
Internasjonal markedsføring MBA
City of London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
VARIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Utvikle en rekke tverrfaglige markedsføringsferdigheter så vel som din evne til å tenke og jobbe strategisk, for å forberede deg på en karriere innen internasjonal markedsføring og virksomhet.
Kursoversikt
Dette kurset tar sikte på å utstyre deg med teorier og konsepter om strategi, ledelse og økonomi, sammen med spesialisert kunnskap innen markedsføringsledelse, kreativitetsmerkekommunikasjon og digital markedsføring.
- Skjerp kunnskapen og ferdighetene dine ved å bruke læringen din i et bredt spekter av sammenhenger gjennom simulert læring, erfaringsbaserte aktiviteter og tverrfaglige forretningsrelaterte prosjekter.
- Forbered deg på å administrere kjernemarkedsføringselementer ved å få eksponering for den nyeste markedsføringspraksisen på tvers av et utvalg sektorer i en internasjonal kontekst.
- Utforsk arten og implikasjonene av raske endringer i markedsføring og virksomhet.
Hvorfor du bør studere dette kurset
- CMI-akkreditering
Studer et kurs med profesjonell akkreditering fra et av Storbritannias ledende profesjonelle ledelsesorganer - Chartered Management Institute (CMI). Benytt muligheten til å oppnå CMI Level 7 Diploma in Strategic Management and Leadership Practice under forutsetning av vellykket gjennomføring av spesifikke moduler (se moduldelen for mer informasjon). - Moderne kursinnhold
Dette MBA-kurset tar sikte på å dekke de siste trendene og utviklingen i en markedsførings- og ledelsespraksis, og oppmuntrer deg til å stille spørsmål og foreslå løsninger. Kurset tar sikte på å utvide din evne til å finne data og innsikt du trenger for å ta velinformerte beslutninger. - Bransjeinnsikt
Du har kanskje sjansen til å høre markedsføringsutøvere dele sine inspirerende historier og delta på skreddersydde foredrag av eksperter fra akademia. Vær oppmerksom på at personalet kan endres. - Erfaring fra den virkelige verden
Foreleserne dine streber etter å minimere bruken av konvensjonelle undervisningsmetoder, og foretrekker eksponering for arbeidsverdenen både i og utenfor klasserommet. Det siste semesterprosjektet gir deg muligheter for forretningsplaner, praksisplasser og konsulentprosjekter. - Forbered deg på fremtiden
Du vil ha muligheter til å blande deg med arbeidsgivere og bygge CVen din. Skulle du ønske å starte din egen bedrift, tilbyr vi råd og støtte for oppstart av bedrifter gjennom vår Enterprise Hub. MBA-studenter har også muligheten til å ta del i våre innebygde forretningssimuleringer, utviklet i samarbeid med bedriftens lærings- og utviklingsspesialister for å hjelpe deg med å utvikle nøkkelkompetanse i bransjen.
Opptak
Læreplan
Den brede læreplanen for dette kurset betyr at du vil studere ni obligatoriske moduler pluss ett valg av tre fleksible alternativer for ditt siste semesterprosjekt. På tvers av alle obligatoriske moduler og flere av hovedprosjektalternativene er læringstilnærmingen fokusert på teamarbeid, forretningssimuleringer og virkelige prosjekter, som alle er underbygget av utmerket akademisk undervisning og ditt eget personlige studium.
Alle moduler er obligatoriske:
moduler
- Ledelse: Mot mestring av å lede selv- og globale kulturer - 15 studiepoeng
- Global Strategic Management - 15 studiepoeng
- Lederøkonomi - 15 studiepoeng
- Marketing in A Global Age - 15 studiepoeng
- Ledelse: Mot mestring av å lede endring og inkludering - 15 studiepoeng
- Entreprenørskap og innovasjon - 15 studiepoeng
- Kreativitet og merkevarekommunikasjon - 15 studiepoeng
- Digital markedsføring - 15 studiepoeng
- Forskningsmetoder - 0 studiepoeng
Velg en fra følgende siste semestermoduler:
- Praksis- og konsulentprosjekt
Praksiskonsulentprosjektet gir deg en unik mulighet for praktisk, meningsfull og praktisk arbeidserfaring, for å lære hvordan du kan samarbeide med andre og få et bedre perspektiv på karrierer innenfor ditt interessefelt. Denne modulen tar sikte på å utvikle arbeidsrelatert kunnskap, ferdigheter og evner som er nødvendige for å forfølge ytterligere karriererelaterte muligheter relatert til fagområdet ditt. - Avhandling
Avhandlingen din bygger på "Research Methods" og gir deg muligheten til å gjennomføre prosjektet designet og godkjent av veilederen din. Det forventes en høy prestasjonsstandard, og avhandlingen bør trekke på de intellektuelle og analytiske ferdighetene og kunnskapene som er utviklet i løpet av kurset. Modulen gir deg også en mulighet til å utvikle interessene dine i et bestemt område og demonstrere en evne til å utføre individuell forskning. Emnet som velges må være passende for studiet, logistisk gjennomførbart, tilstrekkelige ressurser og vil i tilstrekkelig grad ta for seg etikk, sikkerhet og eventuelle nødvendige tillatelser. - Entreprenørskap forretningsplan
Denne modulen har som mål å hjelpe deg å lære hvordan du lager en forretningsplan. Innen du starter denne modulen, bør du ha lært de grunnleggende elementene i entreprenørskap som er avgjørende for vellykket bestått av denne modulen. På slutten av denne modulen vil du se etter å skrive en detaljert forretningsplan som gir en strategisk, operasjonell og økonomisk plan for din egen forretningsidé.
Vi gjennomgår jevnlig kursinnholdet vårt for å gjøre det relevant og aktuell til fordel for studentene våre. Av disse grunner kan kursmoduler bli oppdatert.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Kurset tar sikte på å hjelpe deg med å akselerere din karriereprogresjon innen internasjonal markedsføring etter vellykket gjennomføring - enten du tar en helhetlig tilnærming til alle markedsføringsdisipliner eller fokuserer på en spesialitet du velger. Dette kurset gir deg muligheten til å utstyre deg med de høye markedsførings-, forretnings- og finansferdighetene som arbeidsgivere ser etter hos sine fremtidige ledere. Etter vellykket gjennomføring, vil du potensielt være i stand til å forfølge de profesjonelle, toppledelses- og lederrollene som interesserer deg i den private, offentlige og ideelle sektoren. Det internasjonale fokuset på kurset betyr at du kan jobbe nesten hvor som helst. Du kan jobbe for et multinasjonalt selskap eller et selskap som importerer/eksporterer, enten i Storbritannia eller utenlands. Etter vellykket gjennomføring vil du også ha en utmerket kompetanse for å hjelpe organisasjoner med å begynne å gjøre forretninger internasjonalt for første gang.
Der kandidatene våre jobber
Når du er ferdig utdannet, kan du velge å bli med i en bedrift av alle størrelser, fra en oppstart (kanskje din egen!) til en SMB eller en global bedrift. Arbeidet ditt kan ta deg inn i industri og produksjon, tjenestesektoren eller til og med veldedige eller humanitære sektorer. Du kan bestemme deg for å bli med i, eller starte, et markedsføringstjenesteselskap/-byrå som leverer tjenester til bedrifter. Dette kan gi deg en spesiell mulighet til å spesialisere deg innen områder som markedsundersøkelser, merkevarebygging, PR, IT, digital markedsføring, reklame eller kundeservice. Et annet alternativ kan være rådgivning, kanskje med et av verdens ledende konsulentfirmaer. Alternativt kan du gå inn på relaterte felt som journalistikk eller produktforskning og utvikling.