Master of Business Administration (MBA)
Zürich, Sveits
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
01 Feb 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
03 Mar 2025
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
Blandet
Introduksjon
Nøkkelinformasjon
- Varighet: Ett år
- Sted: Seks nettkurs og fire ansikt-til-ansikt-kurs i Zürich, Sveits
- Startdato: 3. mars 2025
- Kredittoverføring: Ja
- Språk Engelsk
- Stipend: Ja
Bli med i det akselererte MBA-programmet som tilbys av Northern Illinois University (NIU), USA, i samarbeid med Academy of Leadership Sciences Switzerland (ALSS) i Zürich. Dette programmet er globalt anerkjent og designet for å drive karrieren din fremover i den konkurranseutsatte forretningsverden.
I mer enn 50 år har NIUs MBA-program i verdensklasse lansert utallige nye karrieremuligheter for våre nyutdannede. Nå er det din tur. Vårt program vil hjelpe deg å tenke kreativt, håndtere komplekse problemstillinger, ta strategiske beslutninger og være en dynamisk leder. Få de mest etterspurte ferdighetene og fremme karrieren din gjennom et av de mest verdifulle MBA-programmene.
Hvorfor ALSS?
Å fullføre et lederprogram ved ALSS gir en rekke fordeler for nyutdannede, og skiller dem ut i deres profesjonelle karrierer. Her er grunnen til at ALSS skiller seg ut:
- Profesjonell utvikling: ALSS er dedikert til å gi deg fordelen til å utmerke deg i yrket ditt gjennom avansert kunnskap og praktiske ferdigheter. Læreplanen vår er skreddersydd for å fremme profesjonell vekst og forberede deg på de dynamiske kravene fra næringslivet.
- Kvalitetsutdanning: Vi holder oss oppdatert med de siste forretningstrendene og innsiktene, slik at vi kan tilby kvalitativ utdanning som er relevant og effektfull. Kursene våre er utviklet for å gi deg den banebrytende kunnskapen som trengs for å ligge i forkant i karrieren din.
- Alumni: ALSS har en global pool av alumner som utmerker seg i sine lederreiser på tvers av ulike bransjer. Å være en del av dette nettverket gir deg uvurderlige forbindelser og muligheter for mentorskap, samarbeid og karriereutvikling.
Opptak
Stipend og finansiering
ALSS tilbyr et begrenset antall stipender. Stipendet gis basert på akademisk dyktighet samfunnsansvar og engasjement.
ALSS -stipendet er tilgjengelig for alle studenter som er registrert i et av våre mastergradsprogrammer.
Du søker om ALSS stipend etter at du har søkt et av masterprogrammene. Dette stipendet dekker delvis skolepenger. Det tilgjengelige nivået for reduksjon av skolepenger er mellom 10% og 30% avhengig av kandidatens akademiske dyktighet og samfunnsansvar og engasjement.
Note:
- Stipendsøknaden vil kun bli vurdert hvis søknads-/registreringsavgiften på SFR 300 er betalt.
- De første 15 registrerte studentene per masterprogram som søker om stipend og beviser sin akademiske dyktighet samfunnsansvar og engasjement vil motta det.
Søknadsprosedyre for stipend
- Du søker om registrering i et av våre programmer, ved å sende oss alle nødvendige dokumenter.
- ALSS vil informere deg via e-post om du oppfyller kravene for å bli akseptert på masterstudiet.
- Hvis ALSS bekrefter at du oppfyller kravene for å bli akseptert, er denne bekreftelsen gyldig i 20 dager, innen denne perioden må du betale registreringsavgiften på SFR 300.
- Etter å ha mottatt registreringsbetalingen vil ALSS sende deg et offisielt akseptbrev.
- Etter å ha mottatt akseptbrevet fra oss kan du søke om stipendet vårt, ved å sende oss søknadsbrevet for stipend.
- ALSS vil informere deg innen 10 dager om du er kvalifisert for vårt stipend eller ikke.
Søknadsbrevet for stipend bør inneholde:
- Individuell vilje til å lykkes.
- Fremtidige mål og planer for å nå dem.
- Selvmotivasjon i å gjennomføre utfordrende kurs.
- Frivillighet, tjenestelæring, feltarbeid eller praksisplasser som viser samfunnsansvar og engasjement.
Læreplan
Vårt fartsfylte program lar deg fullføre våre 10 åtteukers kurs (30 studiepoeng) på 12 måneder. Kursene leveres personlig eller synkront online
- MKTG 654 – Markedsføringsledelse: Dette kurset tar for seg de strategiske markedsføringsutfordringene ledere står overfor, inkludert å evaluere markedsføringsmuligheter, velge målmarkeder, utvikle strategier, planlegge taktikker og implementere og kontrollere markedsføringstiltak
- MGMT 635 – Administrering av individer, lag og organisasjoner: Fokuserer på å forstå og administrere atferd i organisasjoner, og dekker motivasjon, teamarbeid, kultur, lederskap og andre faktorer som påvirker individuell, gruppe og organisasjonseffektivitet
- ACCY 640 - Finansregnskapsanalyse og kostnadsstyring: Utforsker bruken av regnskapsinformasjon for strategisk beslutningstaking, med vekt på finansiell rapportering, planlegging, beslutningstaking og kontroll i ulike organisasjoner
- OMIS 697 - Digital Transformation Strategy: Undersøker problemstillinger knyttet til digital transformasjon av organisasjoner, og legger vekt på den strategiske justeringen av informasjonsteknologi med forretningsmål gjennom casestudier og strategiske informasjonsstyringsmodeller
- MGMT 655 – Endringsledelse: Studerer tilnærminger til å håndtere endring, inkludert bruk av diagnostiske verktøy, evaluering av intervensjonsstrategier og faktorer som påvirker støtte til eller motstand mot endringer i organisasjoner
- OMIS 680 – Global Supply Chain Management: Undersøker design og administrasjon av forsyningskjedesystemer, med fokus på beslutningstaking, forsyningskjedestrategi, strategiske allianser, teknologibruk og global logistikkoperasjon
- FINA 607 - Finansiell analyse: Analyserer finansielle posisjoner for beslutningstaking, dekningsforholdsanalyse, finansieringskilder og bruk, innflytelse, kapitalbudsjettering, kapitalkostnader og finansstruktur. Kurset innebærer problemløsning og casestudier
- MGMT 647 - Internasjonal ledelse: Fokuserer på å administrere kulturelle aspekter ved global forretningsdynamikk, strategisk internasjonal ekspansjon, konkurranse, organisatoriske relasjoner og internasjonal personalledelse
- MGMT 672 - Strategisk ledelse og politikk: Et hjørnesteinskurs designet for å utvikle strategiske tenkningsferdigheter for å identifisere problemer, analysere interne og eksterne faktorer, utvikle alternativer og implementere strategier og retningslinjer. Den integrerer funksjonell kunnskap, atferdskonsepter og analytiske verktøy
- USBS 585 – Nevrolederskap i næringslivet: Utforsker nevrolederskaps innvirkning på virksomheten, og dykker ned i de nevrologiske og psykologiske aspektene ved ledelse. Emner inkluderer hjernebasert kommunikasjon, etiske betraktninger, lederstiler, kulturell påvirkning, nevrovitenskapsbasert beslutningstaking og emosjonell intelligens.