarán a la creación de eventos corporativos.
For tiden krever det store flertallet av bedrifter en ekspert på institusjonelle relasjoner og arrangementsorganisering orientert mot virksomhetsledelse og forberedt på å være en del av styrer og styringskomiteer.
Dette programmet svarer på en svært viktig etterspørsel fra begivenhetseksperter etterspurt ikke bare av store selskaper, men også av mellomstore og små.
Den er utviklet i 60 studiepoeng og er orientert mot praktisk innhold designet for å utvikle entreprenørånden og den avgjørende karakteren.
Den er rettet mot personer som søker opplæring i opprettelse, design og ledelse av enhver type arrangement, og utvikler seg som ledere med strategisk visjon og gründerinitiativ, på ulike nivåer av organisasjoner.
Programmet utvikler, som et differensierende element fra andre studier av denne typen, ikke bare de tradisjonelle teknikkene for opprettelse, design og ledelse av arrangementer, men også kunnskapen om parametrene som vil konfigurere aktivitetene knyttet til organisering av arrangementer, identifisert ovenfor alle tre klare trender som bør inkluderes i programmer:
- FORRETNINGSVERDIER
For det første den fremtredende karakteren som behandlingen av faglig utvikling vil oppnå ikke bare innenfor loven, men også innenfor etikken, verdiene og samfunnsansvaret som institusjonen utvikler, og involverer fagpersonen i utviklingen av disse verdiene. - NYE PUBLIKUM OG NYE MELDINGER
Studier er rettet mot tilpasning til en ny generasjon forbrukere med nye egenskaper, behov og krav som har en superlativ innvirkning på bedrifters transformasjoner. - BRUK AV MOBILAPPER I ARRANGEMENTER
Kunnskap om denne typen teknologier vil bli utviklet som en måte å utvide global kommunikasjon og koble deltakere med hverandre for å optimalisere deltakernes involvering.
Differensielle aspekter
- Det er den første mastergraden som tilbyr omfattende opplæring innen markedsføringsprotokoll, reklame, PR og kommunikasjon, i organisering av arrangementer.
- Fakultetet består i like stor grad av spesiallærere og aktive fagfolk, som gir en dobbeltsyn, faglig og praktisk, av innholdet.
- Den profesjonelle og internasjonale profilen til studentene på dette programmet betyr at nettverksmuligheter øker eksponentielt.
- Plattformen som masteren er utviklet på gir de siste innovasjonene innen nettbasert undervisning, har en rekke ressurser for å lette den pedagogiske opplevelsen og gi konstant overvåking av studenten.
- Det gis ulike mesterklasseøkter der prestisjetunge fagfolk forklarer pensum og deler sin omfattende erfaring.
Ferdigheter og kompetanser
Studenten tilegner seg de nødvendige verktøyene, ferdighetene og evnene for å kunne ta de nødvendige beslutningene i hele prosessen med å organisere et arrangement fra dets begynnelse og gjennomføring til ledelsen av post-eventet, gjennom å lære spesifikke emner for skapelse, design og ledelse av arrangementer og tverrgående emner som vil tillate deg å utvikle de nødvendige funksjonene som må brukes i et arrangement i spørsmål om strategisk markedsføring, ledelse, bedriftskommunikasjon, protokoll og alle relaterte disipliner innen kommunikasjon.
Det handler om å gi studentene tverrgående kunnskapsvåpen som overskrider deres egen spesialisering i behovet for å jobbe koordinert med resten av avdelingene innen institusjonell kommunikasjon gjennom utvikling av bedriftsarrangementer.
Deres hovedmål er å utvikle en rekke kompetanse, ferdigheter og holdninger til studenter for å utøve deres funksjon for koordinering og ledelse av team i utviklingen av arrangementsledelse, alltid fra en global visjon av selskapets generelle mål hjelpe generell ledelse med å optimalisere forretningsresultater.
Gjennom utviklingen av den ervervede kunnskapen vil en rekke ferdigheter og kompetanser styrkes som gjør det mulig å kombinere de som tilsvarer virksomhetens iboende kunnskap med de som tilsvarer å håndtere mennesker når det gjelder forhandlinger, kommunikasjon og lederskap i seg selv og alle de som de er nødvendige for opprettelse, design og ledelse av bedriftsarrangementer.
-Synlighet og strategi:
Få en klar visjon om hva det nå er, samt ha en klar global forretnings- og kommunikasjonsplan for å jobbe i henhold til felles mål
- Gjennomgang av informasjon:
Mestre driften av alle interne informasjonssystemer, markedsundersøkelsesteknikker og alle tilgjengelige interne og eksterne kilder for å vite hvor du skal lete for å fange informasjon. Kontakter på høyt nivå, arbeidsnettverk, ditt familieliv, vennskap, publikasjoner osv. bør være ditt middel til konstant kunnskap som bekrefter eller former visjonen.
-Forståelse av virksomheten og global visjon:
Kjenn perfekt til alle særegenhetene til virksomheten og teknikkene og metodene for å utvikle det strategiske kartet over arrangementet i utformingen og delene som vil bli berørt. Du må ha global tenkning som gjør at du kan se organisasjonen i forhold til alle delene som utgjør den internt og som den forholder seg til eksternt.
- Behandling av mennesker:
Led og administrer team slik at medlemmene når sine mål, har den nødvendige motivasjonen og kan utvikle seg som mennesker og fagpersoner.
-Kommunikasjon:
Beherske kommunikasjonsteknikker så vel som effektive presentasjonsteknikker. Kommunikasjonsferdigheter er grunnleggende.
-Forhandlingsteknikker
Oppnå en høy forhandlingskapasitet, gjennom de nødvendige teknikkene for å oppnå de beste resultatene i relasjonene mellom de ulike målgruppene som er berørt av arrangementet.
-Prosjektutvikling:
Kunne implementere og gjennomføre de definerte strategiene
-Evaluering og kontroll:
Etablere styringskontrollsystemer i utvikling av funksjoner og for evaluering av resultater.
-Personlige ferdigheter:
Utvikle ferdigheter knyttet til emosjonell intelligens (selvkunnskap, selvkontroll og selvmotivasjon) og sosial intelligens (tillit i gruppen, erfaringsbidrag, aktiv lytting, etc.)
- Evolusjon og endring:
Vite hvordan du håndterer endringer i eksterne og interne miljøer på riktig måte og de mulige krisene forårsaket av disse endringene.
-Egen spillestil:
Lag din egen lederstil som lar deg motivere mennesker og forene dem mot samme mål.
Programa
Modul 1: Design, opprettelse og planlegging av arrangementer - 6 stp-
- Briefingen
- Creatividad e innovación para eventos
- Planificación estratégica
- Gestión de Proyectos
- Gestión del tiempo
- Business plan
Modul 2: Corporate Event Direction and Management – 8 stp
- Fundamentos de Economía
- Habilidades directivas
- Liderazgo y Gestión de equipos
- Styring etter mål
- Coaching
- RSC y Sostenibilidad
- Formación de portavoces
Modul 3: Global Communication Management for Events - 4 ECTS-
- Generell kommunikasjonsteori
- Pressekontoret ved arrangementer
- Media på arrangementer
Modul 4: Markedsføring ved arrangementer - 3 stp
- Marketing para eventos
- Behandling av markeder
- Bedriftens image på arrangementer
Modul 5: Reklame og PR på arrangementer - 3 stp
- PR på arrangementer
- Reklame og arrangementer
- Behandling av publikum
- Samfunnsansvar
Modul 6: Organisasjonsprotokollteknikker-6 stp
- Concepto de Protocolo
- Tratamiento del anfitrión
- Las presidencias
- Sistemas de ordenación
- Tipos de mesas
- El Programa y sus técnicas
Modul 7: Protokoll og begivenheter -8 stp
- Legislación protocolaria
- Protocolo Oficial
- Protocolo de empresa
- Protocolo social e imagen personal
- Restauración y Catering
- Protocolo Internacional
- Protocolo Militar
Modul 8: Organisering av vanehendelser – 5 stp
- Inauguraciones
- Recibimientos y recepciones
- Conferencias
- Presentaciones de productos
- Organización de Cumbres
- Las primeras piedras
- Los presupuestos
- Organización de Congresos
Modul 9: Ledelse og praktisk gjennomføring av arrangementer – 10 stp
- Escenografía y Puesta en escena
- Eventproduksjon
- Catering på arrangementer
- Taller de Eventos oficiales
- Taller de Eventos corporativos
- Taller de Eventos culturales
- Taller de Eventos deportivos
Modul 10: Ekstern profesjonspraksis -5 stp
Innhold:
Praksisoppholdene er obligatoriske og vil bli gjennomført i arrangementsorganisasjon, protokoll- og kommunikasjonsbedrifter, samt i tilsvarende avdelinger i både offentlige institusjoner og private bedrifter. Disse praksisplassene vil bli veiledet av en profesjonell veileder i destinasjonsselskapet og en akademisk veileder ved skolen.
Modul 11: Masteravslutningsprosjekt - 6 stp
Modalidades de estudio
Los programas se desarrollan de manera modular con el fin de hacerlos más legibles y manejables en la evolución lógica del proceso de aprendizaje y la metodología de estudio se basa en tres cuestiones fundamentales:.
B-LEARNING
Se establece un sistema combinando la enseñanza presencial en las aulas con el trabajo en línea en donde el alumno adapta el estudio a sus circunstancias particulares de tiempo, lugar y espacio de trabajo.
Det er en hybrid læring der læreren i ansikt-til-ansikt-arbeid forklarer innhold, organiserer arbeidet, ber om utvikling av oppgaver, foreslår aksiomer, løser tvil osv. Alt dette kombineres med nettarbeid hvor forskning oppmuntres til å utføre oppgaver enten individuelt eller gjennom samarbeid, og dermed utvikle sine evner, gjennomføre kontinuerlige egenvurderingskontroller.
CASE-METODEN
Startet ved Harvard University, fremstår casemetoden som behovet for at studentene skal møte virkelige situasjoner og må ta beslutninger, evaluere handlinger, foreta informerte vurderinger, etc.
Det er en aktiv læringsteknikk, fokusert på studentens undersøkelse av et reelt og spesifikt problem som hjelper studenten tilegne seg grunnlaget for induktivt studium.
Det tar utgangspunkt i definisjonen av et konkret tilfelle slik at eleven er i stand til å forstå, kjenne og analysere hele konteksten og variablene som griper inn i saken.
Målene med denne teknikken er:
- Trene fremtidige fagfolk som er i stand til å finne en ekspert, personlig løsning for hvert enkelt problem tilpasset den gitte sosiale, menneskelige og juridiske konteksten.
- Arbeid fra en profesjonell tilnærming på problemene i et spesifikt miljø.
Den profesjonelle tilnærmingen er basert på et reelt problem, med dets elementer av forvirring, noen ganger motstridende, akkurat slik de forekommer i virkeligheten og krever en faglig beskrivelse, teoretisk velbegrunnet, som sammenligner den spesifikke situasjonen presentert med den teoretiske modellen, og identifiserer særegenhetene ved case, foreslå strategier for å løse saken, anvende og evaluere resultatene. - Skap læringskontekster som letter konstruksjonen av kunnskap og favoriserer verbalisering, forklaring, kontrast og omarbeiding av ideer og kunnskap.
Prácticas y bolsa de trabajo
La Escuela Internacional de Protocolo tiene a disposición de los alumnos un servicio de orientación laboral desde el que se gestionan las prácticas educativas y se canalizan las ofertas de empleo que las empresas hacen llegar a la EIP.
Prácticas educativas
Praksisstudiene tar sikte på å gi en helhetlig opplæring for studenten gjennom et parallelt utdanningsprogram ved universitetet og i bedriften, som kombinerer teori og praksis. MBA i Protocol, Creation, Design og Event Management inkluderer 5 studiepoeng i praksisplasser i studieplanen.
La Escuela cuenta actualmente con numerosos convenios firmados con empresas e instituciones públicas , lo que posibilita que cada año todos los alumnos que lo deseen o acrediten tener los conocimientos mínimos requeridos puedan hacer sus prácticas reales en organización de actos y en otras responsabilidades afines a los gabinetes de organización de eventos, marketing, publicidad, comunicación corporativa y relaciones institucionales.
På samme måte promoterer EIP sine egne arrangementer som, under ledelse av kvalifiserte eksperter, administreres av studentene selv, og dermed har en ny mulighet til å nærme seg det virkelige markedet. Til slutt oppfordrer skolen gjennom sitt arrangementsselskap, NHV, til deltakelse av studenter som assistenter, juniorer, seniorer og koordinatorer i alle arrangementene den arrangerer, noe som ikke bare utgjør et perfekt supplement til opplæringen deres, men begynnelsen på deres utvikling. og faglig modenhet.
Requisitos de ingreso
Estar en posesión de cualquier licenciatura o diplomatura universitaria, o bien, tener una experiencia profesional mínima de tres años en el área de protocolo, producción y la gestión de eventos en la empresa (plazas limitadas).
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Master i forretningsadministrasjon (fritidsledelse: turisme, gjestfrihet, arrangementer)
- Madrid, Spania
- Barcelona, Spania