Les den offisielle beskrivelsen

MBA Luxury Brand Management, mat og vin

Dette programmet lærer studentene å mestre markedsføring, kommersielle og strategiske spesifikasjoner av luksusmarkedet som blir mer tilgjengelig. Deretter trener denne mesteren internasjonale ledere i luksusmerkestyring, og mer nøyaktig i feltene ledet av franske firmaer: Viner og Sprit, Hotellvirksomhet og Gastronomi, Mote, Smykker og Parfume, Art og Deco.

Dette programmet er undervist hovedsakelig på engelsk, med noen seminarer gitt på fransk. Den ønsker velkommen deltakere fra hele verden i to anerkjente byer av prestisje: Paris, epicenter og fødested for luksus, og Bordeaux, verdens hovedstad for finvin.


Studentene drar nytte av inngående innsikt i de kulturelle dimensjonene av luksus, praktiske kurs på ulike bransjesegmenter og analyse av eksisterende og fremvoksende forbrukere og markeder.

Kurs

LUXURY BRAND MANAGEMENT

  • Introduksjon til Prestige og Luksus
  • Ledende merkevare- og selskapsstrategier
  • Forbrukeradferd: En In-Depth Approach
  • Internasjonal markedsføring og Brand Management
  • Kommunikasjonsstrategier i et globalt miljø
  • Online Luxury


Kjernevirksomhet i luksusindustrien

  • Finansiell styring og strategisk planlegging
  • supply chain management
  • Juridiske og regulatoriske problemer
  • Organisasjon og Human Resources Management
  • Internasjonal forhandlingsstrategi
  • Luksus Retail


NØKKELSEKTORER I LUKSUSINDUSTRIEN

  • Champagne, Fine Viner og Gastronomi
  • Luksus gjestfrihet
  • Mote og Haute Couture
  • Luksus Reise og Turisme
  • Luksus Tilbehør
  • Kunst og auksjoner
Program undervist i:
Engelsk
Dette kurset er Campus based
Startdato
Sept. 2019
Duration
Kontakt skolen
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
Sept. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

Sept. 2019