Master i forretningsledelse

Georgian Technical University

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Master i forretningsledelse

Georgian Technical University

Økonomiske field`s bred teoretisk kunnskap basert på innovasjoner og har evnene til praktisk arbeid, bærer verdiene av generell menneskeheten, undervisning orientert på studenter. Målet med programmet er å trene kvalifiserte spesialister med bachelorgrad. Spesialistene vil være i stand til å takle de komplekse problemstillinger i økonomi, evaluere den nåværende økonomiske situasjonen og jobbe i dynamiske sosiale økonomiske miljø.

program Forutsetninger

Søkeren er innlagt i samsvar med georgisk lovgivning

Læringsutbytte / Kompetanser

Kunnskap og forståelse

  • Avansert kunnskap om fagfeltet, inkludert kritisk analyse av teorier og prinsipper;
  • Forståelse av komplekse saker i fagområdet

Anvende kunnskap

  • Evne til å bruke både feltspesifikke og bestemte valgte metoder for løsning av problemer;
  • Evne til å utføre forskning og praktiske prosjekter under forhåndsbestemte retninger

Making dommer

  • Evne til å velge og tolke feltspesifikke data, også for å analysere abstrakte data og / eller situasjoner ved hjelp av standarder og bestemte valgte metoder;
  • Evne til å gjøre lyddømmelse

Kommunikasjons ferdigheter

  • Klar og lakonisk skriftlig kommunikasjon;
  • Observere grammatikkregler;
  • Å lage logiske skriftlige konstruksjoner;
  • Unngå sofistikert språk;
  • Kommunikasjon på morsmål og fremmedspråk;
  • Diskutere de teoretiske økonomiske uttalelsene ved å bruke tilstrekkelige argumenter;
  • Muntlige erklæringer om komplekse problemstillinger;
  • Offentlig presentasjon og uttrykk for personlige synspunkter.

Læringsferdigheter

  • En grundig studie av sosioøkonomiske teoretiske disipliner ved hjelp av forskningsmetoder fremmer enkeltpersoner for mastergradsprogrammet og videreutøvelse, anerkjennelse av de komplekse spørsmålene om økonomi, særlig:
    • Økonomi, spesielt:
    • Studerer mekanismen for økonomiske virkemidler som fungerer;
    • Bevissthet om økonomiske prinsipper og verdier;
    • Kritisk vurdering av dagens økonomiske situasjon og hendelser
    • Bekreftelse av hovedprinsippene for økonomiske aktiviteter;
  • Definere mekanismene og funksjonene i produkt- og tjenestemarkeder;
  • Evaluere motivasjon av forbruker og entreprenør adferd;
  • Definere vilkårene og tilstanden for organisasjonsstruktur og aktiviteter i entreprenørskap;
  • Beregning av utgifter og påvirkning av faktorer.
  • Typer av markeder og funksjonelle særegenheter og mekanismer.
  • Definere volumet av produksjon og prising. Bevissthet om problemene med markedsbalanse.
  • Reguleringsprinsipper for makroøkonomi og deres særegenhet.
  • Den overordnede modellen for etterspørsel, makroøkonomisk balanse og syklusene i markedsøkonomisk utvikling.
  • Bevisstheten om problemene med arbeidsledighet, arbeidsmarked, sysselsetting og lønn.
  • Statlig finansiell og kredittpolitikk.
  • Essensen av inflasjon, typer, årsaker og analyse av negative virkninger.
  • Statlig skattepolitikk, budsjett og struktur.
  • Definere årsakene til lavkonjunktur.
  • Statens investeringspolitikk.
  • Økonomiske aspekter ved sivil samfunnsformasjon.
  • Nåværende globale problemer.
  • De siste utviklingenstrender i verdensøkonomien.
  • Transformasjoner i verdensøkonomien på grunn av globaliseringsprosessen.
  • Studier av strategiske økonomiske modeller av utviklingsland og utviklede land.
  • Systematisk klassifisering av landene.
  • Økonomisk uavhengighetsindeks.
  • Naturressurspotensialet i Georgia.
  • Behov for integrering i transeuropeisk rom.
  • De eksterne faktorene for økonomisk utvikling.
  • De særegenheter av internasjonale økonomiske relasjoner, feltene, de grunnleggende prinsippene.
  • Problemene med utenrikshandel, og spesifikasjoner.
  • Regulatory tariffer og ikke-regulerende tariffer og mekanismer for utenrikshandel.
  • Årsakene og faktorene for kapitalstrøm og motivasjon.
  • Analyse av direkte utenlandske investeringer og spesifikasjoner.
  • Årsakene til arbeidsstyrken transmigrasjon og retning.
  • Behovet for å utarbeide statspolitikken for arbeidsstyrkenes migrasjon og innvandrings- og reguleringsmekanismer.
  • Midler for utveksling av informasjon og teknologi.
  • Europeisk integrasjon og Københavnskriterier.
  • Definere særegenheter av prising i verdensmarkedet.
  • Damping pris, utdype enterprise state prispolitikk.
  • Årsakene til nye uavhengige og offshore soner og regimet av deres funksjon.
  • Stater Økonomiske funksjoner, rettigheter og forpliktelser.
  • Mekanismene for terminering og endring av kontrakter
  • Utforming av internasjonale kontrakter og definering av metoder og prinsipper.
  • Tilbud og godta.
  • Inkoterm for levering av varer.
  • Force majeure og passende handlinger.
  • Økonomisk terminologi.

Verdier

  • Å delta i verdiskapningsprosessen og aspirasjon av implementeringen av den; Presisjon av faglige verdier (nøyaktighet, punktlighet, objektivitet, åpenhet, organisasjon osv.) Sikkerhet;
  • Forsvarer bare (menneskerettigheter), etikk og moralske normer

Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte

Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Kursarbeid / prosjekt
Uavhengig arbeid Formularer og metoder for å oppnå læringsutbytte er inkludert i utdanningsprogrammet og kan bli funnet via følgende lenke: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf

Grunnleggende undervisningsformer

Forelesning, seminar, laboratorieopplæring og praktisk trening;
Felt studie;
Kursoppgave / prosjekt;
Bachelor, master og doktorgradsoppgaver;
Konsultasjon.

Forelesningen Er en kreativ prosess hvor både en foreleser og en student deltar. Hovedformålet med forelesningen er å hjelpe elevene til å forstå de store begrepene i emnet som læres som innebærer kreativ og aktiv oppfatning av materialet. I tillegg bør det tas hensyn til grunnleggende begreper, definisjoner, betegnelser, antagelser. En kritisk analyse av hovedproblemer, fakta og ideer er nødvendig. Forelesningen skal sørge for vitenskapelig og logisk konsekvent forståelse av grunnleggende begreper uten å gå inn i unødvendige detaljer. Derfor bør det være logisk fullført. Videre bør fakta, eksempler, ordninger, utkast, eksperimenter og andre visuelle hjelpemidler bidra til å forklare ideen formidlet av forelesningen.

Forelesningen skal sikre en korrekt analyse av den vitenskapelige dialektiske prosessen og bør være basert på evnen til studentene til å oppleve og forstå hovedvitenskapelige problemer.

Materialet som studeres ved forelesningen, gir grunnlag for dannelsen av et helt system av kunnskap ved hjelp av studenters ' Selvstendig arbeid. Studentene skal bli interessert i bøker og andre informasjonskilder og bli stimulert til å studere selvstendig som er grunnlaget for selvstendig tenkning, analyse og konklusjon.

Med tanke på hovedformålet med forelesningen, bør kun opplevelser professorer få lov til å levere dem, siden deres teoretiske kunnskaper, praktisk erfaring og pedagogiske ferdigheter garanterer å levere høyverdige forelesninger. Under arbeidet med metodiske problemstillinger skal foreleseren være spesielt oppmerksom på materialets undervisning, stilen til forelesningen og kontakten med publikum. Foredragsholder bør gjøre god bruk av visuelle hjelpemidler slik at studentene tar en aktiv rolle i det.

Det teoretiske materialet som blir gitt på forelesningen, blir bedre oppfattet ved seminarer, laboratorieopplæring og praktisk opplæring.

Formålet med den seminar Er å gjøre det mulig for studentene å utdype sin kunnskap om temaene som ble studert på forelesningen. Under oppsyn av en professor eller en erfaren lærer finner en student eller en gruppe studenter en oppfølging og presentasjon av presentasjoner, skrive essays, etc. På seminaret presenteres og diskuteres konklusjoner. Seminarets veileder koordinerer disse prosessene.

Laboratorietrening Er mer påviselig og hjelper elevene til å oppleve bedre prosesser og fenomener. I et laboratorium lærer en student hvordan man skal utføre eksperimenter. Under laboratorietrening lærer en student hvordan man skal håndtere, regulere og fikse laboratorieutstyret. Kompetansene som er oppnådd ved eksperimentell opplæringslaboratorier, bidrar til å bedre forstå det teoretiske materialet som studeres på forelesningen.

Formålet med praktisk trening Er gradvis læring av teoretisk materiale ved å løse konkrete problemer; Dette er grunnlaget for å utvikle ferdigheter for sin uavhengige bruk. Læreren bør være spesielt oppmerksom på problemløsningsmetoder, lage utkast, skisser og ordninger, ved hjelp av passende teknikker for beregninger mv.

Felt studie Hjelper elevene til å utdype og konsolidere den tilegnede kunnskapen. Det utvikler ferdighetene til å implementere sine teoretiske kunnskaper i praksis, ved hjelp av metodene som er karakteristiske for emnet i spørsmålet for problemløsing.

Jobber med Et kurspapir / prosjekt Er en kreativ prosess. Hver ny konstruksjon, maskin, instrument, automatisk enhet, etc. Er utformet i henhold til et prosjekt. Projiseringsprosessen omfatter både teori og praksis. I løpet av opplæringsperioden gjør en student kursprosjekter ved å bruke grafiske data; Prosjektene er faktisk de første resultatene av deres selvstendig arbeid, selv om de utføres under lærerens tilsyn.

Bachelor, Master og Doktorgrad Avhandlingen er sluttfasen av et eget trinn i læringsprosessen ved en høyere utdanningsinstitusjon. Målet er å systematisere den teoretiske og praktiske kunnskapen som studentene har mottatt, samt å nå den underbyggede løsningen av konkrete vitenskapelige, tekniske, økonomiske eller industrielle problemer. Avhandlingen skal avsløre nivået av mastering av forskningsmetoder og gjennomføring av eksperimenter knyttet til de stillte spørsmålene samt studentens beredskap til å jobbe uavhengig innen sitt fremtidige yrke. En erfaren lærer overvåker gjennomføringen av prosjektet.

Under konsultasjoner En lærer skal hjelpe elevene til å skaffe seg selvstendig arbeidskompetanse, lære å bruke faglige bøker og andre kilder på riktig måte, og å løse de problemene som oppstår under sitt selvstendige arbeid.

Undervisnings- og læringsmetoder

I læringsprosessen er det umulig å lære noe konkret problem ved å bruke bare én metode. Læreren må bruke ulike metoder under læringsprosessen; Også en kombinasjon av metoder brukes ofte. I undervisningsprosessen kompletterer ofte en annen.

De mest spredte undervisnings- og læringsmetoder samt deres definisjoner er gitt nedenfor. En lærer bør velge riktig metode i henhold til konkrete mål og problem.

  1. Diskusjon / debatter. Dette er den mest spredte metoden for interaktiv undervisning. En diskusjonsprosess øker kvaliteten på studenters engasjement og aktivitet. En diskusjon kan bli et argument, og denne prosessen er ikke bare begrenset til spørsmålene som læreren stiller. Det utvikler elevernes ferdigheter til å redegjøre og underbygger egne ideer.
  2. Samfunnsundervisning er en lærestrategi som hvert enkelt medlem av en gruppe ikke bare må lære seg selv, men også å hjelpe medstudenten til å lære det bedre. Hvert medlem av gruppen arbeider med problemet til alle de mestrer problemet.
  3. Samarbeidsprosjekt ; Ved hjelp av denne metoden innebærer det å dele studenter i separate grupper og gi hver gruppe sin egen oppgave. Gruppemedlemmene arbeider individuelt for sine saker og deler samtidig sine meninger med resten av gruppen. I følge det oppløste problemet er det mulig å skifte funksjonene blant gruppemedlemmene i denne prosessen. Denne strategien sikrer studentens maksimale engasjement i læringsprosessen.
  4. Problembasert læring (PBL) er en metode som bruker et konkret problem som utgangspunktet både for å skaffe seg ny kunnskap og integrasjonsprosess.
  5. Heuristisk metode er basert på trinnvis løsning av et gitt problem. Det realiseres ved hjelp av uavhengig fastsetting av fakta i læringsprosessen og å bestemme båndene mellom dem.
  6. Case studie - læreren diskuterer konkrete saker sammen med studentene og de studerer problemet grundig. For eksempel kan det i konstruksjonssikkerhet være en diskusjon av en konkret ulykke eller katastrofe, eller i politisk vitenskap kan det være en studie av et konkret, f.eks. Karabakh-problem (armensk-Azeri-konflikten).
  7. Brain storming - Denne metoden innebærer å danne og presentere så mange radikalt forskjellige ideer og meninger om et gitt emne som mulig. Denne metoden stiller vilkår for å utvikle en kreativ tilnærming til et problem. Denne metoden er effektiv i en stor gruppe studenter og består av følgende faser:
    • Bruker en kreativ tilnærming til å definere et problem / problem;
    • For en viss periode oppføring (hovedsakelig på tavle) elevers ideer om problemet uten kritikk;
    • Bestemme evalueringskriteriene for å angi korrespondansen av ideen til formålet med forskningen;
    • Evaluere de valgte ideene i henhold til tidligere fastsatte kriterier
    • Velge ideene som mest av alt samsvarer med det oppgitte problemet ved å bruke metoden for utelukkelse;
    • Avslørende den beste ideen for å løse det oppgitte problemet.
  8. Rollespill og simuleringer spilles av i henhold til et tidligere forberedt scenario, slik at elevene kan estimere problemet fra forskjellige stillinger. De hjelper elevene til å danne alternative synspunkter. Slike spill samt diskusjoner hjelper elevene til å utvikle ferdigheter til selvstendig å uttrykke egne ideer og delta i diskusjoner.
  9. Demonstrasjonsmetode innebærer å presentere informasjon ved hjelp av visuelle hjelpemidler. Det er ganske effektivt å nå det nødvendige resultatet. Det er ofte tilrådelig å presentere materialet samtidig gjennom lyd og visuelle midler. Materialet kan presenteres både av lærer og student. Denne metoden hjelper oss å gjøre ulike trinn for å oppdage læringsmaterialet tydeligere, angi hvilke trinn studentene skal ta selvstendig, Samtidig viser denne strategien visuelt essensen av et problem / problem. Demonstrasjon kan være veldig enkelt.
  10. Induktiv metode bestemmer en slik form for formidling av hvilken som helst form for kunnskap når det i prosessen med å lære tankegangen er orientert fra fakta mot generalisering, det vil si når man presenterer materialet, går prosessen fra betong til generell.
  11. Deductiv metode bestemmer en slik form for formidling av enhver form for kunnskap som gir en logisk prosess for å oppdage ny kunnskap på grunnlag av generell kunnskap, dvs. prosessen går fra generell til konkret.
  12. Analytisk metode hjelper oss til å dele hele undervisningen i bestanddeler. På den måten forenkles den detaljerte tolkningen av separate problemer innen det oppgitte komplekse problemet.
  13. Syntetisk metode innebærer å danne et problem fra flere separate. Denne metoden hjelper elevene til å utvikle evnen til å se problemet som helhet.
  14. Verbal eller muntlig metode består av forelesning, fortelling, samtale, etc. Under prosessen formidler læreren, forklarer materialet muntlig, og elevene oppfatter og lærer det ved å forstå og memorere.
  15. Skriftlig metode innebærer følgende former for aktivitet: kopiering, notater, komponering av avhandlinger, skriving av essays, etc.
  16. Laboratoriemetode innebærer følgende former for aktivitet: gjennomføring av eksperimenter, visning av videomaterialer, etc.
  17. Praktiske metoder forener alle undervisningsformer som stimulerer til å utvikle praktiske ferdigheter hos studenter. I dette tilfellet utfører en student uavhengig aktivitet på ulike måter ut fra kunnskapen som er oppnådd, f.eks. Feltstudie, lærerøvelse, feltarbeid etc.
  18. Forklarende metode er basert på å diskutere et gitt problem. I prosessen med å forklare materialet gir læreren konkrete eksempler. Den detaljerte analysen av dette er laget innenfor rammen av det oppgitte emnet.
  19. Aktivitetsorientert undervisning innebærer lærer- og elevers aktive involvering i læringsprosessen når praktisk tolkning av det teoretiske materialet foregår.
  20. Utforme og presentere et prosjekt. Ved utforming av et prosjekt gjelder en student kunnskap og ferdigheter han har oppnådd for å løse et problem. Undervisning ved å designe prosjekter øker studentens motivasjon og ansvar. Arbeidet med et prosjekt innebærer stadier av planlegging, forskning, praktisk aktivitet og presentering av resultatene i henhold til det valgte problemet. Prosjektet anses å være fullført hvis resultatene presenteres tydelig, overbevisende og korrekt. Den kan utføres individuelt, i par eller i grupper; Også innenfor rammen av ett eller flere fag (integrering av fag); Ved ferdigstillelse presenteres prosjektet for et stort publikum.
  21. E-læring Innebærer bruk av internett og multimedia betyr i undervisningsprosessen. Den omfatter alle komponentene i læringsprosessen (mål, innhold, metoder, midler, etc.); Realiseringen av disse komponentene foregår gjennom spesielle midler. Det er tre typer e-læring:
    • Heltidsundervisning; Når læringsprosessen foregår under lærer- og studentens kontakt timer, og formidling av undervisningsmaterialet foregår gjennom et e-kurs;
    • Fjernundervisning innebærer å gjennomføre læringsprosessen i fravær av en professor. Læringsforløpet foregår fjernt; I e-formatet.
    • Hybrid (heltid / fjernt) - undervisning foregår hovedsakelig fjernt, men en viss del av det gjennomføres i løpet av kontakttimene.

Kuler av sysselsetting

  • Offentlige institusjoner;
  • Statlige og ikke-statlige organisasjoner,
  • Georgiske representative organer av internasjonale organisasjoner; Statlige og private bedrifter (firmaer) med forskjellig profil
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Okt. 2019
Duration
Varighet
2 år
Heltidsstudier
Price
Pris
5,500 GEL
Årlig undervisning for utenlandske studenter
Information
Deadline
Locations
Georgia - Tbilisi, Tbilisi
Studiestart : Okt. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Okt. 2019
Georgia - Tbilisi, Tbilisi
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen