
MBA in
Master of Business Administration (MBA) i turisme Akaki Tsereteli State University

Stipend
Introduksjon
Programmet tar sikte på å forberede en spesialist med praktiske ferdigheter og evner til å gjøre vitenskapelig forskning og kreative arbeider som er passende for arbeidsmarkedet i økende og dynamisk turistindustri, som vil ha:
Dybdekunnskap og ferdigheter for å ha en vellykket karriere i turistnæringen og vil være i stand til å okkupere lederstillinger i turistorganisasjoner, statlige institusjoner, ta del i planlegging, utvikling og bestemmelse av statspolitikk, opprette og styre sin egen virksomhet.
Læringsresultater (generelle og bransjekompetanser):
Mastergrad i turisme tildeles en student som har et passende nivå av kunnskap, ferdigheter og verdier bestemt av høy utdanningskvalifikasjoner.
Kunnskap og anerkjennelse:
Nyutdannede vil ha inngående kunnskap om Georgias turistmessige potensiale, og dets utviklingsmuligheter med tanke på planlegging av kultur- og feriestedturer innen turistvirksomhet, nye turistprodukter "øko", "agro" og organisasjonsspesifikasjoner; kjenner vitenskapelige forskningsmetoder innen turisme, planlegger turistvirksomhet og kontrollspesifikasjoner i forhold til å trene turistpolitikk og globale integrasjonsprosesser; administrere metoder for turistbedrifter, metoder for å administrere økonomiske ressurser i turistbedrifter, metoder for å utarbeide forretningsstrategier for turistbedrifter og internasjonal rolle som turisme i utviklingslandets økonomiske prosesser.
Ferdighet til å bruke kunnskap i praksis:
En mester kan:
Planlegge og utarbeide et nytt turistprodukt basert på moderne markedskrav, vitenskapelig forskning på markøren, strategiske synspunkter, internasjonal erfaring med turisme, innovative holdninger og landsutvikling som tilsvarer statspolitikken;
Administrer økonomiske ressurser til turistbedrifter;
Vis og håndter farer som er karakteristiske for turistindustrien;
Arbeid med forskningsresultater ved å bruke moderne metoder, estimere nåværende situasjoner, definere en analytisk sammenheng mellom analyse av indekser, modellering av dem, og vurdere endringer og deres påvirkningsfaktorer;
Ferdighet til å løse komplekse problemer i uforutsigbare situasjoner med turistisk forretningsadministrasjon basert på tilegnet kunnskap; bruke de nyeste metodene og holdningene til analyse og prognose for å estimere risikoen;
Arbeider forskningen uavhengig med tanke på foreløpig bestemte anbefalinger / instruksjoner;
Ferdighet til å trekke konklusjoner:
Ta logiske konklusjoner og forslag basert på informasjon mottatt av hans / hennes data eller andre kilder eller ved å bruke moderne metoder for turistmarkedsundersøkelser;
Gjør optimal håndtering av konklusjoner basert på analyse, syntese, innovative holdninger til forskningsresultater og tilegnet kunnskap;
Kommunikasjons ferdigheter:
Presentere sitt eget arbeid / forskningsresultater og konklusjoner, hevde og vedlikeholde dem muntlig eller skriftlig på georgiske og fremmedspråk med fagpersoner og ikke-profesjonelle;
Ha kontakter med representanter for turistnæringen i sitt eget land eller i utlandet;
Læringsevner:
Øke og utvikle hans / hennes kunnskap basert på å sette pris på hans / hennes kunnskap, ferdigheter og evner kritisk og objektivt;
Utvikle spesialiseringsgrad i å forske for å oppnå neste utdanningsnivå (PhD);
Arbeidsmuligheter:
Mestere vil innta stillinger i turistorganisasjoner, tjenester som er passende for statlige institusjoner, delta i planlegging av turisme, bestemme dens utviklingspolitikk, opprette og lede sin egen virksomhet.