2. år MBA i sport markedsføring er for fremtidige eksperter i markedsføring verden. Etter å ha MBA 1 år i idrettsledelse, som er en felles kjerne, fokusert på kompetanse innen sportvirksomhet, har MBA 2 i sportmarkedsføring en profesjonell integrering. Det gir de ferdighetene som trengs for å øve i universet til dette alternativet, og å få forståelse og problemer med sportsmarkedsføring. Det neste skoleåret vil være i oktober.
2. år MBA i sport markedsføring har mange fordeler:
Grunnleggende kurs som adresserer alle viktige markedsføringspunkter
Spesifikke kurs å være i forkant av markedsføring
Bygging av et profesjonelt prosjekt
Profesjonelt minne til støtte for konstruksjonen av det profesjonelle prosjektet
Åpning til verden av markedsføring
Gjennom dette programmet vil du kunne skaffe deg følgende ferdigheter:
Bli profesjonell ekspert i markedsføringssektoren som helhet
En generell generell kunnskap om markedsføringsverdenen
En mestring av verktøy og strategier
Behandling av strategiske og operasjonelle kommunikasjonsteknikker med mestring av DTP-verktøy
Sterke forretningsferdigheter
Ledelseskompetanse (økonomi, regnskap, budsjett) samt styring av kontorverktøy
Evne til å lede et prosjekt eller en gruppe (prosjektledelse og HR-ledelse)
Kapasitet til å organisere og planlegge et markedsføringsprosjekt
Start en bedrift
Ha en profesjonell kommando av engelsk
Økt selvbevissthet og profesjonell profil
Oppfyllelsen av hans faglige og personlige prosjekt
Mulighetene i programmet:
Markedsføringsleder, Produktleder, Nettverksbehandling
Store Manager
Forbund og idrettsforeninger
Annonsører og markedsføringsavdelinger i selskaper
Bedrifter som organiserer sportsarrangementer
Teknisk direktør, logistikkleder, prosjektleder, leder, kommunikasjonsleder, mediekoordinator, gjestfrihet, sponsring, VIP-område ledelse
Markedsføring og kommunikasjon konsulenttjenester gjennom sport
Lokale og territoriale samfunn
Fitness, velvære og idrettssektor
MBA 2de året i sportsmarkedsføring
Midtkunnskap
Spillerne i markedsmarkedet og deres spesifikkhet
E-business strategi
Sport markedsføring
Virkningsmidlene
* Ikke-uttømmende liste
Kommunikasjon - Hendelser
Utnyttelse og aktivering av media rundt en sportsbegivenhet
Digital optimalisering av arrangementer og idrettsstrukturer
* Ikke-uttømmende liste
Profesjonelle verktøy - Komplementære aktiviteter
Profesjonelle verktøy
Reflekterende og profesjonell tilnærming til prosjektet hans
Bygg bildet ditt gjennom sosiale nettverk
DTP verktøy
Offentlig taler
Profesjonelt minne om et markedsføringsproblem
Kompletterende aktiviteter
Reis for å oppdage sporten i går og i dag
Sportskonferanser med eksperter anerkjent i sportens verden på ulike temaer. (PR, fellesskapsledelse, arrangement organisasjon, frivillig arbeid i sport, etc.)
Forretningsfokus (Intervensjon av en leder, daglig leder, markedsføring / kommunikasjonsdirektør for en føderasjon, en klubb, et merke, etc.)