MESTER I FORRETNINGSADMINISTRASJON

Generelt

Programbeskrivelse

Programoversikt og misjon

Western's Master of Business Administration (MBA) -program er akkreditert av foreningen til Advance Collegiate Schools of Business (AACSB, https://www.aacsb.edu/about). Westerns MBA-program fokuserer på å forberede studentene på lederstillinger og lederroller i moderne organisasjoner. Studentene tilegner seg viktig kunnskap om forretnings- og organisasjonsfunksjoner og aktiviteter. Studentene blir utfordret til å tenke strategisk og å finpusse ferdigheter som trengs for å lykkes i konkurransemiljøer.

Westerns MBA er designet med tanke på fleksibilitet for å møte studentenes behov:

Arbeidende fagpersoner: Studentene kan ta ett eller to kurs om høsten, våren, sommeren og intersessionen, og fullføre graden på så lite som to år.

Heltidsstudenter: For studenter som er i stand til å forplikte seg på heltid, inkludert sommer og intersession, kan programmet fullføres på 12-14 måneder, avhengig av nødvendige forutsetninger. Planleggingen vår oppfyller også behovene til akademikere som fullfører Connecticuts 150 studiepoengskrav før de begynte i regnskapsbyråer.

De fleste kandidatklasser møtes en natt i uken mandag til torsdag kveld kl 17:25. Noen kurs kan tilbys i online- eller hybridformat og noen ganger kl 20 eller i helgene. Små klasser, vanligvis færre enn 25 studenter, oppmuntrer til interaksjon og kollegialitet blant studentene.

Program læringsmål og resultater

1. KOMMUNIKASJON: Studentene vil kunne kommunisere effektivt.

Læringsutbytte 1 (skriftlig): Studentene skal demonstrere effektive, profesjonelle skriftlige kommunikasjonsevner når de utarbeider forretningsplaner, analyserer saker og kommuniserer daglige saker.

Læringsutbytte 2 (muntlig): Studentene skal demonstrere effektive, profesjonelle muntlige kommunikasjonsevner når de holder overbevisende og kunnskapsoverføringspresentasjoner.

2. LEDERSKAP OG LAG: Studentene skal demonstrere ledelse og atferd i teammedlemskap.

Læringsutbytte 1: Studentene skal demonstrere lederskapskompetanse ved å beskrive og identifisere lederegenskaper og ved å utøve lederadferd i gruppeoppgaver.

Læringsutbytte 2: Studentene skal demonstrere teammedlemskapskompetanse ved å fungere som effektive teammedlemmer under gruppeoppgaver og simuleringer og ved å beskrive og identifisere egenskapene til effektive teammedlemmer.

3. KRITISK TENNING / ETIKK: MBA-kandidater vil demonstrere sterk kritisk tenkning og følsomhet overfor etiske spørsmål.

Læringsutbytte 1: Studentene skal demonstrere sterke kritiske tenkende ferdigheter gjennom anerkjennelse av antagelser, evaluering eller argumenter, og å trekke passende konklusjoner.

Læringsutbytte 2: Studentene skal demonstrere kunnskap om etiske spørsmål som påvirker forretningsbeslutninger.

4. GLOBAL KUNNSKAP: Studentene skal demonstrere kunnskap om globale forretningsforhold.

Læringsutbytte: Studentene skal demonstrere kunnskap om globale forretningsspørsmål som påvirker forretningsorganisasjoners beslutningstaking.

Sist oppdatert sep. 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

University Mission Western Connecticut State University changes lives by providing all students with a high quality education that fosters their growth as individuals, scholars, professionals, and lea ... Les mer

University Mission Western Connecticut State University changes lives by providing all students with a high quality education that fosters their growth as individuals, scholars, professionals, and leaders in a global society. To achieve this, we Offer undergraduate and graduate programs that weave together liberal arts and professional education and instill a desire for life-long learning. Sustain a vibrant, inclusive campus that connects individuals through co-curricular programs, cultural events, and service to the community. Attract student-centered faculty who are passionate teachers and accomplished scholars. Establish partnerships that create opportunities for internships, research, and experiential learning. Values Excellence. We value outstanding achievement realized through persistence, effort, honest feedback, and self-reflection. Curiosity. We value the questions that drive learning, innovation, and creativity, which serve as the beginning and the desired outcome of education. Dialogue. We value the conversations that explore diverse perspectives and encourage shared understanding. Engagement. We value the interactions with ideas, peers, and community that are essential to a vibrant university environment. Opportunity. We value the possibilities created by affordable, accessible educational environments in which students can grow into independent thinkers and confident leaders. Respect. We value the right of all people to be treated with dignity and fairness and expect this in our policies, classrooms, and community. Vision Western Connecticut State University will be widely recognized as a premier public university with outstanding teachers and scholars who prepare students to contribute to the world in a meaningful way. Minimér