MBA International Management - Dataanalyse og beslutningstaking
Reutlingen, Tyskland
VARIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 9 600
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Dataanalyse og beslutningstaking er en viktig del av ESB MBA, designet for å gi fremtidige bedriftsledere ferdigheter til å bruke data i beslutningsprosesser. Denne omfattende MBA-en dekker alt fra det grunnleggende om dataanalyse som datalagring, organisering, transformasjon og visualisering til avanserte teknikker og applikasjoner for maskinlæring. Studentene vil få praktisk erfaring med å utforske datasett, formulere hypoteser og teste empiriske metoder. Lær om viktigheten av å kombinere forretningsspørsmål med datadrevne løsninger for å effektivt visualisere og kommunisere komplekse analyseresultater til publikum med varierte nivåer av statistisk ekspertise. ESB MBA-kandidater vil være forberedt på å møte virkelige forretningsutfordringer ved å bruke sine raffinerte dataanalyseferdigheter.
Galleri
Ideelle studenter
Nyutdannede innen alle disipliner kan meldes inn dersom de har minst to års yrkeserfaring etter fullført bachelorgrad. Nyutdannede innen ingeniørfag, naturvitenskap eller humaniora vil oppnå utdannede kvalifikasjoner for å forbedre karrieremulighetene.
Opptak
Læreplan
ECTS: 90
Fire av ti spesialiseringer
Kjernemoduler: Semester 1/ vintersemester (oktober til februar)
- Business in Numbers: Regnskap og finans
- Håndtering av etterspørsel og tilbud
- Strategier for fremtiden
- Administrere mennesker og kultur
- Juridiske rammer for ledelse
- Tysk 1 / Bedriftsspråk 1
- Tysk 2 / Business Language 2
- Business Research Methods
- Bedriftsplassering og prosjektrapport
- Masteroppgave
Valgfag: Semester 2/ sommersemester (mars til juli)
- Lean Enterprise Management
- Forhandling over grenser
- Internasjonal salgsadministrasjon
- Datadriven markedsføring
- Utnytte mangfold, rettferdighet og inkludering (DEI) som organisatoriske drivere
- Dataanalyse og beslutningstaking
- Bærekraftsdynamikk
- Organisasjons- og forretningstransformasjon
- Forretningsmodeller for en sirkulær økonomi
- Strategiskaping og gjennomføring
IN-Company Project: Sommerferie/ semester 3/ vintersemester (august til november)
Obligatorisk modul
- Strategi og initiativrik
- Håndtering av etterspørsel og tilbud
- Økonomisk og juridisk styring
- Regnskap og finans
- Organisatorisk oppførsel
valgfag
- Internasjonal teknologiledelse
- Internasjonal markedsføring og salg
- Internasjonal strategi og bedriftsutvikling
- Fire av ti spesialiseringer
Masteroppgave: Semester 3/ vintersemester (november til februar)