MBA Fashion Management - Apparel Major
IFA Paris
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
24 - 24 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 14 800 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Søknadsavgift 150 EUR - Studieavgift: 9500 EUR for nettprogrammet
Introduksjon
IFA Paris MBA -sertifisert av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighet: 24-måneders program på engelsk
- Campus: Paris, Istanbul
- Format: Paris eller Istanbul/Paris
- Studiepoeng: 120
- Søknadsgebyr: € 150
- Studieavgift: € 14 800
- Begrenset til: 25 studenter per klasse
"En fullstendig 360-graders visning av motevirksomhet"
Introduksjon
malm enn noensinne, må motepersonell vise fleksibilitet og evne til å tilpasse seg et tøffere økonomisk miljø, men også til endrede forbrukertrender og skift i motesystemet, med økende etterspørsel etter mer bærekraftig og etisk forretningspraksis. Bedrifter leter etter ledere som kan utvikle mer engasjerende og sosiale opplevelser for å oppmuntre forbrukere til å koble til, og trygt kan navigere i innovative strategier i et digitalt miljø.
MBA Fashion Management har blitt tilbudt siden 2008 og har blitt fullstendig oppgradert for å dra full nytte av IFA Paris arv og kulturelle særegenheter og vår ekspertise innen banebrytende teknologi og tilpasning av mer bærekraftig praksis for motebransjen.
Vår prioritet: å gi våre kandidater de utmerkede markedsførings- og ledelsesferdighetene som kreves for å navigere i dette skiftende landskapet. Ettersom bransjen tar sikte på å skape flere nisjer for å opprettholde langsiktig lønnsomhet for sine produkter eller tjenester, har vi utviklet TRE hovedfag som oppnår en blanding mellom den franske tradisjonelle savoir-faire og en inngående forståelse av motens fremtidige behov klær, motemedier og luksusindustrien:
- Klær (dette programmet)
- Luksus
- Media
Fremveksten av sosiale medier har gjenopprettet forestillingene om ansvarlighet og åpenhet som kjerneverdier samfunnet vårt må opprettholde. Forestillingene om mangfold, inkludering og bevaring av miljøet har med rette blitt hevet fra statusen som "fashion faux pas" til tvingende spørsmål som må løses.
Svikter mote oss? Et vanskelig spørsmål å svare på siden det satte merkevarer og forbrukere foran deres ansvar. Et spørsmål, men vi har en moralsk forpliktelse til å svare!
MBA i moteledelse - Apparel Major har blitt omstrukturert for å sikre at kandidater vil bli opplært til å bli bevisste bransjeledere. Evnen til å lese og forutse samfunnsendringer er i sentrum for den pedagogiske strategien som er implementert i dette programmet.
Våre MBA -kurs er strukturert med tanke på ECTS -rammeverket som fastsatt av Bologna -konvensjonen. Etter fullført studium vil deltakerne samle totalt 120 studiepoeng som de vil kunne overføre hvis de ønsker å studere videre. Dette programmet er også sertifisert av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles).
Vil du ha mer informasjon om dette MBA -programmet via e -post? Klikk her → Send meg mer informasjon!
Dette MBA -programmet er også tilgjengelig for IFA Paris - Lær online. For all informasjon om den fullstendige online -versjonen av dette kurset, besøk: MBA Fashion Management - Apparel Major (Online).
Opptak
Læreplan
Kursstruktur
År 1:
Det første året er viet til tilegnelse av kjerneferdigheter og kompetanse i et klasseromsmiljø.
Denne intensive og praktiske opplæringen leveres via underviste moduler organisert i fire modulgrupper.
To av disse modulenes grupperinger utgjør kjernekomponentene i MBA Fashion Management. Det er felles for alle tre hovedfagene (Luksus, Apparel, Media):
Markedsføringsledelse
Denne grupperingen omfatter en serie moduler som vil bli sekvensielt planlagt basert på strukturen til en markedsplan. Den samlede kunnskapen studentene har tilegnet seg vil forberede dem til å:
Analyser komplekse markedsføringsutfordringer basert på praktiske casestudier
Allokere ressurser strategisk for å oppnå forhåndsbestemte mål
Lag merkevare-DNA-er som gjør det mulig å oppnå et bærekraftig konkurransefortrinn.
Forretningsproblemer
Kapasiteten til å lytte og tolke markedets signaler er en nøkkelkomponent hos dagens forvaltere. Den må dyrkes kontinuerlig. Innenfor denne modulen vil studentene oppdage moteindustriens særegenheter fra et økonomisk og finansielt synspunkt.
I tillegg til kjernemodulen, er denne Apparel Major sentrert rundt to modulgrupperinger, som representerer nesten halvparten av læreplanen:
Moteprosesser
Studentene får en grundig forståelse av alle trinnene i logistikkaktivitetene til et motehus, fra innkjøp og kjøp, til detaljhandel og distribusjon.
I samlingsutvikling blir studentene fordypet i et verkstedmiljø som lar dem få en intensiv og praktisk opplæring basert på hvert utviklingsstadium av en motekolleksjon, fra begynnelse til kommersialisering.
Motemiljø
Denne modulgruppen forbereder studentene våre til å møte de fremtidige behovene til en konkurransedyktig moteindustri, enten det er bruk av nye teknologier, implementering av banebrytende kvalitetsprosesser eller hensynet til moderne motefenomener.
År 2:
Det andre året er dedikert til implementering og eksperimentering av disse ferdighetene gjennom gjennomføringen av et obligatorisk praksisopphold og utviklingen av Capstone-oppgaven, et unikt og individuelt prosjekt som skylder mye til IFA Paris læring ved å gjøre pedagogikk.
I Capstone-prosjektet forventes studentene å skape en kobling mellom kurskunnskapen og deres praktiske forståelse av bransjens oppdaterte beste praksis for å utarbeide en fullverdig plan for en forretningsforetak.
Til slutt, fra begynnelse til eksamen, og uavhengig av hvor de befinner seg, vil studenter ved IFA Paris dra nytte av støtten fra en unik avdeling kalt "Karriere- og alumnisenteret".
Ved å utnytte sterke samarbeid med grupper som LVMH, Richemont eller Kering, vil Career and Alumni Center gi tilgang til eksklusive merkelanseringsarrangementer, moteshow, kunstutstillinger eller profesjonelle messer for å bygge studentenes eget profesjonelle nettverk.
Studiepoeng:
År 1: 60 stp
Markedsføring og ledelse - 18 stp
Business Issues - 13 stp
Moteprosesser - 16 stp
Motemiljø - 13 stp
År 2: 60 stp
Praksis - 20 stp
Capstone Project - 40 stp