Innovasjon og entreprenørskap
EDC Paris Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk, Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 10 400 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Bli morgendagens selskapsleder
Læringsmetodikk
- Case studie metode
- Prosjektbasert læring
- Tverrfaglig tilnærming
- Selvstyrt læring (tilgang til databaser av forretningsinnhold)
Programmets struktur
Gjennomføringen av det faglige selvstudiet, som består av fire forskjellige læringsblokker : orientering, kjernefag, konsentrasjon og MBA-avhandling.
Samtidig har studentene tilgang til et sett tjenester utenfor klasserommet som er designet for å gjøre læringsopplevelsen deres fullstendig, for eksempel profesjonelle karrierer, tjenester og sosiale nettverkstjenester.
Vår MBA veier 75 studiepoeng. Det inkluderer fransk krasjkurs (4 dager - 24 timer) og en induksjonsdag (6 timer).
- Workshops / seminarer vil bli spredd gjennom hele programmet.
- Profil av instruktører: Eksperter med en sterk merittliste i ledende innovative og gründerprosjekter Kjernefakultet ved EDC Paris Business School (Topprangerte Business School i Frankrike)
- Målet for deltakerne: Ledere og ledere som er villige til å øke sin transportør gjennom en innovativ og gründervisjon om ledelse.
- Programvarighet: 12 måneder (inkludert avhandling).
Opptak
Læreplan
Curriculum
Zoom på orientering
Det inkluderer franske crash -kurs (4 dager - 24 timer) og en induksjonsdag (6 timer).
Zoom på kjernefag (48 studiepoeng)
Kjernekurs dekker grunnleggende og essensielle forretningsområder; kjernekurs er delt inn i blokker som veier 6 studiepoeng (36 timer). Hver blokk er laget av 2 kurs som vekter 3 studiepoeng hver.
- Strategi og innovasjon
- Strategisk ledelse
- Innovasjonsledelse
- Regnskap og økonomi
- Finansiell analyse
- Bedriftsfinansiering
- Verdiarkitektur og prosesser
- Administrere Supply Chain
- Administrere informasjonssystem og prosesser
- Administrere mennesker og organisasjoner (HRM og organisatorisk atferd)
- Internasjonal HRM (Human Resources Management)
- Organisatorisk oppførsel
- Markedsføring og internasjonal virksomhet
- Markedsføringsledelse
- Internasjonal Business
- Performance Management
- Kostnadsregnskap
- Management Control
- Datastyrt beslutningsprosess
- Bedriftsøkonomi (Micro & Macro)
- Modeller for beslutningstaking / kvantitative metoder
- Ledelses- og lederutvikling
- Team og interkulturell ledelse
- Emosjonell intelligens og CSR
Studentene vil lære:
- Å forstå dynamikken i miljøet for å definere strategiske og markedsføringsaksjoner for å skape bærekraftige konkurransefortrinn
- Hvordan drive verdiskaping for interessenter og vurdere muligheter og investeringer et selskap kan opprettholde
- At en vellykket strategiutførelse ligger ikke bare i smarte og motiverte mennesker, men også i effektive og effektive prosesser.
Zoom på konsentrasjonen "Innovasjon og entreprenørskap" (16 studiepoeng)
Konsentrasjonskurs dekker avanserte forretningsområder; hvert konsentrasjonskurs består av 4 studiepoeng (24 timer) - Konsentrasjonskurs veier 16 studiepoeng
- Forretningsmodell Innovasjoner på den digitale tidsalderen
- Ny produktutvikling
- Fra forretningsmulighet til forretningsplan
- Transforming of Organization - Corporate Entrepreneurship
Nøkkelen fordeler for studenter
- Berikelse-takket være en tverrfaglig tilnærming
- Hold deg oppdatert når programmene blir revidert
- Sysselsettingsevne - som et resultat av å tilegne seg kompetanser som er mest etterspurt
Zoom på MBA-oppgaven (11 studiepoeng)
MBA-avhandlingen er en mulighet til å sette all kunnskap oppnådd i praksis og akkreditere dine ferdigheter som en leder.
Alle prosjektene utføres som en gruppe og blir så forsvart foran et faglig panel
MBA-avhandlingen er den sentrale kjerne av programmet og har status som et kurs i seg selv. På dette kurset utvikler og utarbeider gruppen en forretningsplan basert på en av to muligheter: et teoretisk forskningsprosjekt relatert til ethvert aspekt av forretningsorganisasjon; eller en funksjonell driftsplan basert på et ekte selskap og situasjon.
Retningslinjene for utviklingen av denne planen og dannelse av arbeidsgruppene presenteres i løpet av kurset.
MBA-oppgaven har 4 hovedmål:
- Utvikle ferdigheter og teknikker som kreves for å gjennomføre et forskningsprosjekt
- Forbedre kapasiteten til å løse problemer i ukjente miljøer i sammenheng knyttet til entreprenørskap og næringsliv
- Integrere kunnskapen du har kjøpt på MBA
- Forstå dynamikken i gruppens roller og teamproduktivitet i forhold til forskning.
Før de begynner å jobbe med sin MBA-avhandling, vil deltakerne følge et seminar om hvordan man skal gjennomføre en ledelses- / forretningsforespørsel og forskning (9 timer)
Zoom på Personlig utvikling og karriertjenester (48 timer)
Personlig utvikling er kritisk (en MBA er en livsforandrende opplevelse!), Men karrieretjeneste er like kritisk for rangeringen og studentenes generelle tilfredshet.
- 24 timer rundt personlig utvikling, inkludert emner rundt kommunikasjon og presentasjon, en gratis MBTI-vurdering (eller lignende) og nettverk,
- 24 timer rundt karrieretjenester inkludert workshops, arrangementer, CV-klinikker, hånlige intervjuer, etc.
Workshops / seminarer vil bli spredt gjennom hele programmet.
Corporate Relations Department vil være dypt involvert i utformingen og levering av dette sporet.
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Chief Marketing Officer - Chief Digital Officer - Chief Operation Officer - Business Development Manager - Innovation Manager - Strategic Project Director/Manager, etc.