
Reutlingen, Tyskland
VARIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 9 600
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
ESB MBA ved Reutlingen University tilbyr en engasjerende blanding av teoretisk kunnskap og praktiske ferdigheter for å utruste fremtidige markedsledere. Studentene blir undervist i et bredt spekter av emner fra det grunnleggende om digital markedsføring til anvendelser av kunstig intelligens gjennom interaktive undervisningsmetoder, prosjektsamarbeid og virkelige case-studier. Dette inkluderer å tilegne seg ekspertise innen statistisk analyse for å forstå problemer, utvikle konkrete datadrevne løsninger og muliggjøre effektiv kommunikasjon med interessenter. MBA-kandidater vil ikke ha noen problemer med å takle komplekse markedsføringsutfordringer ved å bruke datadrevet markedsføring for å ta informerte beslutninger og fremme etisk praksis.
Galleri
Ideelle studenter
Nyutdannede innen alle disipliner kan meldes inn dersom de har minst to års yrkeserfaring etter fullført bachelorgrad. Nyutdannede innen ingeniørfag, naturvitenskap eller humaniora vil oppnå utdannede kvalifikasjoner for å forbedre karrieremulighetene.
Opptak
Læreplan
ECTS: 90
Fire av ti spesialiseringer
Kjernemoduler: Semester 1/ vintersemester (oktober til februar)
- Business in Numbers: Regnskap og finans
- Håndtering av etterspørsel og tilbud
- Strategier for fremtiden
- Administrere mennesker og kultur
- Juridiske rammer for ledelse
- Tysk 1 / Bedriftsspråk 1
- Tysk 2 / Business Language 2
- Business Research Methods
- Bedriftsplassering og prosjektrapport
- Masteroppgave
Valgfag: Semester 2/ sommersemester (mars til juli)
- Lean Enterprise Management
- Forhandling over grenser
- Internasjonal salgsadministrasjon
- Datadriven markedsføring
- Utnytte mangfold, rettferdighet og inkludering (DEI) som organisatoriske drivere
- Dataanalyse og beslutningstaking
- Bærekraftsdynamikk
- Organisasjons- og forretningstransformasjon
- Forretningsmodeller for en sirkulær økonomi
- Strategiskaping og gjennomføring
IN-Company Project: Sommerferie/ semester 3/ vintersemester (august til november)
Obligatorisk modul
- Strategi og initiativrik
- Håndtering av etterspørsel og tilbud
- Økonomisk og juridisk styring
- Regnskap og finans
- Organisatorisk oppførsel
valgfag
- Internasjonal teknologiledelse
- Internasjonal markedsføring og salg
- Internasjonal strategi og bedriftsutvikling
- Fire av ti spesialiseringer
Masteroppgave: Semester 3/ vintersemester (november til februar)