Master of Business Administration (MBA)
The University Of Georgia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmål:
Hovedmålet med Master of Business Administration (MBA) programmet er å gi konkurransedyktige og høyt kvalifiserte yrkesansvarlige fagfolk utstyrt med moderne tverrfaglig teoretisk kunnskap og kreative og praktiske ferdigheter basert på kravene til internasjonale og lokale arbeidsmarkeder. Hovedformålet med utdanningsprogrammet er å forberede næringslivsfagfolk som vil kunne utføre forskning uavhengig, tenke kreativt, ha dyp og systematisk kunnskap om forretningsadministrasjonsprinsipper og teorier, gjøre kritisk analyse av organisasjoner og miljø, vurdere strategiske alternativer og utvikle og planlegge spesifikke forretningsstrategier, gjennomføre økonomisk regnskap både på nivået av hele selskapet og de spesifikke forretningsprosessnivåene. Etter fullføring av programmet vil kandidatene kunne bli ansatt i ledende stillinger i banker, forsikring, markedsføring, finans og andre private og offentlige organisasjoner. De vil også kunne sette opp egne selskaper og administrere dem effektivt.
Metoder for å oppnå læringsresultater:
- Forelesninger og seminarer
- Bookwork metode
- Forklarende metode
- Demonstrasjonsmetode
- Bruksmetode for video-lyd undervisningsmateriale
- Interaktiv studie
- Situasjonsproblemer
- Rollespill
- Nyhetsanalyse
- Mindre forskning
- Praktisk jobb
- team~~POS=TRUNC
- Simulert ytelse
- Problemstilling og løsning
- Produserer (liten) mer komplisert forskning under tilsyn
- Kritisk analyse
- Presentasjon og forsvar av diskusjonsemner
- Gruppeoppgaver
- prosjekter
- Øvelser på problemløsing
- Case studie
- Litteratur gjennomgang
- Kritisk selvvaluering
- Konstruktiv kritikk av andres arbeid
- Søker etter materialer elektronisk eller på biblioteket
- Skrivemetode
- Essay skriving
- presentasjoner
- Muntlig metode
Kunnskap og forståelse
Den utdannede vil kunne:
- ha dyp og systemisk kunnskap om ledelsesmessige aspekter av økonomiske teorier og prinsipper for å ta beslutninger i nye og uforutsette forhold
- ha kunnskap om matematiske og statistiske modeller som er relevante for å løse visse forretningsprosessproblemer knyttet til prognoser, kapasitetsplanlegging, optimaliseringsstrategi
- ha en dyp forståelse av etiske og juridiske aspekter av virksomheten
- ha dyp kunnskap om metoder for kritisk analyse av organisasjoner og miljø, moderne evalueringsinstrumenter og modellering av situasjoner, metoder for vurdering av muligheter for organisasjonsutvikling;
- ha dyp systemisk kunnskap om metodikk for evaluering av strategiske alternativer og konkurransedyktige forretningsstrategier for å utvikle nye ideer;
- ha dyp kunnskap om teoretiske aspekter ved optimalisering for å utvikle nye opprinnelige ideer om ledelsesprosess for forretningsvirksomhet
- ha dyp kunnskap om kostnadsklassifisering, beslutningsprosesser basert på relevant informasjon, prisfastsette strategier og budsjettering
- Kjenn finanskoeffisientene for å vurdere bedriftens resultater
- ha dyp kunnskap om hvordan man løser problemer i hovedstaden budsjettprosessen og moderne budsjetteringsmetoder
- kjennskap til hovedprinsippene for prosjektledelse og hvordan du bruker dem til å planlegge virksomheten
- forstå produksjonskapasitetsplanlegging, kvalitetsstyring, lokasjonsplanlegging og supply chain management
- ha dyp systemisk kunnskap om hvilke midler som er nødvendige for å skape et trygt arbeidsmiljø og løse problemer knyttet til etiske problemstillinger
- ha grunnleggende kunnskap om den internasjonale økonomiske relasjonsteorien og globale økonomiske hendelser og prosesser som vil hjelpe elevene til å identifisere nye originale ideer knyttet til internasjonal handel
- ha forståelse for strategisk, innovativ, entreprenørskap, økonomisk, internasjonal, administrativ, sosial-psykologisk, kulturell, etisk og andre aspekter av ledelsen.
Bruke kunnskap
Den utdannede vil kunne:
- Konstruere økonomiske modeller for atferd for å løse komplekse forretningsmessige problemer i uforutsette og tverrfaglige omstendigheter ved hjelp av spesifikke forskningsmetoder og implementere dem i praksis
- Ha lederskap ferdigheter som er nødvendige for å styre, planlegge, organisere, motivere og kontrollere forretningsprosesser og den involverte menneskelige kapitalen;
- Demonstrere effektivitet mens du arbeider både individuelt og i en tverrfaglig gruppe for å løse spesifikke og komplekse oppgaver
- Etablere investeringspolitikken til et selskap, opprett og administrer en investeringsportefølje
- Behandle deres oppførsel i konflikt og krisesituasjoner;
- Utvikle en strategisk visjon, lage en forretningsplan, tildele ressurser og tegne en operasjonsplan;
- Planlegge og gjennomføre organisatoriske endringer for å identifisere nye ideer og måter å løse problemer på
- Gjør markedsføring og annen forskning selvstendig ved hjelp av moderne metoder og tilnærminger;
- Ta tilstrekkelige beslutninger i kritiske situasjoner for å vedta strategiske planer for et skiftende miljø
- Ha lederskap ferdigheter for å fremme oppgaver og et positivt arbeidsmiljø.
- Behandle statistiske resultater av forskning og fastslå statistiske egenskaper
- Identifiser komplekse problemer i bestemte og uforutsette markedsmiljøer for å søke kreative måter for løsningen deres
- Bruk passende matematiske og statistiske verktøy for å generere nye og originale løsninger på forretningsproblemer;
- Opprettholde finansiell regnskap og utarbeide økonomiske rapporter for sektorspesifikke økonomiske operasjoner;
- Definere og utlede koeffisienter for resultatvurdering;
- Gjennomføre kostnadsregnskap som er underlagt spesifikke forretningsaktiviteter;
- Forbered master og kontanter budsjett;
- Finn informasjon om aksjemarkedsinstrumenter;
- Administrer investeringsprosjekter og porteføljer uavhengig.
Å dømme
Den utdannede vil kunne:
- Kritisk analysere komplekse, og noen ganger ufullstendige, kvantitative og kvalitative data oppnådd som følge av forskning;
- Lag en grundig konklusjon basert på analyse av statistisk informasjon som er oppnådd som følge av markedsføring eller annen forskning;
- Forutsi salg, priser, etc. basert på analyse og nyskapende syntese av historiske statistiske data;
- Bruk oppdatert informasjon for å analysere miljø og markedskrefter, vurdere konkurrenter, analyser styrker, svakheter, muligheter og trusler (SWOT) i en bedrift;
- Analyser finansielle rapporter og foretar hensiktsmessige konklusjoner om finansiell status for et firma
- Lag en konklusjon basert på sammenligning av koeffisienter for en bestemt forretningsenhet med koeffisienter i markedet, og ha kompetanse til å analysere og syntetisere data;
- Finn optimale investeringsbeslutninger basert på vurdering av investeringsprosjekter;
- Uavhengig analysere et bestemt investeringsklima og hovedindikatorene for internasjonal handel for å få en konklusjon om det optimale valutakurssystemet for et bestemt land
- Analyser budsjett og faktiske data og identifiser årsaker til avvik
Kommunikasjonsevner
Den utdannede vil kunne:
- Presentere sine egne ideer skriftlig, muntlig og ved hjelp av tekniske midler i form av presentasjon;
- Beskriv forskningsmetoder, modeller og forutsetninger, ut fra fordelene ved en valgt metode;
- Forbered detaljert en skriftlig rapport om stillingsbeskrivelse ved hjelp av moderne teknologi og presentere det faglige samfunnet.
- Publiser forskningsdokumenter og artikler i samsvar med normer og normer for faglig ærlighet.
Læringsferdigheter
Den utdannede vil kunne:
- Identifisere hans / hennes faglige interesser, forstå egenartene i læringsprosessen, identifisere behov for fullkommenhet av kunnskap som vil tillate ham / henne selvstendig å avgjøre hvilken retning å fortsette faglig utvikling og strategisk planlegge sin læringsprosess i neste fase av forskningen
- Fortsett uavhengig læring ved hjelp av faglitteratur, akademiske tidsskrifter og avisartikler.
verdier
Den utdannede vil kunne:
- Har liberale-demokratiske verdier uttrykt med respekt for enkeltpersoner og eiendom;
- Vurder verdier knyttet til fysisk og intellektuell eiendom og holdning til medarbeidere og partnere til dem;
- Vurder personlige og gruppearbeidsprosesser og holdningen til gruppemedlemmene til verdiene
- Delta i prosessen med å danne liberale verdier som vil forme verdier knyttet til respekt for privat eiendom og enkeltpersoner
- Tenk på ansvaret mot samfunnet og staten, uttrykt i å handle i henhold til lov og normer for forretningsetikk.
Kontaktperson:
Mr. John Dastouri: j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr. Bahman Moghimi: B.Moghimi @ UG .edu.ge