
MBA på deltid in
Rumensk - canadian MBA-program Bucharest Business School

Stipend
Introduksjon

MBA-programmet
Den Rumensk - Canadian MBA Program er en av de mest prestisjefylte programmer tilgjengelig i Romania og en virkelig internasjonal MBA. Undervisningspersonalet består av Kanadiske og rumenske lærere doblet av vellykkede gründere og bedrifts spesialister som gjesteforelesere. med en internasjonale læreplaner og lesestoff ikke eldre enn 3 år programmet bringer fersk informasjon fra de nasjonale og globale markeder, og bidrar til ekte internasjonal MBA opplevelse. Tidsplanen ble opprettet med studentens behov i tankene og viktigheten av sin nåværende jobb og karriere utbyggingsplaner. Forelesningene er programmert to ganger i uken, på onsdager middager (18:00-21:00) og lørdager (9am til 04:30) slik at de ikke vil forstyrre så mye med arbeidstid.
Vår campus ligger i sentrum av Bucuresti og har alle moderne fasiliteter du forventer fra et MBA-program og mer. Vi tar stor interesse i meningene og behovene til våre studenter og også prøver å møte deres krav.
Hver generasjon bidrar til Roca MBA opplevelse, og vi håper at hvert år kommer med noe nytt, og bringer oss nærmere våre studenter og samarbeidspartnere.
Short History
Grunnlagt i 1993, den rumensk-kanadiske MBA-programmet var resultatet av et fruktbart samarbeid mellom regjeringene i de to landene. Å ha økonomisk og teknisk ekspertise sjenerøst tilbudt av den kanadiske delen og den interne markedskunnskap og lokale anlegg fra den rumenske siden programmet var forut for sin tid, og det ble snart anerkjent som en konkurransedyktig og performant MBA.
Starter fra 2006 til i dag har programmet blitt utviklet av Bucuresti University of Economic Studies og Telfer School of Management danne Universitetet i Ottawa.
Pensum
Bygge en sterk læreplanen er den eneste måten å sikre at studentene vil bli utsatt for all nødvendig informasjon for å utmerke seg og få mest mulig ut av MBA opplevelse. En omfattende flerårig studie er gjennomført siden den første året av vårt program for å holde klassen pakken oppdatert og sentrert på de reelle behovene til den moderne bedriftsmiljø.
Klassene er delt inn i 4 semestre (følg linken på hver klasse for hele pensum) for første og andre studieår:
- Ledelsesmessige ferdigheter og Organizational Behavior
- The World of General Manager og strategisk ledelse
- Bedriftsøkonomi Data Analysis
- Markedsføringsledelse
- Bedriftsøkonomi Micro og Macro Economics
- internasjonal virksomhet
- Årsregnskap og
- Bedriftsøkonomi Finance
- Drift og Supply Chain Management
- Managing Human Resources
- Risk, investeringer og corporate finance management
- Entreprenørskap og ledelse
- Bærekraftig utvikling og Corporate Social responsibility
- Strategiske og forskningsspørsmål i markedsføring
- Juridiske og skattespørsmål i Business / Project Management
- Strategic Management of Information Technology
- endringsledelse
- Strategiutvikling og implementeringer
- Forretnings Simulering
- Hjørnestein prosjekt
Fasiliteter
Vår campus ligger i sentrum av Bucuresti, Lett tilgjengelig med bil, offentlig transport eller T-bane (5 minutters gange fra Piata Romana stasjon). Parkeringsplasser er ikke sikret, men flere private parkeringsplasser er tilgjengelig i nærheten campus.
Klassene blir holdt i en nylig overhalt historisk bygning, den første i Romania for å dra nytte av den revolusjonerende jordskjelv-stabilisator teknologi som isolerer bygget helt fra jorden.
De undervisningsrom er fullpakket med all den teknologien som trengs for en komplett foredrag erfaring (sound system, klimakontroll system med luft forfriskende, interaktiv tavle, høy kontrast video-projektor, fem vidvinkel kamera video-konferansesystem, PC, laserskriver, høyhastighets Wi-Fi og egne stikkontakter).
Elevene får også tilgang til lesesaler for individuelle eller team prosjekter og IT-labs er alltid tilgjengelig for virksomheten simulering og datarelaterte fag.
Fordi alle lesing materialer er blant de globale topp karakter publikasjoner og ikke eldre enn 3 år studentene er invitert til å få tilgang til MBA bibliotek hvor de kan lese de ønskede bøker malm låne dem for selvstudium.
Sterk fersk brygget kaffe, te og kaldt vann er alltid tilgjengelig under klasser.
Partnere
I løpet av de siste 20 årene sterke nasjonale og multinasjonale selskaper som er aktive på det rumenske markedet klarert vårt program med opplæring av sine spesialister, og vi er glad for å si at ingen av dem var ikke mindre enn fornøyd med resultatene.
Som årene gikk disse selskapene omgjort til tradisjonelle kunder, med minst én elev i hver generasjon, og nå anses å være våre partnere. Hvert år samles fra studentene og deres selskaper tilbakemeldinger er nøye analysert og brukt som en primær datakilde for å forbedre både læreplaner og pedagogisk tilnærming.
Den rumensk-kanadiske MBA Program Advantage
Den rumensk-kanadiske MBA-programmet er unikt på det lokale markedet, og bringer MBA erfaring nærmere studentene takket være en spesiell konfigurasjon, bygget på kravene til forretningsmiljø. For begge selskapene og fagfolk på vei for å nå toppen. Muligheten for å få MBA samtidig være i stand til å arbeide er mer enn en enkel preferanse, er det et krav.
Å ha en spesialist stand til å arbeide for 14 uker / år, 2 år på rad er ikke lenger et alternativ for de fleste av våre partnerbedrifter og potensielle studenter, derfor vår MBA programmet kommer med en rimelig tidsplan for ettermiddag (onsdag 18:00-21:00) og helg (lørdag 9am til 4:30) klasser.
En annen viktig fordel med vårt program er blandet lærerteam bestående av internasjonale anerkjente kanadiske og rumenske lærere og gjesteforelesere fra sterke selskaper og vellykkede gründere. Denne tilnærmingen gir deg alle vinkler på emnet, og bidrar til verdien av den informasjon som er samlet.
Programmet er bygget på et svært aktuelt tilnærming som tar sikte på å bringe studenten så nært som mulig til den virkelige livserfaring. Den hands-on tilnærming ble mottatt med åpne armer av våre partnere og oppmuntret med sitt engasjement i å tilby reelle konsulentoppdrag for våre studenter.
De Alumni er en av våre sterkeste funksjon, 1.000+ internasjonalt nettverk av akademikere støtter vårt arbeid og bidrar takknemlig til opplevelsen av våre studenter og deres fremtidige karriere utvikling.
vårt Lokalsamfunn
MBA-programmer handler om nettverk og bygge sterke multinasjonale samfunn og den rumenske-kanadiske MBA-programmet er ikke noe unntak. En av de viktigste funksjonene i programmet vårt er å bringe sammen kjent Romania og kanadiske professorer, vellykkede gründere, forretnings spesialister, multinasjonale selskaper, alumni og studenter.
Etter å ha et tema utforskes fra så mange forskjellige synsvinkler kan bare generere ytelse og verdifull livserfaring.
Studenter
Som student i våre 24 måneder programmere dine rettigheter og fordeler strekker seg langt utover delta på kurs. Kjernen i MBA opplevelsen handler om gruppeprosjekter, konsulentkontrakter på virkelige organisasjoner, nettverk økter og andre aktiviteter utenfor læreplanene.
Våre studenter er permanent oppfordres til å engasjere seg i så mange aktiviteter som mulig og for å få maksimalt ut av de to årene av MBA klasser. De internasjonale lærere, førsteamanuenser og konsulenter er alltid planlegger nye opplevelser å teste elevene i variasjon og innovative måter og å forberede dem for the real thing.
Mange av våre studenter velger å engasjere seg i utfordrende prosjekter ved å tilby rådgivning i non-profit sektor eller for SMB med høyt vekstpotensial, for å teste sine evner og presentere en endelig papir som bare skiller seg ut gjennom sine resultater og sosial påvirkning.
Entre
En MBA grad og den kunnskap og erfaring knyttet til definitivt representerer en karriere booster og beslutningen om å melde i den rumenske-kanadiske Programmet kan bare være en av de viktigste avgjørelsene i ditt yrkesliv. Bare snakk med våre kandidater og følge deres karriere oppstigning.
Her, i den rumenske-kanadiske MBA, gjør vårt beste for å stadig bringe programmet nærmere våre fremtidige studenter og resultatene taler fra seg selv. Vi er alltid her for deg, og vil gjerne veilede deg gjennom dokumentasjon scenen og søknadsprosessen.
Utover de formelle juridiske opptaksprosedyrer, prosessen med å bli en av våre studenter er enkel og logisk. Bare starte med å ta kontakt med oss. Besøker campus, møte lærere, deltar åpne klasser eller opplæring for opptaksprøve er alltid åpne alternativer for deg og vårt ønske er å få deg til å føle deg så komfortabel som mulig med MBA student erfaring før å bli med oss.
inntakskalender
For den rumensk-kanadiske MBA-programmet opptak økten er åpent fra februar til september. Filer kan sendes inn i løpet av denne perioden, og opptaksprøve og intervju er planlagt for kunden bekvemmelighet.
Kandidater kan planlegge en-til-en campus besøk, delta på gratis adgang testforberedelse seminarer og delta åpne klasser i campus.
Evalueringskriterier
Hver kandidat vil presentere en fil med de nødvendige opptak dokumenter som skal vurderes for å gradere kandidatene og presenterer dem i sortert liste basert på resultatet som oppnås.
Opptak fil av hver kandidat vil bli vurdert av to uavhengige sakkyndige på et system med maksimalt 60 poeng. Sluttresultatet vil være gjennomsnittet av de to evalueringene og vil bli summert med GMAT evaluering / Admission Test av maksimalt 40 poeng.
Filen evaluering 60 poeng er sammensatt av følgende:
- 10 poeng - gjennomsnitt av lavere kurs karakterer;
- 10 poeng - gjennomsnittskarakter fra bachelorgraden;
- 20 poeng - arbeid og ledererfaring (10 poeng hver);
- 10 poeng - motivasjon;
- 10 poeng - to anbefaling bokstaver (5 poeng hver).
Kandidater med en total poengsum under 60 poeng vil mislykkes evaluering og deres søknad vil bli forkastet.
opptak File
Følgelig til den rumenske loven om utdannelse alle kandidater må oppfylle 3 viktige formelle vilkår for å være kvalifisert for å søke om MBA-programmet:
- Universitetet grad anerkjent i folkeretten (rumensk eller tilsvarende);
- Minst 3 års arbeidserfaring;
- Engelsk ferdighet.
Alle utenlandske grader må oversettes til engelsk / rumensk og består validerings fra den rumenske departementet eller utdanninger.
Dersom disse vilkårene er oppfylt, må kandidatene utarbeide en fil med følgende dokumenter:
- Utfylt søknadsskjema;
- Fullført personlige bakgrunn ark;
- Detaljert vedlegg på arbeidserfaring;
- To konfidensielle anbefaling bokstaver i forseglede konvolutter;
- Bachelor diplom (attestert kopi);
- Karakterutskrift (attestert kopi);
- Fødselsattest (attestert kopi);
- Vielsesattest er aktuelt (attestert kopi);
- Helseattest (attesterer at kandidaten har ingen smittsom sykdom eller sykdom uforenlig med å delta på kurs eller fremtidige yrke);
- 4 ID typen bilder;
- Bevis på opptak / registreringsavgift betaling;
- Kopi av identitetskort eller pass;
- CV (Euro format) på engelsk;
Dersom kandidaten er en rumensk student som studerte i utlandet et sertifikat fra departementet for utdanning er nødvendig.
For utenlandske statsborgere, etter evalueringen av opptak fil, en midlertidig studie beslutninger vil bli utstedt av viserektor for ASE som vil bli overført til MBA-programmet. Hver fil vil bli overført for vurdering og godkjenning av departementet for utdanning, forskning og ungdom på internasjonale relasjoner avdeling, student mobilitet divisjon.