Mba luksus merkevarehåndtering, mat og vin

INSEEC Paris

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Mba luksus merkevarehåndtering, mat og vin

INSEEC Paris

MBA Luxury Brand Management, mat og vin

Dette programmet lærer studentene å mestre markedsføring, kommersielle og strategiske spesifikasjoner av luksusmarkedet som blir mer tilgjengelig. Deretter trener denne mesteren internasjonale ledere i luksusmerkestyring, og mer nøyaktig i feltene ledet av franske firmaer: Viner og Sprit, Hotellvirksomhet og Gastronomi, Mote, Smykker og Parfume, Art og Deco.

Dette programmet er undervist hovedsakelig på engelsk, med noen seminarer gitt på fransk. Den ønsker velkommen deltakere fra hele verden i to anerkjente byer av prestisje: Paris, epicenter og fødested for luksus, og Bordeaux, verdens hovedstad for finvin.

Studentene drar nytte av inngående innsikt i de kulturelle dimensjonene av luksus, praktiske kurs på ulike bransjesegmenter og analyse av eksisterende og fremvoksende forbrukere og markeder.

Kurs

LUXURY BRAND MANAGEMENT


Introduksjon til Prestige og Luksus


Forstå historien og utviklingen av luksus over hele verden. Analysere sosiale, kunstneriske og kreative dimensjoner av luksus.
Dekoding av semiotikk av luksus og prestisje.
Undersøker rollen som arv, innovasjon og eksklusivitet i luksus merkevareadministrasjon, og svaret på utfordringene med premiumisering.


Ledende merkevare- og selskapsstrategier


Utvikling av en internasjonal strategisk plan. Brand portefølje planlegging i internasjonale grupper.
Vekststrategier i modne og fremvoksende markeder.
Administrere internasjonale distribusjonspartnerskap.
Rollen til den uavhengige familieeide virksomheten.


Forbrukeradferd: En In-Depth Approach


Kartlegging av endrede prognoser for globale luksusforbrukere.
Målrette luksuskonsumenten i modne og fremvoksende markeder.
Forstå forbrukernes sosiale, kulturelle og atferdsmessige egenskaper.
Undersøke luksusbutikk konsepter og utvikling av nye distribusjonskanaler.


Internasjonal Markedsføring og Brand Management


Administrere kreativitet og innovasjon.
Innsikt i eksisterende og nye luksusvaremarkeder.
Internasjonal merkevareposisjonering og konkurransedyktig analyse.
Markedsføringsstrategier, merkevareutvikling og internasjonale prisstrategier.


Kommunikasjonsstrategier i et globalt miljø


Undersøk kommunikasjonsstrategier og forbrukermålretting.
Luksus reklame og PR programmer.
Sponsorering og kjendis påtegning strategier.
Administrere internasjonal eksklusivitet og merkevarebilde.


Online Luxury


Hvordan Internettet forvandler den luksuskunderopplevelsen, fra online shopping til de siste utviklingene i sosiale nettverk.
Gjennomgang av luksus e-strategier.

Kjernevirksomhet i luksusindustrien


Finansiell styring og strategisk planlegging


Finansiell planlegging og budsjettering, kostnadskontroll, fusjons- og oppkjøpsstrategier.
Brand egenkapital og avkastning på sysselsatt kapital.
Bedriftsplanlegging og konjunktursyklus.


Supply Chain Management


Råvarer sourcing og forsyning.
Produksjonsprosesser og kontroller.
Kvalitetssikringssystemer.
Anvendelse av ny teknologi.
Kontrollerer distribusjonsnettverket.


Juridiske og regulatoriske problemer


Produktlisensiering, kontrakter og kontroll av merkevarebilde.
Beskyttelse av immaterielle rettigheter.
Bekjempelse av forfalskning og parallellimport.
Internasjonalt regulerings- og skattemiljø.


Organisasjon og Human Resources Management


Menneskelige faktorer i luksusindustrien.
Organisatorisk oppførsel og design.
Ledelse og trening problemer i et internasjonalt miljø.


Internasjonal forhandlingsstrategi


Forberede og gjennomføre en forhandlingsstrategi.
Mastering ulike forhandlingsteknikker.
Kulturelle, sosiale og atferdsmessige aspekter ved forhandling.


Luksus Retail


Innsikt i sofistikert utvikling i forbrukerbutikkopplevelsen. En gjennomgang av detaljhandelsstrategier fra murstein og mørtel til dagens flerkanals innkjøpsaktivitet.

NØKKELSEKTORER I LUKSUSINDUSTRIEN


Champagne, Fine Viner og Gastronomi


Produktets levetid og ny produktutvikling.
Utviklingslinjeutvidelser, visuelle merchandising og salgsfremmende materialer.
Brandidentitet og visuell design i emballasjeutvikling.
Smaksprøver, utflukter og besøk av ledende kokker.


Luksus gjestfrihet


Forstå utviklingen i luksushotellindustrien, fra store palasser til boutique-hoteller, og store internasjonale kjeder.
En undersøkelse av historiske og up-to-minute trender.


Mote og Haute Couture


En introduksjon til rollen som haute couture i luksusindustrien. Innsikt i styring av en internasjonal moteforretning. Forstå rollen som kreativitet i et luksusmerke. Vellykket internasjonal prispolitikk for luksusmerker.


Luksus Reise og Turisme


Et innblikk i virksomheten til private jetfly, personlige reiseruter og signaturdestinasjoner.
Hvordan innovasjon er å transformere skreddersydd turisme.
Suksessstrategier, trender og utviklinger.


Luksus Tilbehør


Demokratisering og eksklusivitet i parfymer, kosmetikk og tilbehør.
Globale trender i klokker, smykker og lærvarer.
Kunst, arv og tradisjon i luksusproduktmixen.


Kunst og auksjoner


Hvordan internasjonale kunstfirmaer og auksjonshus tar en stadig større rolle i virksomheten til luksus.
En gjennomgang av hvordan denne sofistikerte virksomheten fungerer, og om de globale mulighetene på dette feltet.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Frankrike - Paris, Île-de-France
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
Frankrike - Paris, Île-de-France
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen