MBA i sportsmarkedsføring
SMS - Sports Management School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 19 400 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 1. år: 9700 €; 2. år: 9700 €
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
2. år MBA i sport markedsføring er for fremtidige eksperter i markedsføring verden. Etter å ha MBA 1 år i idrettsledelse, som er en felles kjerne, fokusert på kompetanse innen sportvirksomhet, har MBA 2 i sportmarkedsføring en profesjonell integrering. Det gir de ferdighetene som trengs for å øve i universet til dette alternativet, og å få forståelse og problemer med sportsmarkedsføring. Det neste skoleåret vil være i oktober.
2. år MBA i sport markedsføring har mange fordeler:
- Grunnleggende kurs som adresserer alle viktige markedsføringspunkter
- Spesifikke kurs å være i forkant av markedsføring
- Bygging av et profesjonelt prosjekt
- Profesjonelt minne til støtte for konstruksjonen av det profesjonelle prosjektet
- Åpning til verden av markedsføring
Programresultat
Gjennom dette programmet vil du kunne tilegne deg følgende ferdigheter:
- Bli en ekspert innen markedsføringsbransjen som helhet
- En generell kunnskap om markedsføringsverdenen
- En mestring av verktøy og strategier
- En mestring av strategiske og operasjonelle kommunikasjonsteknikker med mestring av DTP-verktøy
- Erfarne forretningsferdigheter
- Ledelsesferdigheter (økonomi, regnskap, budsjett) samt mestring av kontorautomatiseringsverktøy
- En evne til å lede et prosjekt eller en gruppe (prosjektledelse og HR-ledelse)
- Evne til å organisere og planlegge et markedsføringsprosjekt
- Starte et firma
- Ha ferdigheter i profesjonell engelsk
- Økt selvbevissthet og profesjonell profil
- Oppfyllelsen av hans profesjonelle og personlige prosjekt
Karrieremuligheter
- Markedssjef, produktsjef, nettverkssjef
- Store Manager
- Idrettsforbund og klubber
- Annonsører og bedriftsmarkedsavdelinger
- Bedrifter som arrangerer sportsbegivenheter
- Teknisk direktør, logistikkleder, prosjektleder, sceneleder, kommunikasjonssjef, mediekoordinator, gjestfrihet, sponsing, ledelse av VIP-områder
- Markedsføring og kommunikasjon konsulenttjenester gjennom sport
- Lokale og regionale myndigheter
- Fitness, velvære og idrett rekreasjon
Læreplan
Midtkunnskap
- Markedsføring av markedsaktører og deres spesifikke egenskaper
- E-business strategi
- Sport markedsføring
- Midler for aktiveringer
* Ikke-uttømmende liste
Kommunikasjon - Arrangementer
Utnyttelse og aktivering av media rundt en sportsbegivenhet
Digital optimalisering av idrettsarrangementer og strukturer
* Ikke-uttømmende liste
Profesjonelle verktøy – komplementære aktiviteter
Profesjonelle verktøy
- Reflekterende og profesjonell tilnærming til prosjektet sitt
- Bygg bildet ditt gjennom sosiale nettverk
- DTP verktøy
- Offentlig taler
- Fagoppgave rundt et markedsføringsproblem
Utfyllende aktiviteter
- Reis for å oppdage sporten i går og i dag
- Sport forretningskonferanser med anerkjente eksperter i sportens verden om forskjellige temaer. (PR, samfunnsledelse, organisering av arrangementer, frivillig arbeid i idretten)
- Forretningsfokus (Intervensjon av en leder, daglig leder, markeds-/kommunikasjonsdirektør i en forbund, en klubb, en merkevare)