
MBA in
Master of Business Administration Asian University Thailand

Stipend
Introduksjon
Master of Business Administration (MBA)
Det mest unike aspektet av forretningsprogrammer ved asiatisk universitet er arbeidserfaringskravet. Hver sommer vil alle studenter ha mulighet til å skaffe seg virkelige arbeidserfaring gjennom en serie med 3 måneders internships. Alle full-time MBA-studenter er pålagt å gjennomføre internships.
Tidligere har en rekke anerkjente organisasjoner deltatt i asiatisk universitets internshipprogrammer. Studentene i asiatiske universiteter hadde muligheter til å jobbe i Capital Nomura (Thailand), General Motors (Thailand), Hong Kong og Shanghai Banking Corporation (Thailand), Jardine Fleming Thanakom Industries, Lowe Lintas og Partners, Procter & Gamble (Thailand) , Securities and Exchange Commission of Thailand, børsen i Thailand, Tesco-Lotus, Thai Airways International, TMB Asset Management og Total Access Communication (DTAC).
Disse mulighetene gir studentene en utmerket lærerfaring i praktiske og funksjonelle aspekter ved å jobbe i en ekte forretningsorganisasjon.
Dynamisk læringsmiljø
Asiatiske universitetsstudenter er utsatt for et veldig dynamisk læringsmiljø med små klasser og høyt samspill mellom studenter og forelesere. Videre skaper fakultetets medlemmer som kommer fra hele verden, dynamikken. I tillegg vil mange studenter bli utnevnt til personlige veiledere, som har ansvaret for å overvåke og bistå i studentutvikling. Studiegrupper er normalt små og utføres utenfor vanlig klassetid.
Fleksible læreplaner
Alle forretningsstudenter behøver ikke å forplikte seg til noen spesialisering før de har tatt alle kjernevirksomhetene (ett år for MBA-studenter), som er laget for å gi studentene en bred forståelse av ulike forretningsdisipliner. Etter å ha fullført kjernekravene, har studentene mulighet til å velge fra en rekke spesialiseringer som er tilgjengelige ved Asiatisk Universitet (f.eks. Regnskap, Bank og Finans, Bedriftsøkonomi, MIS) og Markedsføring. Studentene kan også velge et mindre spesialiseringsområde.
Programbeskrivelse
Dette programmet er utformet som en bred basis generell MBA grad. Læreplanen består av 12 kandidatnivå fag og et individuelt prosjekt. Programmets foreningstema er "ledelse i et skiftende miljø" med vekt på hvordan ledelsen kan overvåke, planlegge og implementere endring for å oppnå organisatoriske mål og mål. Dette temaet gjenspeiles i læreplanen innholdet i alle fag undervist i denne MBA. Med tanke på den bi-modale karakteren til målstudentenes befolkning, vil studietilbudet bli tilbudt både i Fulltidspor og deltidspor.
Begrunnelsen for å velge den spesifikke fagene som inngår i denne generelle MBA-læreplanen følger de ovennevnte målene og målene for programmet. Programutformingen er bred, slik at alle studentene vil ha et sterkt fundament i de funksjonelle og tekniske områdene av bedriftsledelse, og vil kunne forfølge en hvilken som helst spesialisering i fremtiden. Individuelle emnebeskrivelser vises senere i dette dokumentet.
En rekke undervisnings- og læringsmetoder vil bli distribuert på tvers av programmet, i samsvar med den overordnede, institusjonelle lærings- og læringsstrategien. Forelesninger, opplæringsprogrammer, workshops og praktiske klasser vil være tydelige gjennom hele programmet, og denne kontakttiden vil bli avgrenset innen hvert kursoversikt. I forhold til opplæringsaktivitet blir studentene organisert i 'Syndicate Groups'. Syndikater er ansvarlige for felles arbeid (inkludert vurdert arbeid) i form av case-studier og rapporter, essays, problemer og klassepresentasjoner. Imidlertid vil hvert emne vedta en strategi utformet for å gi en følelse av ansvar for å lære av studentenes side. Direkte og ressursbasert læring, inkludert hensiktsmessig bruk av informasjonsteknologi, vil bli ansatt i hele og vil bidra til utvikling av "livslang elever".