Master of Business Administration

Bournemouth University

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Master of Business Administration

Bournemouth University

Bournemouth MBA er vårt flaggskip kurs utformet slik at du kan ta din karriere til neste nivå og å fungere som en global leder med en realistisk forståelse av virksomheten økosystemet. Du vil utvikle omfattende kunnskaper og ferdigheter i næringsliv og ledelse, og forbedre forståelsen av folks atferd og holdninger, for å bli en effektiv, uavhengig og troverdig leder. Dine ledelsesmessige ferdigheter vil bli styrket gjennom en rekke master-klasser, gjesteforelesninger fra industrihøyttalere, casestudier og konsulenttjenester med virkelige forretningskunder.

I tillegg er korte internship muligheter tilgjengelig som en del av kurset, slik at du kan legge til praktisk sammenheng med din lærerfaring. Du har mulighet til å velge ett av flere valgfag før du foretar en konsulent eller et prosjekt i sluttfasen.

Bournemouth MBA er to akkreditert av Chartered Management Institute (CMI), som betyr at når du fullfører studiene har du MBA-kvalifikasjon og CMI-kvalifikasjon. Du vil også motta et gratis CMI-medlemskap i løpet av kvalifikasjonen din med BU.

Inntakskrav:

En Bachelor Honours grad med 2: 1 i et emne, eller tilsvarende og minst 1 års relevant arbeidserfaring, kan imidlertid søkere med mindre erfaring bli invitert til intervju. Hvis engelsk ikke er ditt morsmål, trenger du IELTS 6.5 (Academic) eller høyere.

Kursdetaljer

MBA består av åtte enheter og en konsulent eller et forskningsprosjekt. Sju enheter fra kjerneprogrammet vil bli tatt av alle MBA-fagfolk, som følger:

Kjerneenheter

  • Personlig
  • regnskap
  • Moderne problemer i det globale forretningsmiljøet: Utforsk en rekke moderne problemer som påvirker bedrifter internt og gjennom utviklingen i det makroøkonomiske miljøet. Rollene regjeringspolitikk og internasjonal handel spiller i utformingen av det globale forretningsmiljøet vil bli undersøkt. Utfordringene som påvirker bærekraftig virksomhet vil også bli utforsket, og du vil utvikle strategiske ledelses- og ledelsesevner til et høyt nivå i en global forretningskontekst.
  • Strategisk Anvendt Markedsføring: Konseptene og prinsippene som ligger bak markedsføringsprosessen, dekker det makro miljøet som markedsførere opererer. Denne enheten utvikler og forbedrer spekteret av ferdigheter som markedsførere må jobbe effektivt i markedsmiljøet, med et internasjonalt perspektiv.
  • Performance Management
  • Ledelse
  • Strategisk ledelse: Du vil studere denne enheten fra en daglig leder perspektiv, i betraktning realiteter og praksis for å administrere for å maksimere en organisasjons ytelse. Enheten analyserer hva som driver en organisasjons ytelse og identifiserer eksterne og interne endringer som påvirker dette. Andre viktige saker som ledelse, globalisering, innovasjon, entreprenørskap og strategipraksis utforskes. Det endelige målet med denne enheten er å tilby en balanse mellom strategieteorier og deres anvendelse til virkelige situasjoner, slik at analyse fører til å danne en strategi som deretter utføres av organisasjonens ledelse.

Valgfrie enheter (velg en)

  • Entrepreneurial Management: Her vil du undersøke innholdet av strategi og strategisk ledelse i entreprenørskap. Det er et spesielt fokus på vekststrategier og styring av konsekvensene av vekst, og på strategisk ledelsesstil og ledelsesmessige aktiviteter for å takle utfordringene for entreprenørskapsvirksomhet, særlig alternativ konkurransefortrinnsøkende oppførsel. Et annet fokus på enheten er styringsaksjoner for å kontrollere veksten i venture, og du får muligheten til å få en praktisk forståelse av kontrollerende mekanismer og veksthindringer.
  • Avansert markedsføring: Evaluer nye temaer som påvirker markedsindustrien og vurderer betydningen for en bestemt sektor eller industri. Du vil bli forventet å utvikle forståelse på et strategisk markedsføringsnivå, og for å forholde din kunnskap til temaene som er identifisert samtidig som du forstår den stadig evolusjonerende naturen til disse temaene. Dine svar bør gjenspeile moderne markedsføringspraksis og nye utviklinger, som viser innovasjon og kreativ tenkning. Du vil forbedre ferdigheter du må jobbe effektivt i markedsmiljøet og utvikle en forståelse fra et globalt perspektiv.
  • Globale økonomiske utfordringer: En introduksjon til økonomisk teori som den gjelder for bestemte områder av anvendt økonomi. Dette vil vise hvordan økonomiske teorier og teknikker kan brukes til å løse mange viktige problemer som menneskeheten står overfor.
  • Finansielle tjenester: Få ledelsesmessige ferdigheter og kunnskap for arbeid i sektoren for finansielle tjenester. Det er fokus på regulering og markedsføring i denne sektoren. Du vil jobbe konstruktivt og ansvarlig som en leder i reguleringsparametre for finansielle tjenester, og utvikle og evaluere markedsføringsstrategier.
  • Virksomhet i nye mediemiljøer: Til enhver tid er alle sektorer av økonomien berørt av innvirkning av datakommunikasjonsteknologi. Denne enheten tar sikte på å hjelpe deg å forstå og kartlegge fremtiden for denne innflytelsen. Du får en oversikt over faglig forskning og teori om nye mediemiljøer, og forventes å få en dypere forståelse av de sosioøkonomiske transformasjonene og nye typer oppførsel som forventes av elektroniske medier. Et annet mål med denne enheten er å anvende disse forståelsene til å utvikle lederkompetanse, blant annet å forske og evaluere markedstrender.

Vær oppmerksom på at valgfrie enheter krever minimumsnummer for å kunne kjøre og kan endres i lys av den nyeste utviklingen i industrien.

Alternativenheter (velg en)

  • Konsulenttjenester: Utvikle forståelse for prinsippene og praksis for konsulenttjenester. Dette vil utstyre deg med teknikker og ferdigheter til å jobbe i et team for å fullføre et konsulentprosjekt.
  • Forskningsprosjekt: En mulighet til å fullføre et betydelig stykke selvstyrt forskning i et forretningsområde som interesserer deg. Du vil forhandle om emnet og prosjektpresentasjonen med en veileder tildelt av MBA-direktøren. Du vil ha mulighet til å gjennomføre en kort internship som en del av kurset, underlagt at du finner den riktige opplevelsen. Dette vil tillate deg å legge til praktisk kontekst for din lærerfaring.

Programspesifikasjon

Programspesifikasjoner gir endelige opptegnelser om universitetets utdannede grader i tråd med Kvalitetssikringsbyråets krav. Hver underviset kurs som fører til en BU-pris, har en programspesifikasjon som beskriver mål, struktur, innhold og læringsutbytte, samt undervisning, læring og vurderingsmetoder som brukes.

Karriere

Med faglig kompetanse hentet fra over BUs fakulteter, utvikler vår MBA kontinuerlig for å sikre at den forblir i forkant av forandringer og fremskritt i alle sektorer. Dette kurset gir deg et springbrett for å utvikle en lederkarriere.

Noen av våre Masters of Business Administration akademikere har nå roller som:

  • Regissør
  • Leder prosjektleder
  • Leder av økonomisk utviklingstjenester
  • Informasjonsleder og systemutvikling.

Bransjer jobbet i

  • Virksomhet
  • Finansiere
  • markedsføring
  • Menneskelige ressurser.

Videre studier

Hvis du vil fortsette studiene etter å ha oppnådd MBA, kan du se på vårt utvalg av doktorgradsprogrammer.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert February 10, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
1 år
Heltidsstudier
Price
Pris
10,000 GBP
UK / EU / Kanaløyene: £ 10,000 Internasjonalt (ikke-EU): £ 14.750
Information
Deadline
Locations
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - Poole, England
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates