Asia Metropolitan University
Introduksjon
Hvorfor AMU?
Fra vår ydmyke starten i 2004, har Asia Metropolitan University (AMU) vokst til en fullverdig universitet som tilbyr et bredt spekter av programmer som bærer vitnesbyrd om vår imponerende merittliste innen den malaysiske privat høyere utdanning industrien.
I tråd med den siste utviklingen i bransjen og i vår institusjon, er AMU fokusert på å produsere utdannede, kvalifiserte og kompetente kandidater for nasjonale og internasjonale markeder i helsefag og diverse andre disipliner. AMU har som mål å være "The University of Choice" i det lokale og globale utdanningslandskapet. Fremfor alt, ser vi våre studenter til å komme fra ulike kulturer og bakgrunn som vil være i stand til å bidra vesentlig til samfunnet og menneskeheten.
Foreløpig gir AMU en omfattende utdanningsløp begynner fra fundament og diplom studier for etter videregående skole beviseiere som deretter kan gå videre til å forfølge lavere grads studier. Utover det AMU tilbyr også et bredt spekter av master og doktorgradsutdanning.
Vi har revolusjonert vår måte å sikre kvalitet og levering av våre akademiske programmer er av de høyeste standarder, i tråd med Malaysias 2020 Vision å forvandle nasjonen inn i en høy inntekt økonomi som er bærekraftig og inkluderende.
Foruten å arbeide for kontinuerlig forbedring, har vi flyttet oss til å møte de skiftende landskap av den malaysiske høyere utdanning industrien hvor vi er forpliktet til å forberede våre kandidater med riktig kompetanse og kunnskap til å gå inn i konkurransedyktig og utfordrende arbeidsstyrken.
Visjon
Å være University of Choice for Healthcare og Allied Science programmene
Mission
For å være i forkant av helsetjenester og allierte naturfag via state-of-the-art forskning og undervisning fasiliteter, støttet med de nyeste metoder, teknologier og omfattende dataregister. Å kjøre en ny standard of excellence i akademikere og forskning med snevre mål om å produsere studenter som er eksemplariske forbilder i samfunnet med global arbeidsevne. Å være en elevsentrert universitetet som er forankret til lese lidenskap for læring og drive kritisk tenkning gjennom en engasjert fakultetet som er de beste i sitt felt. For å være et globalt anerkjent Malaysian privat universitet for kvalitet helsetjenester og allierte naturfag. Å være University of Choice i 20 år - vårt merkenavn å være synonymt med de beste universitetene i verden. Forretnings Mål | Å være den Cambridge i Asia Brand Essence | Engasjement for Excellence Brand Positioning | Utdanning & Empowering Future Leaders Brand Pillars | Student-sentrert, Society-sentrert, Future Fokusert Felles verdier | Profesjonalitet, integritet, troverdighet Brand Personality | Visjonær, Passionate, Person
Undervisning og læring
At AMU, tror vi at når studentene er engasjert, de lærer. Til støtte for denne troen, opprett vi Kaizen prinsippet om kontinuerlig forbedring i all undervisning og læring tilnærminger for å maksimere kvaliteten på elevenes engasjement. Det er der våre regelmessig klasserom revisjoner og kurs samt foreleser evalueringer tjene som viktige tilbakekoblingsmekanismer. Fundamentalt, tror vi på en student-sentriske undervisning og læring modell. Vi erkjenner at våre elever har ulike læringsstiler og streber etter å utvikle den mest effektive undervisningsmetoder som vil optimalisere sin læringsprosess. For å sikre en innretting mellom læreplan krav og faktisk levering, vi også innført en database system for å administrere studentenes klinisk innlegg, som er en viktig del av våre helsefaglige programmer.
Vurderinger er en integrert del av vår undervisning metodikk. Vår vurdering av elevenes læring hengsler på justeringen, fra lignings pensum til godkjent læreplan og lærte pensum. Eksamensoppgaver og svar skript utsettes for innvendige paneler av fageksperter og eksterne vurderinger blant oppnevnt moderatorer fra andre lokale og internasjonale institusjoner for høyere utdanning. I mellomtiden, AMU Senatet og dets komiteer som University Academic Committee (UAC) og University Eksamen Board (UEB) tjene som øverste myndighet til å overvåke, evaluere og gi anbefalinger om studentenes vurderinger og etablere deres pålitelighet, gyldighet, nøyaktighet og rettferdighet .