MBA i Markedsføring og salg

Beste skoler 10 MBA programmer i Markedsføring og salg 2017/2018

Markedsføring og salg

Markedsføring og salg er to nært beslektede felt som, når kombinert riktig, kan hjelpe en bedrift dominere sin bransje. Forstå forbrukeratferd og effektivt målretting og avsluttende salg er nøkkelen til en bedrift lykkes. Tilsvarende studenter som tjener en mastergrad i dette området bli en konkurransedyktig kandidat i et voksende feltet.

Så, hva er en MBA i markedsføring og salg? Det er en grad som hones en elevs ferdigheter når det gjelder strategi og grunnleggende forretningsmessige prinsipper. Folk som tar kurs på dette nivået får en sjanse til å dykke dypt inn i markedsføring utfordringer og lære om de nyeste programmene og teknologien som brukes i felt. Ved ferdigstillelse, har nyutdannede ervervet kompetanse til å gjennomføre kreative markedsføring og dyrke sine salgstall.

Det er mange fordeler med å tjene en mastergrad, som gjør deg mer salgbare for ettertraktede jobber. I tillegg får elevene til å dyrke sine evner, delta på kurs som finansiell rapportering, innovasjon, etikk, drift og dataanalyse.

Avhengig av institusjonen en student ønsker å delta, kan kostnadene ved å tjene en MBA i salg og markedsføring variere. For de som er på et budsjett med et ønske om å videreutvikle sin utdanning og lære mer om "Hva er en MBA i markedsføring og salg?" Søker flere institusjoner og sammenligne programmer og priser er en god idé.

Når en student tjener en mastergrad i markedsføring og salg, er det en rekke karrieremuligheter tilgjengelig. Noen mennesker går videre til ledelse og lederstillinger, og noen gevinst know-how til å starte sin egen virksomhet.Andre liker å jobbe for internasjonale markedsføringsselskaper i merkevareledelse, salg medspillere og PR.

 

Gjennom Masterstudies programmer, er det muligheter for både on-campus og online læring. Online kurs gi studentene fleksibilitet til å omgå sysselsetting og travle hverdag. I tillegg gir det studentene tilgang til klasser når de ikke kan leve nær nok til å delta på en institusjon med et kvalifiseringsprogram. Internett-basert læring er en fin måte å tjene en MBA i salg og markedsføring, og forbedre din karriere. Søk etter ditt program under og ta kontakt direkte opptak kontoret til skolen du ønsker ved å fylle i ledelsen skjema.

Les mer

Professional MBA Markedsføring Og Salg

WU Executive Academy - Vienna University of Economics and Business
Campus Deltid 18 måneder October 2017 Østerrike Wien

Selskaper som gjør en forskjell i sine markeder har klart måter å effektivt lar markedsføring og salg går sammen om å betjene sine kunder og glede dem. Vår banebrytende program tillater deltakerne å forbedre sine kunnskaper og ferdigheter til å mestre markedsføring utfordringer og å høste fordeler gjennom salg fortreffelighet. The Professional MBA Marketing & Sales gir deltakerne den nyeste umiddelbart gjeldende kompetanse og sentrale verktøy for å gjøre dem i stand til å planlegge og gjennomføre effektiv markedsføring og å høste reelle fordeler i form av økt salg. [+]

Markedsføring og salg slår seg sammen

Selskaper som gjør en forskjell i sine markeder har klart måter å effektivt lar markedsføring og salg går sammen om å betjene sine kunder og glede dem. Vår cutting-edge MBA-programmet lar deltakerne til å forbedre sine kunnskaper og ferdigheter til å mestre markedsføring utfordringer og å høste fordeler gjennom salg fortreffelighet.

Umiddelbart gjelder kompetanse og sentrale verktøy The Professional MBA Marketing & Sales gir deltakerne den nyeste umiddelbart gjeldende kompetanse og sentrale verktøy for å gjøre dem i stand til å planlegge og gjennomføre effektiv markedsføring og å høste reelle fordeler i form av økt salg.... [-]


Penn State Smeal Mba - Markedsføring

Smeal College of Business, Penn State
Campus Heltidsstudier 2 år September 2018 USA University Park

Penn State Smeal markedsføringskonsentrasjon inneholder et sett med kurs som er utformet for å forbedre kunnskapen om forbrukeradferd, merkevareutvikling og egenkapital, rammer for strategisk ledelse og kommunikasjon, samt teknologier som forbedrer markedsføringsfunksjoner og prosesser. [+]

Penn State Smeal MBA - Markedsføring Penn State Smeal markedsføringskonsentrasjon inneholder et sett med kurs som er utformet for å forbedre kunnskapen om forbrukeradferd, merkevareutvikling og egenkapital, rammer for strategisk ledelse og kommunikasjon, samt teknologier som forbedrer markedsføringsfunksjoner og prosesser. Markedsføringskurs Høydepunkter Ny produktutvikling og ledelse: Identifiser forretningsmulighet, forstå potensielle kunders behov og utvikle et nytt produkt fra konsept til virtuell prototype. Forbrukeradferd: Få kunnskap om teorier og konsepter fra psykologi, sosiologi, økonomi og andre disipliner som er nyttige for forståelse og markedsføring til forbrukere. Brand Management: Undersøk og forstå prosessen med å bygge, designe, måle og opprettholde merkevare egenkapital. Markedsfakultet Høydepunkter Smeal Marketing fakultet medlemmer er respektert i feltet, og avdelingen selv er konsekvent rangert blant de 10 beste i verden for forskningsproduktivitet i henhold til University of Texas ved Dallas Research Rankings. Smeal Marketing fakultet som underviser i MBA-programmet inkluderer: Ralph Oliva: Longtime markedsføringsdirektør ved Texas Instruments og tidligere administrerende direktør ved Institutt for studier av bedriftsmarkeder. Meg Meloy: Tidligere fakultet medlem i Cornell med forskning som utforsker hvordan stemninger påvirker forbrukeradferd. Wayne DeSarbo: Markedsanalysekonsulent til firmaer som Pfizer, Merck og Motorola, med kompetanse innen områder som posisjonering, forbrukervalg og markedssegmentering. I FOKUS: INSTITUTET FOR BEDRING AV VIRKSOMHETSMARKEDER ISBM er et forskningscenter med hovedkontor i Penn State, og har et globalt nettverk av forskere og medlemsfirmaer som fokuserer på forretningsmessige markedsføringsutfordringer. Karriere Resultater Smeal MBA-kandidater som konsentrerer seg om markedsføring, fortsetter å jobbe på heltid med en rekke organisasjoner fra Fortune 500-selskaper, til små oppstart og non-profit. Bedrifter... [-]

Mba Luksus Markedsføring

ISC Paris Business School
Campus Heltidsstudier 12 - 16 måneder October 2017 Frankrike Paris

Vårt mål er å produsere suksess-drevet ledere. ISC Paris og partnerne har kombinert en enestående fakultetet team med akademiske bevis: erfarne utøvere i riket av mote og luksus vil veksle med highlevel akademikere. På slutten av programmet, vil deltakerne være i stand til å analysere sine omgivelser og ta opp beslektede utfordringer mens demonstrere fremragende ledelsesmessige ferdigheter og tverrfaglig kunnskap for å lykkes i den svært krevende luksus virksomhet. Bak de blanke bildene av moteshow og annonsekampanjer må luksusindustrien ta opp globaliseringsutfordringene og håndtere de store økonomiske interessene som står på spill. Samtidig må den luksus virksomheten til stadig innovere samtidig bevare merke arv. I et slikt dynamisk og utfordrende miljø, er selskaper søker ledere som viser både kreative og pragmatiske kvaliteter og som kan flette inn i internasjonale miljøer. ISC Paris Business School og dets partnere kombinere høyt kvalifiserte lærere og sine lokaler til velkommen internasjonale studenter til et program ligger i Paris helt undervises på engelsk. [+]

MBAs i Markedsføring og salg. Inntakskrav Dette programmet er for: Studenter som har uteksaminert fra en 3-5 års universitetsprogram i Frankrike (Bac + 3 - Bac 5 eller høyere), eller et annet lands tilsvar Midt-karriere fagfolk Karriere og jobbmuligheter Hjemme eller i utlandet: Brand Manager, Product Manager, området Ledere i Retail eller Wholesale, med ansvar for utvikling og markedsføring Prosjekter Den internasjonale MBA in Luxury Marketing tar sikte på opplæring fremragende flerkulturelle fremtidige ledere i stand til å balansere kreative ferdigheter, faglig visdom og ledelsesmessige fortreffelighet for å løse problemene står overfor selskapene av den globaliserte luksus bransjen. Vi insisterer derfor på å utdanne fremragende ledere gjennom en kombinasjon av høyt nivå teoretisk kurs, konferanser av profesjonelle eksperter og dedikerte yrkesfaglig læring. Deltakerne vil trives på hardt arbeid med en hektisk prosjekt tempo i en krevende og spennende læringsmiljø å bli fullt operativt og møte mote og luksus bedrifters behov på slutten av programmet. Fordi vi verdsetter personlig utvikling, skal studentene også dra nytte av en av de beste kompetanse og ekspertise brakt sammen av en bedrift og en mote skole gjennom faglig utvikling støtte og individuell oppfølging. Viktige punkter Profesjonelle foredragsholdere fra sektoren, praktisk inngang og en industri drevet kontakt. Strategisk tenkning, markedsføring utfordringer og teknisk kunnskap. Jobs muligheter i to utvide og innovative næringer. branding LUKSUS PRODUKTSTRATEGI Entreprenørskap i luksusmote Luksus merkevare strategi Luksus digital strategi Luksus produktutvikling og ledelse LUKSUS produktmarkedsføring Selger luksus Luxury CRM Luksus grossistforedling Kreative aspektene av luksus Tilbehør og skinn slitasje Høye smykker... [-]

MBA: Markedsføring Og Salg

EMAS Eurasian Management & Administration School
Campus eller nettstudier Deltid 12 - 18 måneder November 2017 Russland Moskva Nizhny Novgorod Russland Online + 2 fler

Løses problemet Kjøp et minimum av 19 forretnings ledelse Faglig utvikling, vekst av personlig effektivitet [+]

løses problemet Oppkjøpet av minst 19 ferdigheter i business management Faglig utvikling, økt personlig effektivitet Inngående studie av moderne metoder og teknikker for økonomistyring Løsning spesielt til sine individuelle oppgaver takket være rådgivning format, den raske veksten av inntekt og karriere Hva annet er viktig å merke For deg kun det beste: ingen begrensninger, og kompromiss: den russiske praksis og standarder for ledende russiske og internasjonale sammenslutninger av virksomheten utdanning - en MBA fra EMAS Din høyde hjelpe de som allerede har oppnådd suksess: Du vil være en del av systemet for tilsyn av erfarne vellykkede alumni gründere EMAS Du vil motta den mest rettferdig og fornuftig pris: Vi har den beste prisen blant topp rating av Moskva handelshøyskoler Du hente inn sine investeringer innen 0,5-1,5 år: Fordi inntekten vil vokse med minst 36% per år. Uavhengig data www.mba.su Du vil være en del av en bratt nettverk: Våre kandidater er forretningsmenn fra Russland, CIS og langt utlandet. De holder kontakten og hjelpe hverandre Du går inn i en kraftig fellesskap av ledere: Og du vil lære med lederne for ulike selskaper, sammen løse forretningsproblemer Du går tilbake 13% av kostnadene: Vi vil danne til dokumentene dine, og du vil returnere pengene, ifølge n. 21 Art. 217 og s. 2 ss. 219 av skatte-koden Lær enkel og morsom: En økt per måned på et passende tidspunkt. Sommer- og vinterferier. Hvis for noe grunn du ikke får det på en full-time økten, vil du være i stand til å gå gjennom... [-]

MBA I Strategisk Markedsføring Og Detaljhandel

Grupo Tiradentes
Campus Heltidsstudier 429 timer March 2018 Brasil Aracaju

Lærere med teoretisk og praktisk erfaring i Strategic Marketing og spesifikk av Retail; Suksess Cases studier med små, mellomstore og store organisasjoner; Infrastruktur kompatibel med standardkrav på vår målgruppe; praktisk erfaring og tilstedeværelsen av inviterte fagfolk i noen moduler. [+]

MBAs i Markedsføring og salg. Differential Course Lærere med teoretisk og praktisk erfaring strategisk markedsføring og spesifikk av Retail; Suksess Cases studier med små, mellomstore og store organisasjoner; Infrastruktur kompatibel med standardkrav på vår målgruppe; praktisk erfaring og tilstedeværelsen av inviterte fagfolk i noen moduler. MÅL Blant de viktigste målene for MBA, kan vi fremheve: For å gi nødvendig kunnskap i praksis rettet mot planlegging, utvikling og kontroll av aktiviteter knyttet til Retail Marketing. Empowering Elever med tekniske verktøy og etablere nødvendige parametere for å løse problemer som er unike for sentrale temaer i Strategic Marketing. Direkte spesiell oppmerksomhet til salg teknikker og kampanjer utføres av konkurranseutsatte markeder og høy ytelse. TARGET Fagfolk som arbeider i detaljhandel eller ønsker å utvikle sine ferdigheter rettet mot markedsføring. METODE Kurset vil bli utviklet gjennom ulike undervisnings- / læringsteknikker for å tillate aktiv studentmedvirkning i bygging av kunnskap. Professor gi overvåking skolemateriell. Vil bli brukt, i henhold til naturen og hensiktsmessigheten av hver disiplin, ulike metoder som case-studier, spill og simuleringer, konferanser, foredrag, seminarer, regissert studier, gruppearbeid, praktiske klasser i laboratorier, debatter og utveksling eksperimenter. [-]

Mba I Internasjonal Hotel Management Med Spesialisering I Salg Og E-markedsføring Ledelse

Vatel Switzerland - International Business School Hotel & Tourism Management
Campus Heltidsstudier 2 år February 2018 Sveits Martigny

Denne spesialiseringen gjør at studentene kan identifisere og tilpasse seg dagens trender, for å forutse nye som bruker ulike temaer: e-markedsføring, forhandlinger og salgsfremmende kunngjøringer, ny medieadministrasjon og sosialt nettverk ... Brukes ikke bare til gjestfrihetsbransjen, men også til turisme. [+]

MBA I Internasjonal Hotel Management Med Spesialisering I Salgs- og e-Markedsføring Management • BRUSSELS (BELGIA) I løpet av de siste ti årene har endringer i ny teknologi påvirket forbrukernes innkjøpsvaner, samt hvordan de ser merkevarer. Gjestfrihets- og turismefeltene er ikke noe unntak fra denne regelen, og hotell- og turismeforvaltere må ta en titt på deres markedsføringsstrategier, merkenavn og distribusjon av sine produkter og tjenester gjennom dagens nye medier. Denne spesialiseringen gjør at studentene kan identifisere og tilpasse seg dagens trender, for å forutse nye som bruker ulike temaer: e-markedsføring, forhandlinger og salgsfremmende kunngjøringer, ny medieadministrasjon og sosialt nettverk ... Brukes ikke bare til gjestfrihetsbransjen, men også til turisme. Direktør d'Hôtellerie internationale Nivå 1 grad registrert på RNCP etter ministeriell rekkefølge Totalt studiepoeng: 120 studiepoeng (European Credit Transfer System) Studiets lengde: 2 ans Opptakskrav I Belgia: Sertifikat av finanskulturer + 3 ekstra studier ** ** Studenter uten forkunnskaper i gjestfrihetsfeltet må ta 3-måneders fagkurs i Vatel Engelsk Ferdighet: TOEFL 580 (90 IBT) eller IELTS 6.0 (akademisk) + en-siders personlig essay eller et brevbrev skrevet på engelsk MÅL: Anskaffelse analytisk og beslutningsmetoder, samt praktisk ledererfaring. Utvikle et åpent sinn satt på virksomheten generelt for å dyrke entreprenørielle egenskaper, spesielt innen reiseliv og det internasjonale serveringsbransjen. Programprosess: MBA år 1: Steg for trinn studenter anskaffer analytiske og beslutningstaking metoder samt erfaring som leder. MBA år 2: Studentene studerer viktige strategiske regler og bruker dem deretter til Hotel Management. Studenten har mulighet til å fullføre graden ved en spesialisering for 5. år [-]

MBA I Markedsføring

Ajman University
Campus Heltidsstudier Deltid 2 - 4 år September 2018 De forente arabiske emirater Ajman + 1 fler

Den AUST MBA-programmet søker å tilfredsstille kvalitetssikringsstandarder satt av verdensklasse business programmer akkreditering organisasjoner som AACSB og Association of MBAs. [+]

MBAs i Markedsføring og salg. Oversikt særtrekk Den AUST MBA-programmet søker å tilfredsstille kvalitetssikringsstandarder satt av verdensklasse business programmer akkreditering organisasjoner som AACSB og Association of MBAs. Program Mål Å trene studentene i de teoretiske og anvendte aspekter av kjernevirksomhet funksjoner som regnskap, markedsføring, økonomi, informasjonssystemer og drift. Å trene studentene grundig i en av fagområdet spesialiseringer som for eksempel markedsføring, økonomistyring, og Human Resource Management. For å sikre, ved hjelp av kurset tilbyr og case-studier, at studentene kommunisere effektivt, og gi lederskap evne, og team-building ferdigheter. Å trene studentene til å håndtere etiske problemstillinger og flerkulturelt mangfold. Å utstyre elevene med teknikker og strategiske verktøy for å gjenkjenne, forstå og analysere de ulike dimensjonene av forretningsmiljø. For å fremme akademisk forskning for å finne løsninger for reelle virksomhet problemer til fordel for akademia, næringslivsorganisasjoner, samfunnet og nasjonen. Curriculum Sentrale kurs (21 studiepoeng) 471004 Operations Management 471005 Business forskningsmetode 471006 International Business 472 002 Finansregnskap 472003 Corporate Finance 473001 Markedsføringsledelse 474 001 Human Resource Management Spor alternativer (12 studiepoeng) markedsføring 473002 Tjenesten Marketing 473003 International Marketing 473004 Marketing Strategy (Capstone Course) 473005 Retail Management 473006 Promotion Management Capstone Course (3 studiepoeng) 471 007 Strategisk ledelse lærings~~POS=TRUNC Studentene har tilgang til alle læringsressurser som tilbys av AUST - bibliotek, datarom, Internett og web-plattformer, online internasjonale virksomhet spill konkurranser med studenter fra andre eminente institusjoner, databaser for vitenskapelige tidsskrifter og ressurser av samarbeidende institusjoner. MBA kurs sikre en optimal klasserommet læringsmiljø for å oppnå programmets mål. Kunnskap, forståelse, anvendelse, analyse, syntese og... [-]

MBA I Markedsføring

Talal Abu-Ghazaleh Graduate School of Business
Campus Heltidsstudier September 2018 Jordan Amman

The Marketing konsentrasjon gir kandidater med de nødvendige ferdigheter og krav for å kvalifisere for markedsføring arbeidsplasser. Dette programmet er ideelt for kandidater som arbeider i dette feltet som de kan bruke sine nyervervede ferdigheter for progresjon i lederroller. [+]

The Marketing konsentrasjon gir kandidater med de nødvendige ferdigheter og krav for å kvalifisere for markedsføring arbeidsplasser. Dette programmet er ideelt for kandidater som arbeider i dette feltet som de kan bruke sine nyervervede ferdigheter for progresjon i lederroller. Markedsføring er sterkt etterspurt, og en karriere innen markedsføring kan være svært givende når det gjelder trivsel og økonomisk kompensasjon. Industrialiseringen av de arabiske landene, sammen med enorm vekst i næringsvirksomhet, krever at det finnes fagfolk til å bidra til å flytte produkter og tjenester til sine tiltenkte mottakerne. Kjerne Krav - 30 studiepoeng Forskningsmetodikk Management Information Systems Finansregnskap Ledelse og kostnadsregnskap Corporate finance Økonomisk styring Organisasjonsatferd og HR Strategisk ledelse og næringspolitikk Operations Management Markedsføring og salgsledelse Fordypningskurs i markedsføring - 12 studiepoeng Forbrukeratferd Marketing Research markedsføring Marketing Strategy Entre TAG-SB håndhever de samme opptakskrav og konfirmasjonen reglene for hele sin graduate program. Opptak til MBA-programmet er åpent for alle kvalifiserte innehaver av en bachelorgrad fra et anerkjent universitet uavhengig av lavere store fagområde. Nyutdannede av universiteter der påmelding ikke er nødvendig ikke kvalifiserer for opptak. Skolens opptak regel er å velge de kandidatene som har størst potensial for akademisk og profesjonell suksess. [-]

Master Of Business: Administrasjons

Sacred Heart University
Campus Heltidsstudier September 2018 USA Fairfield

På Sacred Heart University, Welch Master of Business Administration programmet gir studentene den multifunksjonelle perspektiver, global innsikt, taktisk kunnskap og praktiske ferdigheter som er nødvendige for å navigere komplekse utfordringer. [+]

MBAs i Markedsføring og salg. The Master of Business Administration er fortsatt graden av valget for arbeidsgivere som er på jakt etter ledelsesmessige og utøvende nivå talent. MBA akademikere er ansatt i bedrifter rundt om i verden, så vel som ideelle organisasjoner, offentlige etater, konsulentfirmaer og universiteter. Nettverk Klassene skape en mulighet til å skape sterke forbindelser med klassekamerater, lærere, studenter og bransjeledere som kan gi deg med din globale nettverk. Hva feltene kan jeg forvente å jobbe i? På Sacred Heart University, Welch Master of Business Administration programmet gir studentene den multifunksjonelle perspektiver, global innsikt, taktisk kunnskap og praktiske ferdigheter som er nødvendige for å navigere komplekse utfordringer. Bedriftsledere er forventet å ha en dyp forståelse av det store bildet. En markedsførings avgjørelse kan ha stor innvirkning på økonomi og salgsfunksjoner; en økonomisk beslutning kan påvirke alle aspekter av en bedrift, fra styrerommet til fabrikkgulvet. Våre MBA pensum emulerer virkelige situasjoner lærer deg å anvende virksomheten ferdigheter som krysser mange forretningsfunksjoner - fra strategi, økonomi og ledelse til drift, regnskap og markedsføring. Elevene kan potensielt virke i områder, inkludert, men ikke begrenset til: regnskap finans administrasjon markedsføring lederskap New Ventures / start-ups Human Resource Management Academia Consulting Studier viser at folk flest ikke vil bare ha en rekke jobber, men vil ha flere karrierer i løpet av livet. En MBA åpner dørene til flere karriereveier i ulike bransjer, start-ups, ideelle organisasjoner og akademia. En avansert grad kan hjelpe jumpstart din karriere eller ta deg til en mer strategisk posisjon... [-]

MBA Markedsføring Spesialist I Madrid

Madrid School of Marketing
Campus Heltidsstudier 750 timer April 2018 Spania Madrid

Den MBA i markedsføring- Face (Madrid) av MSMK, forbereder deg til å anta stillinger lederansvar og administrere nye faglige scenarier fra perspektivet til en leder på samme tid vil styrke den faglige prestasjoner, tillit og besluttsomhet, som vil forvandle din karriere. [+]

PRESENTASJON Den MBA i markedsføring- Face (Madrid) av MSMK, forbereder deg til å anta stillinger lederansvar og administrere nye faglige scenarier fra perspektivet til en leder på samme tid vil styrke den faglige prestasjoner, tillit og besluttsomhet, som vil forvandle din karriere. Den høyt spesialiserte i ledelse og markedsføring programmet gir deg kompetanse og ferdigheter til å bli en leder på samme tid vil utvikle en dyp forståelse av virksomheten, menneskelige ressurser, prosjektledelse, økonomi og spesielt strategier og taktikker. Specialized MBA i markedsføring-Face (Madrid), gjør det mulig å utvikle programmet i fasilitetene til den symbolske gata Principe de Vergara i Madrid, slik at du kan kombinere yrket med høyt spesialisert opplæring i ledelse og markedsføring Du kan delta på forelesninger, seminarer og workshops med prestisjetunge høyttalere, vil du arbeide i små og fakultetskvalitetsledere består av nasjonale og multinasjonale selskaper og hvor du vil dra nytte av en ansettelsesLifeTime grupper. PROGRAM STRUKTUR 01.DIRECCIÓN GENERELT 1. Legal Environment Juridiske miljøet i selskapet. Trade Law. 2. Economic Environment National Economic Environment. International Economic Environment. 3. Strategisk Direction Introduksjon til begrepet konkurransestrategi. Generiske konkurransestrategier. Industri strukturell analyse. Vekststrategier. Bedriftens strategi. Forretningsstrategi og organisasjonsstruktur. Analyse av verdikjeden. 4. Teknologisk Miljø E-Business. Den teknologiske faktoren. 5. ledelse Paradigmatisk tanke - å lære å lære. Effektiv kommunikasjon. Selvsikkerhet. Teamarbeid. Motivasjon og beredskapsledelse. Forhandling. 02.DIRECCIÓN MENNESKELIGE RESSURSER 1. Planlegging og personalpolitikk Bemanningsplanlegging. Beskrivelse og vurdering av arbeidsplasser. Ytelse evaluering. Plan rase. 2. Labor Relations Ansettelser. Kollektiv og individuell: Labour Relations. Offentlige ytelser. Politiske oppsigelser og ansatte restrukturering. 3.... [-]