Master of Business Administration (MBA) oppfyller de høyeste internasjonale standardene og gir kandidatstudenter ferdigheter og informasjon som er verdifull for deres profesjonelle suksess. I løpet av kurset gir vi deg de riktige verktøyene og hjelper deg med å fremme den analytiske og kritiske tankegangen som er nødvendig for å fullt ut forstå virksomhetens og bedriftskulturens indre virkemåte. MBA -studenter kan designe og implementere praktiske løsninger på store ulemper i enhver virksomhet. MBA -programmet lar studentene oppleve problemer og situasjoner på egen hånd ved å observere dem i sammenheng med maltesisk internasjonal bedriftskultur.
Vi har bygget en tverrfaglig læreplan som holder tritt med utviklingen av et moderne marked, en som er sterkt påvirket av fremskritt innen teknologi og kommunikasjonskanaler som samler verden i ett stort, globalt, felles rom.
Det er denne felles ånden som er kjernen i vårt MBA -program. Ved å jobbe med et team av jevnaldrende, som hver bringer forskjellige erfaringer og perspektiver til bordet, samt fakultetsmedlemmer som har en enestående portefølje i og utenfor akademia, vil du vokse videre til din rolle som kunnskapsrik og markedskunnig leder .Minimumskrav til opptak for dette programmetAlle søkere til et utdannet studieprogram (MQF 7) ved American University of Malta må oppfylle følgende opptakskrav:Søkere må ha en treårig universitetsgrad og 3 års arbeidserfaring
Universitetsgradsutskrifter som viser minst 180 studiepoeng eller tilsvarende.
Karakterpoeng Gjennomsnitt (GPA): Studenter bør ha minst 2,2 CGPA for å bli tatt opp. Studenter med en CGPA på mindre enn 2,2 i lavere grad kan ikke bli tatt opp til MBA ved American University of Malta
IELTS = 6.5 eller TOEFL = 79 eller PTE = 55 Kravet til engelskspråklige ferdigheter kan bare fravikes hvis du er engelsk som morsmål og du har fullført videregående opplæring i et land der engelsk er det offisielle språket og engelsk var språket i engelsk instruksjon der du ble uteksaminertAUM forbeholder seg retten til å be om engelske testresultater fra enhver søker.Program læringsutbytteDet overordnede målet med MBA ved American University of Malta er å formidle nødvendig kunnskap, ferdigheter og kompetanse som kreves for å lykkes med å lede en virksomhet i den globale økonomien. Vellykkede ledere påtar seg ansvaret for å designe og implementere strategi i samsvar med et firmas langsiktige mål, styre kostnader og lønnsomhet og føre tilsyn med ansatte. De er ansvarlige for å løse komplekse problemer som involverer økonomiske spørsmål, forretningsstrategi, organisasjonsdesign, forskningsresultater, juridiske retningslinjer og ledelse av ansatte. Miljøet der vellykkede ledere opererer er ofte usikkert og utsatt for vanskelige begrensninger. Nyutdannede ved American University of Malta vil ha kritiske tenkningsevner og analytiske rammer for å ta vanskelige forretningsbeslutninger som påvirker flere valgkretser. Kurset er ment for personer med en lavere grad (MQF nivå 6) og minst 3 års arbeidserfaring.
Kurset gir en grundig forretningsutdanning basert på et solid grunnlag i de funksjonelle forretningsområdene forbedret med ferdigheter i analyse og kritisk tenkning. Læreplanen bygger på grunnleggende kunnskap med funnene fra nåværende forskning, og fører til det tverrfaglige perspektivet som trengs for å lede en vellykket virksomhet i en global økonomi.
Kunnskap
Nyutdannede vil tilegne seg kunnskap om følgende felt som trengs for å administrere en virksomhet eller ideell organisasjon:regnskap
Business lov
Økonomi
Finansiere
Ledelse
markedsføring
Driftsadministrasjon
Forskningsmetoder
Statistikkferdigheter
Nyutdannede vil utvikle følgende ferdigheter som brukes i å administrere en virksomhet:Vurder strategier og taktikk
Velg strategier og taktikk
Identifiser konkurransedyktige trusler.
Identifiser ytre påvirkninger på en virksomhet.
Identifiser relevant informasjon for budsjettering og beslutningstaking
Bruk passende statistiske teknikker på forretningsdata for å ta avgjørelser.
Demonstrere forståelsen av de grunnleggende begrepene makroøkonomi, inkludert, men ikke begrenset til, finansielle systemer, konjunktursykluser, arbeidsmarkeder, pengepolitikk og finanspolitikk
Vis forståelse for de grunnleggende konseptene innen mikroøkonomi, for eksempel tilbud og etterspørsel, elastisitet, nytteverdi, konkurranseformer og markedseffektivitet
Vis forståelse for kontantstrømmer, nåverdi og kapitalmarkeder.
Vis forståelse for de juridiske spørsmålene som er relevante for virksomheten, inkludert kontrakter, ansvar, svindel og tvisteløsning.
Demonstrer forståelse for fordeler, ulemper og gjennomførbarhet ved forskjellige tilnærminger til forskning.
Demonstrere forståelse for ulike tilnærminger til kostnadsregnskap og kostnadsstyring.
Bruk forskningsresultater til å utvikle nye strategier og taktikker.
Design, implementer og evaluer forskningsstudier.
Design passende driftsstrategier og tilnærminger til supply chain management
Tolke verktøy for finansiell regnskap, for eksempel balanser og resultatregnskap, for å vurdere en virksomhets økonomiske helse.
Beregn kontantstrømmer.
Anslå etterspørsel.
Vurder størrelsen på et marked.
Beregn avkastning på investeringen.
Beregn netto nåverdi.
Identifiser hindringer i en forsyningskjede.
Identifiser firmaets mest verdifulle kunder.
Analyser firmaets konkurransemiljø for å identifisere vekststrategier
Utvikle strategiske planer og hvordan de skal implementeres.
Evaluer ytelsen til ansatte.kompetanse
Nyutdannede vil utvikle følgende kompetanser:Lag innovative løsninger på komplekse forretningsproblemer.
Vær ansvarlig for aktiviteter som påvirker forretningsresultater, inkludert, men ikke begrenset til, økonomisk styring og rapportering, strategiutvikling og implementering, drift, markedsføring og ansattledelse.
Ta upartiske beslutninger som støttes av data i stedet for magefølelser.
Følg profesjonelle standarder og lover og demonstrer den høyeste forretnings- og yrkesetikken.
Lag forretningsplaner som vil skape verdi for firmaet og dets interessenter.Leveringsmåte og vurderingerVurderingsmetoder og retningslinjer varierer i henhold til hver modul. Generelt vurderes grunnlaget og kjernemodulene ved skriftlige eksamener og lekser. Avanserte moduler vurderes ved skriftlige eksamener, hjemmelekser og casestudier.
MBA består av 3 semestre med heltidskurs pluss et fjerde semester der et stort uavhengig forskningsprosjekt er fullført.
KarrieremuligheterMarkedsføringsdirektør i en verdensomspennende detaljhandelskjede.
Chief Business Strategist i et multinasjonalt selskap.
Lønnsomhetsanalytiker for nye virksomheter.2-års gradplanoversiktÅr 1Semester IFIN 510 Finansregnskap
FIN 520 Økonomi for ledere
MGT 550 Organisasjonsteori
MGT 560 Marketing ManagementSemester IIFIN 530 Ledelsesregnskap
MGT 610 forskningsmetoder for næringslivet
MGT 520 Strategisk ledelse
MGT 501 ForretningsstatistikkÅr 2Semester IMGT 510 Forretningsrett
MGT 530 Økonomistyring
MGT 540 Operations Management
FIN 540 Penger og bankvirksomhetSemester IIMGT 620 forskningsprosjekt