International Fashion Management MBA
Coventry, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
VARIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jan 2026
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Utvikle visjonen, lederskapet, forretningsledelsen og gründerferdighetene som trengs for å bygge en vellykket karriere i den globale moteindustrien.
Kursoversikt
Med moteindustrien som bidrar sterkt til den britiske økonomien, er det nødvendig med en ny generasjon forretningsfolk med et sterkt fundament innen tverrkulturell kommunikasjon og internasjonal motebedriftsledelse for å svare på behovene til en sensitiv forbruker og et konkurransedyktig globalt motemarked.
- Studer på vårt utfordrende og stimulerende kurs som kombinerer den høyeste kvaliteten på akademisk og profesjonell disiplin, bygget på nåværende forskning og avansert stipend, med direkte innspill fra og eksponering for moteindustrien.
- Forstå de ledende teoriene og konseptene for strategi, ledelse, finans og entreprenørskap, sammen med spesialisert kunnskap innen motebedriftsledelse, kommunikasjon, bærekraft, kreativitet, merkevareutvikling og digital handel/bedrift.
- Opplev simulert læring (integrert i flaggskipmodulene), erfaringsaktiviteter og tverrfaglige forretningsrelaterte live-prosjekter med industrikunder.
- Tilpass læringsopplevelsen din i siste semester, noe som gir deg muligheten til å forfølge en entreprenørskapsmodul, et internship-konsulentprosjekt eller en avhandling, som vil forme din valgte fremtidige karriere.
Hvorfor du bør studere dette kurset
- CMI akkreditering
Studer på et kurs med profesjonell akkreditering1 fra et av Storbritannias ledende profesjonelle ledelsesorganer - Chartered Management Institute (CMI). Benytt anledningen til å oppnå CMI Level 7 Diploma in Strategic Management and Leadership Practice (med forbehold om vellykket gjennomføring av spesifikke moduler).
- Virkelig opplevelse i verden
Du vil ha muligheten2 til å ta del i teamarbeid, forretningssimuleringer og moteprosjekter i ekte industrien med motebransjens kunder og fagfolk (avhengig av tilgjengelighet), som tidligere har inkludert kunder som The Accessories Circle, Nubian Skin, London Hat Week, Pringle of Skottland, PINKO, Sarah Haran, Endrime, Laura Lee Jewellery blant andre, som alle er underbygget av akademisk analyse og syntese og gir deg muligheten til å bruke din akademisk kunnskap og ferdigheter i yrkesutøvelsen.
- Bransjeinnsikt
Du vil bli undervist av hjelpsomme, støttende og høyt kvalifiserte akademikere med omfattende internasjonal karriereerfaring innen moteledelse på tvers av en rekke disipliner. De vil bruke sin erfaring for å illustrere læringen din, og de kan bruke sitt omfattende nettverk av kontakter til å skape nettverksmuligheter for studenter. Vær oppmerksom på at personalet kan endres.
- London plassering
Kurset tar sikte på å utnytte den unike campusplasseringen, London, som en av de viktigste motebyene i verden. I hjertet av London vil du ha enkel tilgang til store globale og lokale high street- og luksusforhandlere som Harrods, Selfridges, Harvey Nichols, Bond Street og Savile Row for å nevne noen. Du kan også få muligheten til å besøke spennende museer og gallerier som Victoria and Albert Museum, Fashion and Textile Museum, Design Museum, Vogue Archives, Museum of Brands, Tate Modern, blant mange flere, hvor du har mulighet til å besøke utstillinger, forfølge dine forskningsinteresser og observere og bygge ditt fremtidige moteforretningsnettverk (med forbehold om ekstra kostnader).
- Forbered deg på fremtiden din
Du vil ha muligheter til å bygge nettverk med arbeidsgivere og bygge din CV. Skulle du ønske å starte din egen bedrift, tilbyr vi råd og støtte for oppstart av bedrifter gjennom vår Enterprise Hub. MBA-studenter har også muligheten til å ta en valgfri entreprenørskapsmodul, og ta del i vårt profesjonelle utviklingsprogram, utviklet i samarbeid med bedriftslærings- og utviklingsspesialister for å hjelpe deg med å utvikle nøkkelkompetanse i bransjen.
Opptak
Læreplan
Hovedtemaene dine for studien er:
- Identifisere globale og lokale markedstrender
Ledere må reagere på endringen som er iboende i mote. Evnen til å identifisere og reagere på raske endringer i forbrukernes appetitt og designersmak er avgjørende for bærekraftig suksess. - Endring og ledelse
De skiftende mikrotrendene, kombinert med raskt skiftende makrospørsmål (global økonomi, ressurstilgjengelighet, digital virksomhet, miljøhensyn og geopolitikk), krever at moteledere aksepterer og håndterer uunngåelig endring og er smidige i sin tilnærming og beslutningstaking. . - Profilering av forbrukere og merkevarer
Mote spenner over alle mulige sosiodemografiske og enhver kultur. Ledere må identifisere, forstå og kommunisere med de riktige kundene for deres merkevarer i en toveissamtale som involverer både lytting og informasjon for å opprettholde en sterk kommersiell virksomhet. - Bærekraft og fremtidige forbedringer
Mote er den nest største industrielle forurenseren, etter olje. Ledere innen mote må derfor finne løsninger for å beskytte miljøet, ressursene, menneskene og industrien selv. Forbruk av luksus- og moteprodukter er nøkkelfokus for å forstå kompleksiteten i forsyningskjeden og for å bygge på fremtiden til denne forsyningskjeden i generasjoner fremover.
moduler
- Ledelse mot mestring av å lede selv- og globale kulturer
- Markedsføring i en global tidsalder
- Globale markedstrender og strategisk motemerkevarebygging
- Ledelse mot mestring av å lede endring og inkludering
- Entreprenørskap og innovasjon
- Fashion Brand Immersion: Detaljhandel, finans og risikostyring
- Forskningsmetoder
- Sluttprosjekt - velg fra ett av følgende:
- Praksiskonsulentprosjekt
- Dissertation
- Entreprenørskap Forretningsplan
- Praksiskonsulentprosjekt
- Dissertation
- Entreprenørskap Forretningsplan
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Etter vellykket gjennomføring av dette kurset vil du kunne:
- Vurdere innflytelsen og være i stand til å svare tilsvarende på komplekse, dynamiske og kontekstuelle krefter på globale moteorganisasjoner: inkludert juridiske systemer; etiske, økonomiske, miljømessige, sosiale og teknologiske faktorer; internasjonale motetrender og corporate governance.
- Foreta den kritiske analysen av globale motemarkeder og kunder: trendene for utvikling og drift av markeder for moteressurser, varer og tjenester; forventninger til kunder og interessenter, service og orientering.
- Effektivt anvende konseptene og prosessene til utvikling og markedsføring av motevarer og/eller tjenester; styring av ressurser og operasjoner i den globale moteindustrien.
- Vurder kritisk de tilgjengelige alternativene for finansiering av moteforetaket eller andre former for organisasjoner: kilder, bruk og styring av finans; bruk av regnskap for ledelses- og økonomirapporteringsapplikasjoner.
- Påta seg ledelse og utvikling av mennesker innen moteorganisasjoner: organisasjonsteori, atferd, medarbeiderrelasjoner, personalledelse og endringsledelse.
- Profesjonelt anvende en rekke forskningsmetoder, både kvalitative og kvantitative, og vurdere deres styrker og begrensninger når du arbeider med informasjon og vurderer alternativer i et usikkert organisatorisk miljø i moteindustrien.
- Utnytt de relevante moteinformasjonssystemene og -teknologiene effektivt og evaluer deres innvirkning på kommunikasjon av organisasjoner innenfor en internasjonal kunnskapsbasert økonomi.
- Utvikle og anvende hensiktsmessige forretningsprosesser og strategier i en global motekontekst i endring, samtidig som interessentene ivaretas.
Der kandidatene våre jobber
Tidligere kandidater fra dette kurset har velutviklede evner til analyse, strategisk tenkning og kommunikasjon, effektiv beslutningstaking og er godt rustet til å møte dagens og morgendagens lederutfordringer. Du kan utvikle en vellykket karriere, etter endt utdanning, i en rekke disipliner innen mote, inkludert plaggproduksjon, forsyningskjeden, kjøp, reklame, motehandel, detaljhandel, finans, merkevareledelse, visuell merchandising, digital kommunikasjon, markedsføring, PR , publisering, journalistikk, IT, arrangementsproduksjon eller rådgivning. Du kan velge å bli ansatt eller å starte din egen bedrift.
Tidligere studenter har gått videre til spennende karrierer for ledende merker som Ralph Lauren, Hermes, Net-a-Porter, Karlo Otto PR, Louis Vuitton, Fortnum & Mason, Uniqlo, Coach, Emporium varehus for å nevne noen, i Europa, Japan, Kina og Thailand.